Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تازه ترین تحولات منطقه و وضعیت توافق هسته ای ایران و ۵+۱ را مورد بررسی قرار داد.

بهرام قاسمی که مهمان برنامه من طهرانبود، درباره رای ۴۱۹ نماینده آمریکا به لایحه تحریم های جدید علیه ایران گفت: این لایحه جدید نیست بلکه لایحه ای است که تحریم های غیر برجامی را تجمیع کرده و از جمله اقدامات خصمانه آمریکا علیه مردم ایران و به عبارتی تکرار اشتباهات گذشته آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحریم های جدید آثار مخربی بر برجام دارد
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص بی ربط بودن تحریم های جدید آمریکا به برجام و تناقض این سخن با سخنان رییس مجلس و رییس جمهور که طی سخنانی گفت به این مسائل پاسخ داده خواهد شد، تصریح کرد: لایحه تحریم جدید غیر برجامی است و به مسائل هسته ای ربط ندارد اما می تواند تاثیر مخربی بر برجام به جا گذارد.

همه کشورها به برجام پایبند هستند
قاسمی در خصوص بروز شکاف در میان گروه ۱+۵ و هدف تحریم قرار گرفتن روسیه و امکان قرار گرفتن مجدد اروپایی ها در کنار آمریکا و برگشت ماجرای تحریم ها گفت: بروز شکاف و دودستگی چندان قابل درک نیست اما واقعیت این است که در کمیسیون مشترک برجام در وین همه کشورها و حتی خود آمریکا پابندی خود را به برجام اعلام کردند. شرایط امروز با دیروز متفاوت است و آمریکای امروز هم قطعا آمریکای دیروز نیست.همچنین اروپای امروز هم اروپای دیروز نیست و شاید روی آوردن آمریکا به تصویب این گونه لوایح تحریم ناشی از تنهایی این کشور است.

قاسمی افزود: آمریکا سعی خود را داشته و دارد و عجیب هم نیست که به هر شکلی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامات خصمانه اش را تشدید کند اما شرایط جهان مانند گذشته نیست و آمریکا هم شرایط قبلی را ندارد. اتفاقی که در ریاض افتاد و تلاش برای اجماع سازی علیه ایران یک نمایش بود که با هزینه کلانی صورت گرفت و از جیب ملت های مسلمان منطقه هزینه شد که حتی ۲۴ ساعت دوام نیاورد و تضادهای درونی منطقه اجازه استمرار آن را نداد.

امنیت منطقه به نفع همه است
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما علاقمند نیستیم تضادها درمنطقه گسترش یابد، بلکه می خواهیم همسایگان ما در وضعیتی باثبات باشند و در فضایی مناسب در جهت توسعه اقتصادی و امنیت بکوشند. امنیت منطقه به نفع همه ماست اگر در منطقه ثبات و امنیت نباشد ما هم متضرر خواهیم شد. ما برای تحقق این امنیت و آرامش تلاش زیادی کرده ایم. منطقه در چند دهه گذشته شاهد جنگ های متعدد بوده و جنگ و گرسنگی در منطقه وجود دارد و ما باید تلاش کنیم جایگاه آن در توسعه و آرامش ارتقا یابد.

قاسمی ادامه داد: ما در حوزه داخلی به توان خود فکر می کنیم که این توان مجموعه ای از بخش های مختلف است. توان دفاعی نقش اساسی دارد که بدون آن در حوزه دیپلماسی موفق نخواهیم بود و اینها لازم و ملزوم همدیگر هستند. توان اقتصادی، سیاسی و توان مردمی و دمکراسی ایران هم هست که انتخابات اخیر جلوه ای از آن بود که متاسفانه این وضعیت در بسیاری از کشورهای منطقه وجود ندارد. توان دفاعی ما بسیار مهم است و می بینیم در لایحه ای که درکنگره ارائه می شود یکی از نقاطی که هدف قرار می گیرد توان دفاعی و موشکی ماست که بارها اعلام کرده ایم در خدمت ثبات و امنیت و توسعه ایران است و علیه هیچ کشوری نخواهد بود. ما در جنگ تحمیلی آموختیم که باید به توان ملی تکیه کنیم تا بتواند به عنوان یک قدرت بازدارنده به خبیثان اجازه فکر کردن به تجاوز را ندهد.

عدم توجه به واقعیت های موجود در منطقه و ریشه تاریخی ایران خطای راهبردی است. برخی گمان می کنند با مطرح کردن ایران به عنوان دشمن می توانند بر مشکلات خود فائق آیند و سعی می کنند رابطه ایران با سایر ملت ها و دولت ها مخدوش کنند اما واقعیت ها پشت پرده نمی ماند و ایران مانند خورشیدی درخشان در منطقه خواهد تابید.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالیدرخصوص اینکه، آیا شما می توانید آمریکا را از شرکای اروپایی خود جدا کنید یا اینکه پاسخ دیگری به این تحریم خواهید داد، تصریح کرد: لایحه ای که در کنگره آمریکا مورد تصویب قرار گرفت لایحه تحریمی جدیدی است و در واقع لایحه ای است که تحریمهای سابق – غیر برجامی – را مجدداً تجمیع کرده و سنای آمریکا و کنگره تصویب کرده است. وی افزود: به دلیل اینکه روسیه و کره شمالی را هم مورد تحریم قرار دادند مجدداً به سنا برمی گردد و بعد از تصویب سنا برای تصویب برای رئیس جمهور فرستاده می شود.

آمریکا درک درستی از مسایل منطقه ندارد
قاسمی این اقدام را در ادامه اقدامات خصمانه آمریکا علیه مردم ایران و نشانگر این دانست که درک و تعقل درستی نسبت به ایران و مسائل منطقه نزد مشاورین کاخ سفید وجود ندارد و اشتباهات قبلی آمریکا دوباره تکرار می شود و به نظر می رسد از خطاهای استراتژیک گذشته نسبت به ایران و منطقه درس عبرت نگرفته است.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه کشورمان لایحه اخیر سنای آمریکا علیه ج.ا. ایران را غیر برجامی عنوان کرد و گفت: آنچه در این لایحه وجود دارد ربطی به برجام و مباحث هسته ای ندارد. در واقع چند موضوع مشخص در این لایحه دنبال می کنند ولی اینکه گفته می شود لایحه غیربرجامی است به این معنا نیست که با برجام و بحث هسته ای و تفاهم ایجاده شده بی ارتباط باشد در واقع می تواند به شدت و بسیار آثار مخربی را بر برجام بگذارد و نهایتاً آنچه که در پی مذاکرات فشرده و طولانی و سختی که بین ایران و کشورهای ۱+۵ وجود داشته، می تواند تاثیراتش را بگذارد. لذا در این جا موضوع با بحث برجام ارتباط پیدا می کند.

وی افزود: این لایحه غیر برجامی است ولی قطعاً با توجه به نوع لایحه و مفاد آن شدیداً و به قوت می تواند روی برجام تاثیر بگذارد و در معرض آسیب قراردهد.

واشنگتناز ابتدا کارشکنی کرد
قاسمی گفت: ما در حال بررسی لایحه هستیم و دقیقاً آن را رصد می کنیم و با توجه به برداشتی که خواهیم داشت و روندی که این لایحه پیدا می کند اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. ولی قابل بیان است که بعد از توافق ایران و ۱+۵ که طی دو ساال پیش انجام شد ایالات متحده آمریکا سعی کرد با انواع کارشکنی ها، بداخلاقی ها و برعهدی ها مانع اجرای برجام شود و ایران را به هر شکل ممکن از مزایایی که برجام می توانست در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه های اقتصادی، بانکی و صنعتی در جهان داشته باشد محروم کند و لذا به نظر می رسد با توجه به همه تلاشی که در این زمینه داشت و موفق نبود و جامعه جهانی هم خیلی روی خوشی درباره این مسئله به آمریکا نشان نداد و سایر شرکا نیز همکاری های اقتصای شان با ایران را شروع کردند و به هرحال شاهد پیشرفت هایی هم در حوزه های اقتصادی بودیم.

سخنگوی وازت خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا پشیمان خواهد شد و ما به دولتمردان آمریکا توصیه می کنیم از گذشته درس بگیرند و به فکر حل مشکلات خودشان باشند. مردم منطقه خودشان می توانند مشکلات خود را حل کنند.

برجام دوطرفه نیست که قابل نقض باشد
وی افزود: برجام یک توافق چندجانبه است که از حمایت بین المللی و سازمان ملل برخوردار است و به راحتی کسی یا کشوری نمی تواند برجام را نقض کند وکار دشواری است. لذا با توجه به شناختی که آمریکا از برجام داشت سعی کرد از راههای دیگری بر آن تاثیر بگذارد و لایحه اخیر یکی از این موارد می باشد.

قاسمی افزود: در کمیسیون اخیر برجام در وین همه کشورها پایبندی خودشان را به برجام اعلام کردند حتی خود آمریکا نیز دراین جلسه پایبندی اش را به برجام اعلام کرد.

وی گفت: فکر می کنم شرایط امروز در جهان، منطقه و خود آمریکا با شرایط دیروز قطعاً متفاوت است و آمریکا امروز توانایی آمریکای دیروز را ندارد و اروپای امروز هم اروپای دیروز نیست.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، دولت آمریکا به تنهایی و در مقابل شرکای خود و روسیه و چین نمی تواند مثل گذشته درخصوص برجام تصمیمی بگیرد و اقدامی انجام دهد.
منبع: العالم

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد. اعتراض دانشجویان جهان در حمایت از فلسطین و برخورد با آنها در آمریکا از جمله موضوعات مهمی بود که ائمه جمعه در پشت تریبون های نماز جمعه به آن پرداختند.

بنابر روایت ایرنا،حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

وی با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان در ادامه گفت: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد

از سوی دیگر، حجت الااسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ، امام جمعه ارومیه نیز گفت: دانشجویان و دانشگاهیان با اعتراض مسالمت آمیز در حمایت از مردم فلسطین و غزه هستند و جهانیان شاهد برخوردهای خشن پلیس آمریکا و کشورهای غربی هستند و از این رو چهره واقعی آنها دیده می‌شود.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی در ایران می‌افتاد رسانه‌های جهانی چنان موضوع را وحشیانه و بزرگ جلوه می‌دادند که نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند در حالی که امروز به عینه شاهد این برخورد وحشیانه پلیس غربی و آمریکایی با دانشجویان اساتید دانشگاهی هستیم اما رسانه‌های بزرگ سکوت پیشه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: برخی معلمان و اساتید برخورد نامناسب با شاگردان دارند و برخی اساتید چنان روح دانش آموز و دانشجو را صیقل می‌دهند که وی را پویای جامعه می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی معلمان روح دانشجو و دانش آموزان را می‌خشکانند اظهار کرد: متاسفانه برخی معلمان و اساتید در جامعه هستند که با ندانم کاری خویش باعث فشار روحی در میان شاگردان خویش می‌شوند که این خلاف جایگاه معلمی است که جامعه را از پویا بودن باز می‌دارند.

وی ادامه داد: برخی اساتید نیز چنان با پویایی کلام خویش روح دانشجو و دانش آموز را صیقل می‌دهند که وی را فردی باسواد و امیدوار به بار می‌آورند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به جایگاه معلمی بیان کرد: معلمی شغل عجیب و غریب با جایگاه والا است تا جایی که خداوند نیز با قسم به قلم خود را معلم می‌نامد.

قریشی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است گفت: معلم نیز این اشرف مخلوقات را پرورش و تربیت می‌کند و این نشان از نیاز توجه همگانی به آموزش و پرورش و شغل معلمی است.

وی با اشاره به خصوصیات دینی امام‌جعفرصادق(ع) افزود: این حضرت با ایجاد دانشگاه دینی در دوران زمامداری خویش دروس خصوصی و عمومی تدریس می‌کرد.

اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد

وی با بیان اینکه امام جعفرصادق(ع) حق بیشتری به گردن ما انسان‌ها دارد چرا که در زمان زمامداری خویش معارف معصومین را توانستند تبلیغ کرده و به گوش عالمیان برسانند.

قریشی با بیان اینکه در زمان این حضرت ۴۰۰ کتاب دینی و علمی نوشته شده است افزود: وی با داشتن چهار هزار شاگرد دینی باعث تبلیغ معارف دینی شد و همین موجب نام گرفتن شیعه با نام شیعه جعفری شد که البته این مذهب مآخذ همه معصومین است اما چون زمان تبلیغ اصلی در زمان ایشان شکل گرفت برای همین به این نام معروف است.

وی با اشاره به شاگردی بزرگان اهل سنت در نزد امام جعفر صادق(ع) گفت: حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی از چهار امام مذاهب اهل سنت هستند که به گواه تاریخ همه آنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در نزد امام صادق(ع) بودند و از این رو الگو عالمیان نیز است.

قریشی با تاکید بر لزوم انصاف در زندگی بیان کرد: در همه حال مردم مسلمان باید همدیگر را درک کنند و مثال بارز آن در بازار ‌و تجارت است که فروشنده می‌خواهد با سود بالا و خریدار با قیمت پایین معامله کنند که در صورت وجود انصاف هر یک از آنان سود خواهند کرد.

وی ادامه داد: در خانواده نیز اگر مرد خود را جای همسر ببیند و برعکس آن شکل بگیرد مطمعنا نمود انصاف در زندگی برکت زندگی را بیش از پیش خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: داخل خانواده نیز همه اعضا خانواده در پی خوشحال کردن هم باشند و در صورت تداوم آن مسلما درک متقابل و انصاف در میان خانواده‌ها رشد می‌کند.

ظلم ستیزی علیه صهیونیست ها جهانی شده است

همچنین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش ۲ نامه جداگانه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و این نامه ها به نظر آنها رسید و امروز همان جوان ها یا دانشجو هستند و یا استاد دانشگاه، و همان ها پای کار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا ایستاده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما دانشگاه هایی از جمله دانشگاه بین المللی امام (ره) در استان ما اعلام کرده اند که دانشگاه هایی که دانشجویانشان را اخراج کرده اند، ما پذیرای آنها هستیم و با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم . همه ملت ما قیام کنندگان علیه ظلم به آمریکا و استکبار را فرزندان خود می دانند و همواره آنها را مورد حمایت خود قرار می دهند.

عابدینی با اشاره به خروج آمریکا از برجام که خیلی هم باعث خوشحالی ما شد، افزود: از آن زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، حرکت گام به گام تعهدات هسته ای را کنار بگذاریم، شروع شد، چرا ما باید خودمان را نسبت به برخی از جمله آمریکایی ها متعهد بدانیم؟ آنها باید بروند پی کارشان، از آنها جز زحمت، گرفتاری و خلف وعده چیزی ندیده ایم، ما خودمان باید برای مصالح و امنیت، علم و فناوری در کشورمان فکر و چاره اندیشی کنیم و آزادانه بهترین تصمیات را بگیریم که الان در چنین شرایطی الحمدالله نیز قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان به موضوع آب و چالش های این حوزه در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه همه مسوولان با کمک کشاورزان و حتی مردم باید پای کار بیایند، کشاورزان ضمن آنکه باید از مساله آبیاری غرقابی دوری کنند و مردم نیز با صرفه جویی، از آب بهینه استفاده کنند.

وی ادامه داد: مسوولان استان نیز بایستی توجه داشته باشند که اگر میزان آب کفاف نیازها را نمی دهد، کشاورزان را به سمت کشت محصولات کم آب بر هدایت کنند، اما مساله مهم آن است که همه ما در حوزه آب مسوول هستیم و باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

امام جمعه قزوین به اشاره به گرامیداشت روز صلیب سرخ و بیماری های خاص و صعب العلاج، اظهار کرد: از خیران درخواست داریم تا ورود جدی به حوزه بیماری های خاص و صعب العلاج داشته باشند، هر چند دولت نیز اقداماتی قابل توجهی در این بخش داشته است.

عابدینی در ادامه به روز اسناد ملی و میراث مکتوب اشاره کرد و گفت: اگر پیشینیان ما از میراث مکتوب امانتداری نمی کردند امروز دست ما از بسیاری مباحث از جمله حدیث و روایات خالی بود، به مردم نیز توصیه می کنیم تا در صورتی که کتاب و یا دست نوشته ای از گذشته دارند به رسم امانت آن را برای حفظ و نگهداری صحیح به مسوولان ذیربط اهدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین روز بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی را نیز گرامیداشت.

مبارزه با سوداگران اقتصادی نیازمند نقشه روشن است

در این میان، خطیب جمعه خمین گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن و نقطه زن است.

سید قاسم میرصادقی در خطبه های نماز جمعه خمین، افزود: جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی ، احتکار و سو تدبیر در مصارف توسط برخی اقشار جامعه دارد.

امام جمعه خمین اظهار کرد: افزایش قیمت ها موجب انبار کردن برخی کالاها توسط اصناف مختلف و ایجاد سختی برای مردم می شود.

حجت الاسلام میرصادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشت هفت ماه از جنگ در غزه گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار مردم بی گناه تحت فشار حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی هستند.

وی ، جنایت در غزه را جنایت علیه بشریت عنوان کرد و افزود: اتفاقات شگرفی در مسیر دست یابی غزه به پیروزی رخ داده است.

خطیب جمعه خمین توضیح داد: استکبار جهانی که با همه هیمنه به میدان جنگ غزه آمد امروز معتقد است که رژیم صهیونیستی باید جنگ را تمام کند و از این منطقه خارج شود.

میرصادقی اضافه کرد: سران نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در حال استعفا هستند چراکه استراتژی آنها شکست خورده است.

وی افزود: دور از انتظار نیست که دیوان بین المللی دادگستری، نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی را به اتهام جنایت علیه بشریت مجازات کند.

امام جمعه خمین گفت: جنگ در غزه فقط هزاران آواره را برای صهیونیست ها برجا گذاشت.

میرصادقی با اشاره به به شکل گیری بیداری جهانی در دانشگاه های غرب و آمریکا، افزود: این امر مهم نتیجه دوراندیشی و تدبیر مقام معظم رهبری در نوشتن نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی در سال های گذشته است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) افزود: از اقدامات مهم این امام بزرگوار، تدوین و مهندسی نقشه اجتماعی شیعه و ترویج فرهنگ شیعه است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902382

دیگر خبرها

  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه