Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آیندهبه منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ دوم اسفند ماه 1395 ثبت نام با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادر شده از سوی وزارت کشور(فرمانداری‌ها) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس ثبت نام از فرزندان لازم‌التعلیم افغانستانی در مقاطع مختلف تحصیلی ساکن درکشور از 18 تیر ماه شروع شده است و بر اساس اطلاعیه وزارت کشور،سرپرست خانوار برای دریافت برگه حمایت تحصیلی به همراه فرزند لازم التعلیم خود به یکی از دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی در استان یا شهرستان محل سکونت مراجعه و نسبت به اخذ برگه حمایت تحصیلی اقدام می کنند.

گروه اولدانش آموزانی هستند که در سنوات گذشته برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده‌اند. این افراد تا 15 مردادماه مهلت دارند کهبه دفتر کفالت و اقامت اتباع خارجی که در سال گذشته مراجعه کرده‌اند رفتهو نسبت به تجدید برگه حمایت تحصیلی خود اقدام کنند.

گروه دومکسانی هستند که در طرح ساماندهی و سرشماری غیر مجازین شرکت کردهو رسید مربوطه را در دست دارند. این گروه نیزتا 15 مرداد می توانندبه دفتر کفالت و اقامت اتباع خارجی که پرونده دارند مراجعه و معرفی نامه سنجش سلامت اخذ و پس از انجام آزمایشات مربوطه سلامت و با ارائه برگه آزمایش نسبت به دریافت برگه حمایت تحصیلی اقدام کنند.

گروه سوم همکسانی هستند که هیچ گونه مدرک اقامتی در اختیار ندارند. این گروه تا تاریخ 31 تیرماه فرصت داشتندجهت ثبت نام فرزندان لازم التعلیم خود به دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی مراجعه کنند که اکنون این مهلت به پایان رسیده است.

طبق اعلام حسینی معاون سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع خارجی در 25 هزار و 490 مدرسه کشور تحصیل می کنند و اغلب دانش آموزان اتباع افغانستان که شمار آنها به بیش از 350 هزار نفر می رسد، در نقاطی مانند جنوب شهر تهران و شهرستان ‌های استان تهران، خراسان رضوی و جنوبی، ‌کرمان و سیستان و بلوچستان تحصیل می‌کنند.ثبت نام از همه دانش آموزان در مدارس در تابستان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می کنیم امسال آمار ثبت نام های اتباع خارجی نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 40 هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که تلاش کردیم امسال حل شود هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان اتباع در کلاس نهم بود، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اکنون محدودیت‌هایی که قبلا اعمال می‌شد برداشته شده است و امسال دانش آموزان اتباع می‌توانند همانند سایر دانش آموزان انتخاب رشته کرده و وارد دوره متوسطه دوم شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند