Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی «عکس معدن» عصر روز چهارشنبه ۴ مردادماه برگزار شد و این جشنواره برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره ملی «عکس معدن» عصر روز چهارشنبه ۴ مردادماه در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با حضور مهدی کرباسیان رییس هیات عامل «ایمیدرو»، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیر اداره کل هنرهای تجسمی و هنرمندانی چون سیف الله صمدیان، اکبر عالمی، مسعود زنده روح کرمانی، ساعد نیک ذات و رضا معطریان برگزار شد و این جشنواره برگزیدگان خود را شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم مهدی کرباسیان در سخنانی گفت: تصمیم داریم دبیرخانه جشنواره های هنری «ایمیدرو» را راه اندازی کنیم و از این پس جشنواره های هنری در زمینه های مختلف برگزار کنیم. به گمان ما هنر می تواند به شناساندن مسائل مربوط به حوزه معدن کمک بسیاری بکند.

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مهم در زمینه ذخایز معدنی است و ما رتبه ۱۵ را در دنیا در این زمینه داریم و در بسیاری از معادن ما طی سال های گذشته فعالیت اکتشافی وسیعی صورت نگرفته است که خوشبختانه در دولت یازدهم توانستیم ۲۵۰ هزار کلیومتر اکتشافات جدید توسط «ایمیدرو» داشته باشیم و در ماه های آینده هم خبرهای خوشی در این حوزه به مردم خواهد رسید.

رییس هیات عامل «ایمیدرو» بیان کرد: ما به پیوند هنر و بخش معدن اعتقاد داریم و بر نقش هر رسانه ای در انعکاس این فعالیت ها تاکید داریم. کارگروه دائمی در قالب دبیرخانه جشنواره های هنری «ایمیدرو» شکل خواهد گرفت و امیدواریم معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ما را یاری دهد. همچنین انتظار داریم حوزه عکاسی صنعتی در کنار عکاسی مستند اجتماعی که طرفدار زیادی دارد هم دیده شود و این عکس ها به خانه مردم هم راه پیدا کند.

در ادامه مراسم علی مرادخانی با بیان اینکه با دیدن عکس ها متوجه شدم این جشنواره به خوبی ارتباط بین هنر و حوزه صنعت و معدن را به نمایش گذاشت از آمادگی معاونت هنری در برگزاری این جشنواره ها خبر داد و در عین حال گفت: در این جشنواره انجمن عکاسان به خوبی ارتباطی موثر را با سازمان توسعه برقرار کرد. به گمانم انجمن های تخصصی ما می توانند در این زمینه کمک موثری انجام دهند. از همین امروز می توانید از توان این انجمن برای برگزاری جشنواره بعدی کمک بگیرید و ما هم اگر کمکی از دستمام بر می آمد در کنار شما خواهیم بود.

وی ادامه داد: بخش معدن کشورمان دارای گستره وسیعی است و استمرار در معرفی فعالیت های معدنی و صنایع وابسته آن از طریق حوزه هنر موجب جلب توجه بیشتر به این حوزه با ظرفیت خواهد شد، ضمن اینکه آقای کرباسیان به بنده گفت ما در همه زمینه های هنری فعالیت خود را شروع کرده ایم و تنها در زمینه تئاتر نمی دانیم چگونه باید ورود کنیم که من به ایشان قول می دهم در زمینه تئاتر هم می توان بسیار فعالیت موثری در این زمینه داشت چون معدن کاران شخصیت های جذابی برای خلق یک اثر نمایشی هستند.

قدردانی از پیشکسوتعکاسی صنعتی

تقدیر از فرهود حقی استاد برجسته عکاسی صنعتی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره بود و این پیشکسوت هنر عکاسی طی سخنانی گفت: عکاسی صنعتی، قدردانی از مردانی است که بار این ملت بر دوش شان است. همچنین جا دارد از عکاسان نسل جدید که آثار ارزشمندی را به جشنواره ارسال کردند و کاملا ما را شگفت زده کردند تشکر کنم.

حقی با اعلام اینکه جای برگزاری چنین جشنواره ای در کشورمان خالی بود، عنوان کرد: صنعت، حرفه مردان بی ادعاست و به نمایش گذاشتن سختی های فعالان این حوزه از طریق هنر عکاسی ضرورتی بود که سازمان «ایمیدرو» به بهترین شکل زمینه تحقق آن را فراهم کرد.

اکبر عالمی رییس هیات داوران جشنواره نیز با قدردانی از مدیران سازمان «ایمیدرو» در برگزاری این جشنواره گفت: امیدوارم این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود و همچنین کتابی در ۴۰ هزار نسخه از آثار این نمایشگاه در جشنواره های آتی چاپ و منتشر شود. تشویق به اطلاع رسانی صحیح از فعالیت های معدنی را باید از همین فردا از طریق دبیرخانه جشنواره دوم کلید بزنید تا عکاسان بروند به سمت معادن و عکاسی کنند.

در ادامه عباس یاری روزنامه نگار و منتقد سینما خطاب به رییس هیات عامل «ایمیدرو» گفت: سوابق مدیریتی آقای کرباسیان طی سال های گذشته نشان داد که این مدیر باسابقه همواره حامی هنرمندان و روزنامه نگاران بوده است و امیدوارم برگزاری این نوع جشنواره ها تداوم داشته باشد.

در این مراسم محسن کابلی، محمود کلنگری، مسعود احمدزاده مطلق، علیرضا معماریان، کاظم حسینی، امیرحسین کمالی و ابوطالب ندری به عنوان برگزیدگان مورد قدردانی جشنواره معرفی شدند.

جایزه ویژه هیات داوران به همراه لوح تقدیر، نشان کیمیا و جایره نقدی به احترام قربانیان معدن ذغالسنگ زمستان یورت آزادشهر به بهار شقایق تعلق گرفت.

همچنین آذین حقیقی رتبه نخست جشنواره ملی عکس معدن را کسب کرد و محمد آزادی احمدآبادی و حمید صادقی به ترتیب دوم و سوم شدند. این سه عکاس برگزیده لوح تقدیر، نشان کیمیا، جایزه نقدی به ترتیب ۵ میلیون، ۳ میلیون و ۵۰۰ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را دریافت کردند.

ضمن اینکه عکسی از طرف نفر اول جشنواره همراه با امضاء هیات داوران جشنواره به مهدی کرباسیان تقدیم شد.

از مجموع ٢ هزار آثار ارسال شده برای هیات داوری این جشنواره، ٧٣ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد و در نهایت از ١١اثر تقدیر شد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی عکس معدن، روزهای اول تا چهارم مرداد ماه سال جاری در محل «ایمیدرو» برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979

دیگر خبرها

  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • معرفی هیات انتخاب اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند