Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: دو پروژه مهم آبرسانی به 69 روستای شهرستان نیکشهر و 25 روستای قصرقند در انتظار تامین اعتبار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالاحد ریگی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: با هدف تامین آب شرب شهروندان شهرستان نیکشهر، دو پروژه مجتمع آبرسانی 69 روستای بخش لاشار و شبکه توزیع طرح مجتمع آبرسانی 25 روستای پایین دست سد خیرآباد است که از اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان‌ قرار گرفته و مطالعات اولیه آن انجام شده و اسناد آن برای تخصیص اعتبار به تهران ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای این دو پروژه آبرسانی مهم، افزود: برای اجرای طرح مجتمع آبرسانی 69 روستای بخش لاشار 155 میلیارد تومان و برای اجرای شبکه توزیع طرح مجتمع آبرسانی 25 روستای پایین دست سد خیرآباد 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که به دلیل بالا بودن میزان اعتبارات مورد نیاز برای این دو پروژه آبرسانی، تامین آن از اعتبارات استانی ممکن نیست، بیان کرد: باید اعتبارات مورد نیاز برای این دو پروژه آبرسانی از طریق دفاتر موجود در تهران تامین شده و مصوبات آنها نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین شود چراکه طبق ماده 56 قانون الحاق پروژه مجتمع آبرسانی 69 روستای بخش لاشار باید ابلاغ شود تا ما نیز بتوانیم برای انجام مناقصات اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی درخصوص آبرسانی به 25 روستای پایین دست سد خیرآباد نیز گفت: در جلسه 30 تیرماه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در قصرقند یک ردیف اجرایی برای آغاز کار این پروژه طی جمع بندی های نهایی مشخص شد که بر همین اساس فاز اول و دوم این طرح به اتمام رسیده و در انتظار تخصیص اعتبار برای اجرای فاز سوم و اجرای پروژه هستیم.

ریگی ادامه داد: در حال در سطح استان سیستان و بلوچستان حاضر 12 پروژه مجتمع آبرسانی روستایی و 59 پروژه آبرسانی تک روستایی در حال اجرا داریم که این 59 پروژه در کل 211 روستا را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه 118 میلیارد تومان قرارداد آبرسانی طی 40 روز اخیر در روستاهای استان منعقد شده است، تصریح کرد: مطالعات اولیه 5 مجتمع آبرسانی دیگر نیز در استان انجام شده و با تخصیص اعتبار آماده اجراست تا بتوانیم تا حدودی نیاز آب شرب در برخی از نقاط روستایی سیستان و بلوچستان را تامین کنیم.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ مهدی رشیدی در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی به تشریح عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اوایل کار دولت،  خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده  در گذشته کافی نبود اولویت‌های استان پیش از سفر هیات دولت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: با تاکید استاندار تامین آب استان در اولویت قرار گرفت نقاط ضعف و قوت احصاء و با برگزاری 1100 ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه تمام و بالای 50 درصد مشخص شد. 

رشیدی به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تامین آب استان اشاره داشت و گفت: طرح انتقال آب‌رسانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی  اواخر سال گذشته، مجوز ماده 23 آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف های بودجه سال 1403 برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از مرمت و احداث و آسفالت بیش از 700 کیلومتر راه روستایی و 850 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاها و 830 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری  خبر داد.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی