Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی هدف از برگزاری دومین دوره تربیت مربیان ورزشی ویژه سالمندان و افراد کم‌توان ذهنی را اشتغال‌زایی برای مربیان تربیت بدنی عنوان کرد.

حمید آقاعلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دومین دوره تربیت مربیان ورزشی سالمندان و افراد کم‌توان ذهنی با هماهنگی پژوهشگاه تربیت بدنی و سازمان بهزیستی کل کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم در دو دهه آینده مربیان ویژه این دو قشر را تربیت و برای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در دومین دوره که در شهریور و آذرماه برگزار خواهد شد، شرکت‌کنندگان دوره تربیت مربیان ویژه سالمندان با مباحثی همچون، برنامه‌ریزی تمرینی برای سالمندان، ارزیابی مهارت‌های حرکتی سالمندان، ارزیابی آمادگی عملکردی سالمندان، تمرینات ویژه افراد دارای پوکی استخوان، تمرینات استقامتی قلبی و تنفسی برای سالمندان، تغذیه ورزشی، آسیب‌های اجتماعی - روانی سالمندان، آسیب‌های ورزشی در سالمندان و حرکات اصلاحی و تمرین‌های مقاومتی ویژه سالمندان به بیش از ۴۰ نفر از مربیان آموزش داده خواهد شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی تصریح کرد: یکی از روش‌های دستیابی به سلامت جامعه، انجام فعالیت‌های بدنی است و این امر محقق نمی‌شود مگر این که مربیان تربیت بدنی، ویژه کار با سالمندان را تربیت کنیم. این امر سبب می‌شود تا در آینده جامعه‌ای سالم و به دور از بیماری داشته باشیم.

آقاعلی نژاد اضافه کرد: همچنین در بخش افراد کم‌توانی ذهنی نیز مربیان آموزش‌هایی مانند آشنایی با درجات مختلف کم‌توانی ذهنی، اختلالات و بیماری‌های شایع در افراد باکم توانی ذهنی، شیوه‌های آموزش در افراد با کم‌توانی ذهنی، اصول اولیه طراحی برنامه تمرین فعالیت بدنی، اصول طراحی برنامه تمرینی برای درجات مختلف کم‌توانی ذهنی، آزمون‌های آمادگی جسمانی و حرکتی در افراد با کم‌توانی ذهنی، آشنایی با سازمان‌های مجری برنامه‌های ورزشی برای افراد با کم‌توانی ذهنی، آشنایی با ساختارها، منابع علمی و مطالعاتی مرتبط با ورزش در افراد کم‌توان ذهنی و شیوه‌های نوین توان‌بخشی در افراد با کم‌توانی ذهنی را فرامی‌گیرند.

وی در پایان گفت: دانش پذیران این دوره‌ها ضمن حضور در کلاس تئوری و عملی، مدت کوتاهی را با هماهنگی پژوهشگاه و سازمان‌های متولی به مدت مشخصی باید در باشگاه‌ها یا مراکز مرتبط با این گروه‌های خاص دوره کارورزی را بگذرانند و درنهایت به افرادی که دوره را با موفقیت به اتمام برسانند گواهی پایان دوره با تائید پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان بهزیستی کشور اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی