Web Analytics Made Easy - Statcounter

"کیومرث امیریان" در گفتگو با سایت طلا با بیان اینکه دولت پیشنهاد کاهش 6 درصدی قانون مالیات برارزش افزوده را طی لایحه ای به مجلس فرستاده گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و این قانون تا 4 ماه دیگر در این کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی زمان اجرایی شدن این قانون را در نیمه دوم امسال دانست و تصریح کرد: در لایحه دولت برای اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده، از 9درصد به 3 درصد از کل مبلغ طلا(اجرت و اصل طلا) برای صنف تأکید دارد، و این در حالیست که صنف طلا و جواهر فقط بر دریافت مالیات از اجرت طلا رضایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات ادامه داد: صنف طلا و جواهر حتی پیشنهاد 9 درصدی این قانون به شرط دریافت فقط از اجرت را مطرح کرده است، ولی دولت پیشنهاد 3 درصد از کل قیمت مصنوع طلا را به مجلس ارائه نموده، که مجلس در حال بررسی راهکار مناسب برای این موضوع است.

امیریان با اشاره به مخالفت سازمان امورمالیاتی با پیشنهاد صنف طلا و جواهر گفت: اداره مالیاتی زیربار دریافت مالیات از اجرت طلا نرفته است و این استدلال را مطرح می کند که ارزیابی اجرت در تخصص ایشان نیست، لذا این اختلاف نظر با صنف طلا همچنان وجود دارد.

وی با بیان برگزاری جلسات متعدد با مسئولین مالیاتی و نمایندگان مجلس با محوریت این قانون در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: پيگيرى های مستمری توسط صنف طلا و اتحاديه طلا وجواهر شميرانات از طریق نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى در سالهای اخیر صورت گرفته و در نمايشگاه اخیر طلا وجواهر شميرانات با دعوت از نمایندگاه محترم مجلس مذاکرات متعدد و مثمر ثمری برگزار گردید.

گفتنی است پیش از این  محمدرضا  پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشته بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده که در طول سال های اخیر اجرا شده است به دلیل  مشکلاتی که در این حوزه مطرح شده، نیاز به بازنگری هایی داشت که دولت پس از اجرای آزمایشی این قانون در این مورد تصمیماتی گرفته است.

وی افزوده بود: به دلیل اجرایی نشدن این طرح و به علت وجود حلقه های مفقوده در این فرآیند، مشکلاتی را برای برخی از واحدهای صنفی طلا فروشی، ایجاد کرده و برخی هم که اطلاعات خود را افشا نمی کنند، عملاًٌ از این موضوع انتفاع می برند.

همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای مهم قانون مالیات بر ارزش افزوده را صنف طلا فروشان  دانسته و عنوان داشته بود: اگر قانون طرح جامع مالیاتی اجرا شود، مشکلی در خصوص نرخ گذاری بالا و پایین نمی بینیم زیرا این موضوع تغییری در رفتار عرضه کنندگان برای صنف طلا ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین معضلی که فعالان صنف طلا با آن مواجه هستند اطلاعات خواسته شده توسط سازمان امور مالیاتی است. به گفته بسیاری از این افراد آنها تمایلی به اعلام اطلاعات دارایی‌های خود به دولت ندارند. این در حالی است که در مقابل، سازمان امور مالیاتی در تلاش است با افزودن تبصره‌های مختلف به این قانون شرایط را برای فعالان طلایی تسهیل کند. در روزهای اخیر خبر تعطیلی و اعتصاب صنف طلا و جواهر نقل محافل اقتصادی است. پس از شروع افت قیمت‌های بازار ارز و طلا در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه بازار طلای کشور کم کم در خاموشی فرو رفت. در ابتدا برخی از فعالان اقتصادی دلیل عدم تمایل معامله‌گران به فروش دارایی‌های خود را افت نرخ چشمگیر بازار بیان کردند و معتقد بودند که این افراد با فرض رشد مجدد نرخ‌ها چند روزی از فعالیت دست کشیده‌اند. اما تداوم پیدا کردن این مساله و گفت‌وگوهای صورت گرفته با جمعی از فعالان صنف طلا نشان می‌دهد که دلیل اصلی این شرایط مبحث مالیات بر عایدی سرمایه و الزامات جدید قانون‌گذار برای معاملات طلا است.

مالیات عایدی بر سرمایه با هدف کاهش سطح سفته‌بازی و اثرات تورمی آن در فرآیند بررسی مقامات قانون‌گذار است. به عقیده فعالان صنف طلا این قانون بیشترین اثرات سوء را در بازار آنها خواهد داشت، چرا که این افراد رشد ارزش دارایی‌های خود را تماما بر اساس تورم می‌دانند و معتقدند که نباید به اثر تورمی رشد ارزش طلا مالیات تعلق بگیرد.

از سوی دیگر سامانه‌های معرفی شده توسط نهادهای مالیاتی، اطلاعات تکمیلی نسبتا زیادی را علاوه بر مبحث ثبت صورت‌حساب الکترونیکی از فعالان بازار طلا می‌خواهد. به‌طور مثال یکی دیگر از معضلات معامله‌گران طلا الزام به اعلام حجم دقیق دارایی‌های آنهاست. این افراد با مطرح کردن مواردی مانند تهدیدات امنیتی عدم تمایل خود به اعلام حجم دارایی‌های خود را نشان می‌دهند. اما در سوی دیگر به‌نظر می‌رسد نهاد قانون‌گذار در رابطه با مبحث مالیات عایدی بر سرمایه مصمم است و تمایلی به تغییر در رویه خود ندارد. باید دید در ادامه نارضایتی بازیگران بازار طلا چگونه ادامه خواهد یافت و آیا سیاستگذار با این روند برخورد قهرآمیز خواهد داشت یا خیر؟ 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904131

دیگر خبرها

  • قانونی برای زیر ذره‌بین بردن بازار سفته‌بازی و سوداگری
  • ۵ مزیت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف
  • قانون حمایت از مستأجران جور شد
  • هراس طلافروشان از افشای اطلاعات
  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • احتمال محرومیت کشتی‌گیر آمریکایی و بازگشت رقیب ایرانی به المپیک پاریس!
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده