Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: نباید به دلیل عدم چرخش درست پول در حوزه بیمه‌ها و شرکت‌های پخش دارو، وضعیت دسترسی به دارو برای بیماران هموفیلی دچار مشکل شود.

احمد قویدل در گفت‌وگو ‌با ایسنا، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات بیماران هموفیلی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که دولت تمام تلاشش را برای تامین داروهای بیماران خاص به کار برده و لزوم دسترسی بیماران به دارو از سوی دولت به رسمیت شناخته شده و در عین حال داروهای مورد نیاز نیز در کشور وجود دارد، ولی به دلیل عدم چرخش درست پول در حوزه بیمه‌ها و شرکت‌های پخش دارو، وضعیت دسترسی به دارو برای این بیماران مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قویدل تصریح کرد: این در حالی است که شرکت‌های پخش دارویی و سازمان‌های بیمه‌گر در پایان سال بدهی‌ها و یارانه‌هایشان در حوزه دارو را دریافت می‌کنند و در این بازه زمانی تنها بیمار متضرر می‌شود به عنوان مثال در یکی از موارد، یک شرکت دارویی در تهران به مدت ۱۵ روز داروهای این بیماران را به جای بدهی گرو گرفت؛ در حالی که در چنین وضعیتی ممکن است بیمار به دلیل نبود دارو جانش را از دست بدهد.

وی عنوان کرد: زنجیره پرداخت پول در رابطه با حوزه دارویی بیماران صعب‌العلاج باید به گونه‌ای باشد که سازمان‌های بیمه‌گر نتوانند این پول را بابت بدهی‌های خود برداشت کنند و بدهی‌ دولت به شرکت‌های پخش دارو و سازمان‌های بیمه‌گر نباید چرخه توزیع و دسترسی به دارو را تهدید کند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با بیان این‌که دولت باید یک نقطه پایان بر این موضوع قرار دهد و نظام سلامت را از بدهی‌ها و تهدید چرخه دارو رها کند، افزود: اساسا سازمان بیمه‌گر حرفه‌ای در کشور نداریم و همه سازمان‌های بیمه‌گر تمام توان خود را از دولت می‌گیرند. سازمان‌های بیمه‌گر نباید تا این حد قدرتمند شوند تا جلوی دولت بایستند و آن را به چالش کشند.

لزوم انقلاب جدی در نظام بیمه‌ای کشور
قویدل با بیان این‌که با وجود مشکلات، اکنون وزارت بهداشت روی ریلی اصولی قرار گرفته است، گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران، برای اولین بار در تاریخ در دوره وزارت آقای هاشمی، طعم نفت به وزارت بهداشت آمده است و این موضوع زمینه‌ساز اجرای یکی از اصول قانون اساسی است. سیاست اجرای طرح تحول نظام سلامت یک سیاست اصولی است و دولت و وزارت بهداشت باید پایداری بیشتری در این زمینه داشته باشند، اما نکته اساسی این است که باید در حوزه نظام بیمه انقلاب جدی صورت گیرد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران اظهار کرد: باید ارتباط بین وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت تعریف شود. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت اگر به موازات خدمات درمانی، زیرساخت رفاهی در کشور نداشته باشیم هر آنچه در حوزه سلامت انجام داده‌ایم، بر باد می‌رود.

شناسایی ۱۲ هزار بیمار اختلال انعقادی در کشور
وی بیان کرد: ۱۲ هزار بیمار اختلال انعقادی در کشور شناسایی شده است که البته همه این تعداد بیماران، دچار بیماری هموفیلی نیستند. هموفیلی معروف‌ترین اختلال انعقادی است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس و اصفهان به ترتیب بیشترین بیماران اختلالات انعقادی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری هموفیلی عنوان کرد: در سال ۱۳۷۶ زمانی که سیاست‌گذاری‌های پیشگیری از این بیماری در حال شکل‌گیری بود، ماهانه ۴۲۰ مورد تولد هموفیلی داشتیم که در حال حاضر این رقم به حدود ۱۳۰ مورد در سال رسیده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: ۳۰ درصد از بیماری هموفیلی به موتاسیون (جهش ژن‌ها) مربوط می‌شود و قابل پیشگیری نیست و حتی اگر سیاست‌گذاری‌های ما به صورت کامل اجرا شود، نمی‌توانیم از تولد این ۳۰ درصد بیمار هموفیلی پیشگیری کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است