Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير علمي پنجمين کنگره ملي دومين جشنواره خودمراقبتي و آموزش بيمار با تاکيد بر اهميت آگاهي دادن به بيماران گفت: ضرورت ارائه اين آموزش ها بايد به صورت قانوني مدون درآيد تا در همه بيمارستان ها به بيماران ارائه شود.

داود شجاعي زاده در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا اظهار کرد: يکي از اهداف پنجمين کنگره ملي و دومين جشنواره خودمراقبتي و آموزش بيمار فراهم کردن بستر لازم است تا پرسنل بهداشت و درمان بتوانند آموزش هاي لازم را به بيماران مبتلا به بيماري هاي مزمن بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در حاشيه اين کنگره در بيمارستان امام خميني (ره) با بيان اينکه اخلاق حرفه اي يکي از محورهاي کنگره است، افزود: خانواده بيمار مي توانند در بهبود وي بسيار کمک کنند و بار بيماري را از روي دوش او بردارند. در مسائل درماني پزشکي و آموزشي شاهد رعايت نشدن اخلاق حرفه اي هستيم. يکي از وظايف پزشکان آموزش به بيمار و خانواده بيمار در مواجهه با بيماري است در صورتي که خيلي وقت ها بيماران نمي دانند وقتي از بيمارستان مرخص مي شوند چه وظايفي دارند و چه وظايفي با خانواده آنهاست.

***ارائه آموزش هاي خودمراقبتي بايد به قانوني مدون تبديل شود
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني تهران در مورد الزامي بودن ارائه اين آموزش ها در بيمارستان هاي وزارت بهداشت گفت: الزام قانوني براي اين کار نداريم ولي خيلي از بيمارستان ها مانند بيمارستان مسيح دانشوري اقدامات خودجوشي در اين زمينه دارند و واحدي را به عنوان آموزش بيمار راه اندازي کرده اند که پرسنل اين اموزش را ارائه مي دهند.
وي تاکيد کرد: خودمراقبتي بايد به صورت قانون مدون دربيايد تا همه بيمارستان ها به آن ملزم باشند زيرا جلوي بسياري از عوارض بعدي را مي گيرد و هزينه هاي درمان را تا حد زيادي کاهش مي دهد.
شجاعي زاده در مورد آموزش خودمراقبتي به کودکان به ويژه از طريق همکاري با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش نيز گفت: با اداره کل سلامت آموزش و پرورش همکاري داريم و برنامه هاي مشترک تدوين کرده ايم. محتواي خيلي از درس ها آماده است تا از سن دبستان وارد کتب درسي شود و کودکان بايد از همان سن پايين با موضوع خودمراقبتي آشنا شوند.
دبير علمي پنجمين کنگره ملي و دومين جشنواره خودمراقبتي همچنين با تاکيد بر ضرورت فعاليت بدني براي جلوگيري از چاقي گفت: فعاليت ها بايد طوري باشد که ضربان قلب تندتر از حالت عادي بزند و فرد عرق کند؛ راه رفتن هاي معمولي تاثيري نخواهد داشت.
وي افزود: هر فرد بايد هفته اي 150 دقيقه بايد فعاليت فيزيکي داشته باشد و افرادي که مشغله دارند مي توانند اين زمان فعاليت را در يک روز انجام دهند تا مواد غذايي انباشته شده سوخته شود و از عوامل خطر سکته هاي قلبي در امان باشند.
به گزارش ايرنا پنجمين کنگره ملي و دومين جشنواره خودمراقبتي و آموزش بيمار باومحورهاي ترويج سبک زندگي سالم، ارتقا سطح سواد سلامت، بهبود سلامت روان، برنامه هاي طرح تحول نظام سلامت، سطوح مختلف پيشگيري و مديريت بيماري ها، اخلاق حرفه اي و توانمند سازي خدمت دهندگان، نقش انجمن هاي علمي تخصصي، سازمان هاي غير دولتي و مردم نهاد، استفاده از فناوري هاي نوين، شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي، وضعيت موجود منابع آموزش بيمار در کشور و استانداردها و راهکارهاي بهبود آن 4 تا 6 مرداد در مرکز همايش هاي مجتمع بيمارستاني امام خميني (ره) برپاست.
روز سوم به جشنواره خودمراقبتي و آموزش بيمار اختصاص دارد که قرار است از بهترين تلاش هاي دانشگاه هاي علوم پزشکي در زمينه خودمراقبتي تجليل شود.
همچنين در اين کنگره از سايت آواي سلامت به نشاني http://iec.behdasht.gov.ir/ رونمايي شد که مواد آموزشي از جمله کتاب، فيلم و اخبار سلامت را در اختيار همه مي گذارد.
علمي**9157**9031**1440
خبرنگار: شوشتري، پازيار** انتشار: گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با کانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد