Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گناوه-ايرنا- در آييني چهارشنبه شب باحضور وزير صنعت، معدن و تجارت، عمليات اجرايي طرح احداث مجتمع پتروشيمي سراج گستران رجال در منطقه ويژه اقتصادي شمال استان بوشهر درحوزه شهرستان ديلم با ظرفيت سالانه 720 هزار تن محصولات پلي اليفني آغاز شد.

به گزارش ايرنا، وزيرصنعت، معدن و تجارت دراين آيين گفت:مجوز مجتمع پتروشيمي ديلم در قالب 5 بخش صادر شده و براي اولين بار مي توان از خود گازطبيعي، مواد پليمري براي مصارف داخلي و صادراتي توليد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا نعمت زاده افزود: درصورت تکميل صنايع پايين دستي با سرمايه گذاري علاقمندان اشتغال فراواني فراهم خواهد شد.
وي يادآورشد: مجتمع پتروشيمي ديلم از طرح هاي ملي است که بيش از يک ميليارد و 500 ميليون دلار سرمايه گذاري در آن صورت خواهد گرفت.
وزيرصنعت، معدن و تجارت علت تاخير در اجرايي شدن اين طرح را تامين خوراک گاز و نفت و فرآورده هاي مرتبط و پتروشيمي و تکميل مطالعات محيط زيستي عنوان کرد و افزود: اميدواريم با بهره برداري از اين طرح تحول شگرفي در اين منطقه پديد آيد.
نعمت زاده افزود: اين طرح توسط يکي از صنعتگران با نام و سابقه صنعت نساجي و پلميري و پتروشيمي که در جاي ديگر تجربه دارد اجرا مي شود.
منطقه ويژه اقتصادي شمال استان بوشهر با رويکرد تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي به مساحت 2100 هکتار در فاصله 15 کيلومتري جنوب شهر ديلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.
ساختار صنعتي منطقه ويژه اقتصادي شمال استان بوشهر با نگاه به ايجاد زنجيره ارزش بگونه اي طرح ريزي شده که مجموعه اي از صنايع مختلف پالايشگاهي، بالادستي، ميان دستي پتروشيمي در يک چرخه با هم کار مي کنند.
ازطرف ديگر متمرکز بودن تاسيسات جانبي آب شيرين کن، نيروگاه و تصفيه خانه بهينه کردن هزينه ها را در پي خواهد داشت.
صنايع مستقر در اين منطقه قابليت توليد سالانه 21 ميليون تن محصول را دارد و زمينه اشتغال 11 هزار نفر را بصورت مستقيم و غيرمستقيم فراهم مي کند.
ساختار خدماتي منطقه ويژه اقتصادي شمال استان بوشهر با هدف پشتيباني از صنايع مستقر در منطقه و فراهم کردن زيرساخت هاي لازم طرح ريزي شده است.
بمنظور بهره مندي منطثه ويژه از حمل و نقل و دريايي تعداد 10 پست اسکله براي اين منطقه پيش بيني شده است که قابليت پذيرش کشتي هاي باظرفيت 50 هزارتن را خواهد داشت.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت اله بهروزي** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر

معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر امروز به همراه برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت.

محسن منصوری در این بازدید که معاون هلدینگ خلیج فارس حضور داشت بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا اهتمام جدی دارد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت سال 1386 در دشت کلاچوی کهگیلویه با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به صورت لاک پشتی پیش رفت تا اینکه در دولت سیزدهم روح تازه‌ای در کالبد نیمه جان این پروژه افتاد.

روند ساخت پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از 2 سال پیشرفت فیزیکی آن به 42 درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از پروژه در دست اجرای آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر بازید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها