Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکتر کریم زارع ، دبیر کمیسیون دائمی ، ضمن ارائه گزارش درخصوص افتتاح شهر دانایی ، فن آوری و رسانه در هفته گذشته ، گفت : با افتتاح این طرح ، ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از طرح های پژوهشی دانش بنیان و تجاری سازی ایده های علمی و دانش محور ایجاد شده است .

زارع تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است از مرحله آموزش و پژوهش به مرحله کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها وارد شود و با ایجاد شهردانایی درآینده ای نزدیک شاهد یک تحول بنیادین در حرکت به سمت توسعه پایدار در کشور خواهیم بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکترزارع از همه مسئولین دولتی ، دانشگاه ها ، پژوهشگران و صاحبان ایده و سرمایه گذاران خصوصی خواست با ورود به مقوله شهر دانایی ، کمک کنند تا این تحول تسریع شود .

زارع ادامه دارد : تمامی مراکز رشد ، پارکهای فن آوری و حتی خود باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان در سراسرکشور خود عضو و جزئی از شهردانایی هستند و می توانند به عنوان اجزاء این شهر با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند .

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت : حقیقتا باشگاه خود حقیقت همان جنبش نرم افزاری و یک حرکت جهادی است که درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری ، تسهیل کننده امر پژوهش و تبدیل ایده به پدیده می باشد .

در ادامه دکتر علی اصغر رستمی ، رئیس واحد فیروزکوه ، ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کمیسیون دائمی ، توضیح داد که شهردانایی در زمینی به مساحت 19 هکتار ودر بیش از ده هزار متر فضای آموزشی ، کارگاهی ، آزمایش گاهی ، رفاهی ساخته شده امروز آماده ارائه خدمات به محققین و پژوهشگران سراسر کشوراست که البته این امکانات تا 100 درصد قابلیت اضافه و افزایش خواهد داشت . ایشان نیز از مسئولین عالی رتبه کشوری و دانشگاهی خواست که با عنایت بیشتری به جذب منابع برای توسعه شهردانایی برنامه ریزی کنند.

در ادامه این جلسه، دکتر غلامعلی منتظر ، معاون بنیاد ملی نخبگان گفت: امروز با توجه به حذف کنکور در بسیاری از رشته ها و ظیفه دانشگاه این است که علاوه بر توجه به آموزش به پژوهش و رفع مشکلات مشکلات جامعه و صنعت اهتمام داشته باشند .

او در ادامه به منویات رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم رهبری ، کارهای انجام شده در دانشگاه ها را راضی کننده ندانسته اند و تاکید دارند که دانشگاه ها باید با نگاه به آینده ، مشکلات کشوررا شناسایی وراه حل ارائه دهند . در این راستا باید بحث های آینده پژوهشی را جدی بگیریم و از امروز به افق 1424 بیاندیشم .

همچنین دکترطاهره میرساردو نیز تاکید داشتند که رسالت دانشگاه آزاد اسلامی نباید فقط آموزش باشد بلکه باتوجه به تعداد پژوهشگر باید هدف پژوهش و تولید علم شود . که این در قالب شهردانایی محقق خواهد شد .

درادامه دکتر اصغرنیا ، مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و موسس واحد کردستان نیز گفتند ، بیش از آموزش و پژوهش مقوله کارآفرینی دردستور کارباشد . شهردانایی باید کارآفرین باشد .

درپایان موارد ذیل درهشتمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مصوب شد.

1- برنامه راهبری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ضمن قرائت مصوب گردید .

2- با توجه به اهمیت مقوله فرهنگی در دانشگاه ها مصوب شد مطابق اساسنامه معاونت فرهنگی در باشگاه ایجاد و احیا گردد.

3- با توجه به اهمیت جامع بودن شهردانایی به پیشنهاد دکتر سهراب پور و دکتر ترکان از اعضای هیات امنا مصوب شد علاوه بر دانایی ، فناوری و رسانه نیز به نام شهر دانایی اضافه گردیده ، به نام شهر دانایی ، فن آوری و رسانه ( IKTMC)نام گذاری و نهایی شود .

گفتنی است این جلسه با حضور دکتر حسن غفوری فرد ، رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای انقلاب فرهنگی ، دکتر غلامعلی منتظر ، معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ، دکتر کریم زارع ، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ، دکتر منصور بیات ، مدیرکل برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان واحد تهران شمال ، دکتر سالارمحمدی ، معاون بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه ، دکتر سید کاظم هاشمی ، جانشین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر شکوری ، رئیس باشگاه تهران شمال ، دکتر زیگلری ، معاون پشتیبانی باشگاه، دکتر علی اصغر رستمی ، رئیس واحد فیروزکوه و دکتر محمود صفری ، رئیس واحد دماوند ، دکتر اصغرنیا ، مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طاهره میرساردو، رئس واحد ملارد، در واحد فیروزکوه برگزارشد.

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند

احمد غریوی گفت: با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند.

احمد غریوی مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از دغدغه‌های رهبری در دیداری که در سال ۱۴۰۱ با جامعه کارگری داشتند، امنیت شغلی بود. در این راستا ما کارگروهی تشکیل دادیم تا در خصوص این موضوع ورود کنیم. اعضای این کارگروه شامل نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، قضات دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و اساتید دانشگاه هستند.

 

وی با بیان این موضوع که در نهایت پیش‌نویس پنج ماده مورد بازنگری قرار گرفت و در قالب لایحه به به دولت تحویل داده شد، گفت: از جمله این مواد، ماده هفت قانون کار در خصوص بحث فعالیت‌های مستمر و غیرمستمر بود. در حال حاضر افرادی که در فعالیت‌های غیرمستمر مشغول هستند، می‌توانند تا چهار سال به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند؛ سپس بر اساس مصوبه هیات وزیران، بعد از این مدت قرارداد‌های این افراد به صورت دائمی تنظیم خواهد شد.

 

غریوی افزود: تبصره بعدی در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که هیچ محدوده‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی نشده بود. پیشنهاد ما برای تسهیل هر دو تبصره این بود که کارگران پنج سال به صورت موقت و سپس به صورت دائمی قرارداد داشته باشند. این موضوع در صحن هیات وزیران مطرح خواهد شد و در صورت تایید و تصویب این هیأت، لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در رابطه با بیمه بیکاری کارگران اظهار کرد: در ماده پنج قانون بیمه بیکاری، برای کارگران سهمی پیش بینی شده است که سه درصد را کارفرما پرداخت می‌کند، ولی کارگران مبلغی پرداخت نمی‌کنند. البته یک پیشنهادی وجود داشت مبنی بر اینکه کارگران هم سهم داشته باشند که در جلسات برگزار شده مورد تأیید واقع نشد.

 

وی با اشاره با اینکه تفاهمنامه سه جانبه‌ای با حضور سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت روابط کار امضا شده است عنوان کرد: بنا داریم که به کارگرانی که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، آموزش مهارتی داده شود تا با توانمندی دوباره به چرخه بازار کار کشور برگردند. در نتیجه امکان استفاده طیف دیگری از این امتیاز وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: در مورد مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری تغییراتی صورت گرفته است، اما هنوز نهایی نشده و باید در هیات وزیران تصویب شود

غریوی در پایان درباره حق مسکن گفت: شورای عالی کار در خصوص حق مسکن تصمیی نگرفته است. با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند. پیشنهاد حق مسکن ابتدا باید توسط اعضای شورای عالی کار مطرح شود و در هیات وزیران به تصویب برسد.

دیگر خبرها

  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه