Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@09:56:48 GMT

مجلس پاسخ مصوبه آمريکايي ها را مي دهد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۰۰۲۵

خبرگزاري آريا-رئيس مجلس گفت: ايران ظرفيت هاي خوبي براي پاسخ هاي گزنده به دشمنان دارد و به موقع از اين ظرفيت ها استفاده مي کند و مجلس نيز پاسخ مصوبه آمريکايي ها را خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري آريا ،علي لاريجاني چهارشنبه شب (4 مرداد) در جمع خبرنگاران خراسان رضوي درباره مصوبه مجلس آمريکا در خصوص تحريم ها گفت: مصوبه آمريکايي ها دربرگيرنده مجموعه اي از مطالب است که شايد قسمت اعظم تحريم هايي است که در گذشته وجود داشته است و در حال حاضر نيز وجود دارد منتها در گذشته براساس فرمان رئيس جمهور آمريکا بوده اما در حال حاضر قانوني شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مي توان گفت اين موضوع چيز جديدي نيست و يک بخش هايي به تحريم ها اضافه شده و شيطنت هايي صورت گرفته است که با توافق هسته اي سازگار نيست.
آقاي لاريجاني گفت: ترديدي نيست اين مصوبه آمريکا نشان مي دهد که در مسير عادي آنها نتوانستند کارشان را جلو ببرند بنابراين با دستپاچگي و عصبانيت بدين مسير رفتند.
رسانه ها اضطراب بلاوجه ايجاد نکنند
رئيس نهاد قانونگذاري افزود: بايد متن مصوبه آمريکايي ها آنقدري که واقعي است نشان داده شود، بنابراين رسانه ها و راديو و تلويزيون اضطراب بلاوجه ايجاد نکنند به دليل اينکه حادثه خيلي سهمگيني نيست، تخلف شده است اما بايد توجه داشت تاثير شايان ذکري در کشور نمي گذارد.
آقاي لاريجاني با تاکيد بر اينکه با اين مصوبه آمريکايي ها مقابله خواهد شد، افزود: مصوبه آمريکايي ها مقدار زيادي جنبه تبليغاتي دارد و مواد مغذي آن کم است و حواشي زيادي دارد بنابراين بايد به اين موضوع توجه شود که در دام آنها نيفتيم که قصد دارند مسير را به سمت ديگري بکشانند.
وي ادامه داد: بايد از مزيت هاي مختلف استفاده کرد تا پاسخ آمريکايي ها داده شود البته در شوراي هسته اي به اين موضوع توجه شده و متن طرحي که در مجلس در اين خصوص يک ماهي روي آن کار شده نيز در حال آماده شدن است که تقريبا نکات قابل توجهي را دربردارد و در حال حاضر در کميسيون امنيت ملي مجلس پيگيري مي شود.
آقاي لاريجاني افزود: از آقاي بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خواسته شده که در اين باره جلسه فوق العاده کميسيون برگزار کند و در هفته آينده موضوع بررسي خواهد شد و پيشنهاد نمايندگان در اين خصوص نيز لحاظ مي شود و در اولين جلسات رسمي مجلس شوراي اسلامي نيز موضوع بررسي خواهد شد.
رئيس نهاد قانونگذاري ادامه داد: به رسانه ها توصيه مي کنم به اندازه اي که واقعيت دارد به مصوبه اخير آمريکايي ها بپردازند به دليل اينکه آنها سعي دارند اضطراب ايجاد کنند و روند سرمايه گذاري در کشور را مختل و مردم را نااميد کنند بنابراين بايد جنس کار شناخته شود.
تاثير مصوبه آمريکايي ها در زندگي مردم بسيار نازل است
آقاي لاريجاني گفت: اندازه و ميزان تاثير مصوبه آمريکايي ها در زندگي مردم بسيار نازل است البته اختياراتي به رئيس جمهور آمريکا براي تحريم هاي ديگر داده شده است، اما في الحال خيلي مهم نيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: به دليل اينکه ازجانب آمريکايي ها تخلفي در اجراي برجام صورت گرفته است بايد پاسخ آنان داده شود و اين کار به صورت جدي پيگيري مي شود.
توافق هسته اي، قطعنامه هاي عليه ايران را هوشمندانه از بين برد
وي ادامه داد: برجام حادثه اي بود که براي دشمنان يک مقدار گران تمام شد و به خاطر داشته باشيد در گذشته وفاقي ايجاد کرده بودند که بتوانند به راحتي قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران صادر کنند اما توافق هسته اي با هوشمندي اين موضوع را از بين برد به طوري که در حال حاضر خيلي از کشورها به آمريکايي ها مي گويند به چه دليل براساس توافق عمل نمي کنيد.
رئيس مجلس افزود: مشخصا روس ها و چيني ها اعتراضاتي به رفتار آمريکايي ها داشته اند و برخي از کشورهاي اروپايي نيز اين موضوع را فهميده اند که عملکرد امريکايي ها در اجراي برجام صحيح نيست.
آقاي لاريجاني گفت: بايد توجه داشت آمريکايي ها اين توفيق را در سابق داشتند که تصميم هايي مي گرفتند و عملا مانع سرمايه گذاري در ايران مي شدند و فضايي ايجاد کرده بودند که کشتي هاي ما نمي توانستند به راحتي در بندرها حضور داشته باشند و همچنين مشکلاتي در بخش بيمه ايجاد کرده بودند.
وي ادامه داد: در حال حاضر با وجود رفتار ناشيانه از جانب آمريکايي ها، شرکت مهم فرانسوي توتال در ايران سرمايه گذاري مي کند بنابراين مشخص مي شود ايران آن فضا را شکسته است.
رئيس مجلس با بيان اينکه برجام يک توافق بين المللي است، گفت: برجام در شوراي امنيت مصوب شده است بنابراين يک کشور نمي تواند با مصوبات داخلي خود آن را خراب کند.
شکست داعش در منطقه؛ علت تحريم ايران و روسيه
وي ادامه داد: اينکه روس ها در مصوبه اخير مجلس آمريکا در کنار ايران قرار گرفته اند بيانگر اين است که نگراني آنان بابت چيز ديگري است.
آقاي لاريجاني افزود: حوادثي در منطقه روي داده است، ايران و روسيه و برخي کشورها مانند عراق و نيروهاي مقاومت اين قدرت را پيدا کرده اند که ضربه محکمي به تروريست ها در منطقه بزنند.
وي گفت: حادثه اي که در موصل و حلب روي داد و اينکه داعش با شکست رو به رو شد کار کوچکي نبود و اين مهم با کمک جدي ايران صورت گرفت البته روسيه و نيروهاي مقاومت نيز به ايران پيوستند تا اين توفيق حاصل شد و اين باعث شده است اعصاب دشمنان به هم بريزد و ايران و روسيه را تحريم کنند
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه دغدغه هاي ذهني دشمنان از بابت موفقيت هاي جمهوري اسلامي است، افزود: برخي از کشورهاي منطقه نيز شيطنت هايي داشته اند که حتما ايران ظرفيت هاي خوبي براي پاسخ هاي گزنده به آنها دارد و به موقع از ظرفيت ها استفاده مي کند و مجلس شوراي اسلامي نيز پاسخ مصوبه امريکايي ها را خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه