Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:40:40 GMT

اعتبارات عمرانی دشتی صد درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۰۰۰۹

اعتبارات عمرانی دشتی صد درصد رشد داشته است

دشتی- فرماندار دشتی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی شهرستان دشتی در سال گذشته ۲۹۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: این رقم در سال جاری به بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال رسیده که رشد صد درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح پنج شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتی اظهار داشت: طی این مدت یعنی ازکمیته برنامه ریزی قبلی تاکنون بیش از ۴۵ جلسه با مدیران، معاونین، کارشناسان دستگاههای اجرایی استان تشکیل شده و در خصوص اولویت های مورد نیاز شهرستان با توجه به وضعیت پروژه، مطالبات پیمانکاران و پیشرفت فیزیکی مشخص و تعیین گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی اعتبارات سال ۹۲ و حال حاضر شهرستان مقایسه می کنیم شاهد یک رشد چشمگیر هستیم و امسال نیز به نسبت سال گذشته اعتبارات استانی و نفت گاز از رشد دو برابری برخورداربوده است که امیدواریم با همکاری و تلاش دستگاههای اجرایی در سطح استان تعداد زیادی از پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان به بهره برداری برسد.

وی با تقدیر از عنایت ویژه دولت، استاندار بوشهر و رئیس سازمان برنامه و بودجه و تلاش های نماینده مردم دشتی وتنگستان گفت: امسال توجه خوبی به شهرستان دشتی شده که از این عنایات تقدیر وتشکر می شود.

مهرجو خاطر نشان کرد: از سال ۹۳تا۹۵ بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهرستان توزیع شد که از این مبلغ ۱۴۰میلیارد تومان از محل استانی و مابقی نیز ارزش افزوده بوده است.

وی گفت: همچنین از این مبلغ ۴۰ درصد معادل ۶۷۰ میلیارد ریال به نقاط شهری و ۵۲ درصد معادل ۸۷۰ میلیارد ریال به نقاط روستایی اختصاص داده شده است.

فرماندار دشتی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته شاهد روند کاهشی پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان هستیم به طوری که از ۲۶۵ پروژه به ۷۰ پروژه کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های جدید با رویکرد توسعه ای بوده است، ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم این پروژه ها این بوده که بر اساس و خواسته مردم بوده است.

مهرجو بیان کرد: در سال گذشته علی رغم عدم تخصیص ۵۳ درصدی اعتبارات عمرانی ولی تعداد زیادی از پروژه های عمرانی افتتاح شد .

وی به اولویت های توزیع اعتبارات عمرانی در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه عمده اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی است، در راستای صیانت از اشتغال این بخش و تقویت سفره های زیر زمینی ۲۵ درصد این اعتبارات به حوزه آب اختصاص یافته که شامل نوسازی، توسعه شبکه آب شهری و روستایی، لایروبی قنات و کانالهای آبیاری، آبرسانی شهری و روستایی وعشایری، احداث آب انبار، تجهیز چاهها، پایش اندازه گیری شبکه های آب، اجرای سازه ها، طرح های آبخیز داری، تغذیه مصنوعی وسدهای متوسط و کوچک می باشد که توسط ادارات آبفاشهری و روستایی، آب منطقه ای، جهاد، امورعشایر و منابع طبیعی اجرا می گردد.

فرماندار دشتی بخش راه، بهداشت و درمان، عمران شهرها و روستاها، ورزش و آموزش را از دیگر اولویت های توزیع اعتبارات امسال عنوان کرد.

مهرجو همچنین از مدیران کل دستگاههای اجرایی خواست پیگیر جذب اعتبارات ملی از سوی وزارتخانه ها نیز باشند و اعتبارات شهرستان به تنهایی جوابگو نیازهای شهرستان نیست.

وی اظهار کرد: علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده اعتباری برای تکمیل و شروع پروژه های ورزشی از جمله استادیوم شماره دو، خوابگاه ورزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل جایگاه ویژه استادویم شماره یک از محل ۲۷ صدم ارزش افزوده اختصاص یافته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

فرزاد مخلص‌الائمه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ‌زنی شبکه فاضلاب شهر شازند با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان مربوط به حوزه آبرسانی است، گفت: طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی که ذیل طرح ملی است در استان مرکزی در دو فاز ۶۷ و ۱۳۱ روستا اجرایی شده و به تکمیل خواهد رسید که بخش قابل توجهی از آن در شهرستان شازند است.

با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات ملی و استانی صرف اجرای پروژه‌های آبرسانی می‌شود، افزود: انتقال طرح آبرسانی سهم ساوه از سدکوچری توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز از طرح‌های حساس ملی است که در حال اجراست. همچنین طرح انتقال آب به تفرش نیز در حال تکمیل بوده و بزودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بازچرخانی پساب صنایع نیز گفت: اجرای طرح‌های بازچرخانی پساب در شهرهای صنعتی موجب خواهد شد که مشکل کمبود آب و تنش آبی برطرف شود و بودجه‌ای که صرف اجرای طرح‌های آبرسانی می‌شود برای سایر طرح‌های عمرانی هزینه شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تامین آب شرب مردم به عنوان مهمترین موضوع رفاهی، مصمم است، افزود: اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به ساوه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی تفرش، سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازچرخانی پساب، ۱۳۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شازند بخشی از اعتبارات قابل توجه دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی است و این در حالی است که سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی غیر آبرسانی می‌شود.

وی از مردم خواست در مصارف آب شرب، صنعتی و کشاورزی استفاده بهینه را رعایت کنند و اظهار کرد: مردم باید بدانند که نیازمند صرفه‌جویی و مصرف بهینه اعتبارات برای جلوگیری از تنش آبی هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا دارد که تامین آب ۶۰ روستای آن در مواقعی از سال توسط تانکر انجام می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۰ روستا و امروز نیز ۱۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

احمدی بیغش با اشاره به مضراتی که برخی صنایع شهرستان برای مردم داشته است، گفت: آلودگی هوای متاثر از فعالیت برخی صنایع این منطقه موجب بروز بیماری‌هایی نظیر پوستی، ریوی، چشمی، نازایی و سرطان در بین مردم شهرستان شازند شده است. صاحبان صنایعی نظیر پالایشگاه و پتروشیمی علاوه بر اینکه باید سازوکار لازم برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ کنند، باید تا جایی که می‌توانند برابر قانون به منطقه کمک مالی کنند.

وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه و مدیریت فاضلاب هزینه کرده است، گفت: احداث شبکه فاضلاب شهرهای آستانه و شازند از سالیان گذشته آغاز شده بود و تا ۵ سال پیش حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما با پیگیری های صورت گرفته در طی چهار سال اخیر این میزان به ۷۰ درصد افزایش یافته و تصفیه خانه آب نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی بیغش گفت: با اجرای شبکه فاضلاب و هدایت آن به تصفیه خانه، می‌توان پساب تولیدی را به مصارف صنعتی رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد