Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوجبلاغ - اجرای خط انتقال آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد و تحویل آب خام به مخزن یک هزار میلیون مترمکعبی شهر تا اواسط ماه جاری پایانی بر قطعی‌های مکرر آب در این منطقه است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: می‌گویند در آینده‌ای نه‌چندان دور و با تحویل پروژه‌های مسکن مهر جمعیت این شهر به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا شهر جدید هشتگرد، کمی آن‌طرف تر از کرج است. شهری که بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور را در دل خود جای‌داده است.

ساکنان این شهر به‌ویژه شهروندانی که در فاز دو سکونت دارند از کمبود و اُفت فشار آب رنج می‌برند به‌طوری‌که تابستان گذشته را با قطعی‌های مکرر ۱۰ تا ۲۰ ساعته پشت سر گذاشتنند.

تا پیش‌ازاین آب‌رسانی به فاز دو توسط یک حلقه چاه انجام می‌شد و همین دلیل باعث کمبود آب و قطعی‌های مکرر شده بود ولی سال گذشته شرکت آبفای استان اعلام کرد سه حلقه چاه آب در شهر جدید هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد که بسیاری از مشکلات مردم این منطقه مرتفع خواهد شد.

جمعیت رو به افزایش این شهر و کاهش محسوس منابع آبی زیرزمینی باعث شد که مسئولان از وزارت نیرو بخواهند تا سهمیه آب شهر از سد طالقان افزایش پیدا کند.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزیر نیرو با اختصاص پنج میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد موافقت کرده است.

ابلاغ دستور وزارت نیرو به شرکت آب منطقه‌ای البرز

وی در ادامه با اشاره به اینکه تخصیص پنج میلیون مترمکعب به‌صورت سالانه خواهد بود، گفت: در شهر جدید هشتگرد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که بسیاری از متقاضیان به دلیل مشکلات زیرساختی ازجمله کمبود منابع آبی نمی‌توانستند در این واحدها مستقر شوند.

پالیزگیر اضافه کرد: با تخصیص این میزان آب مشکلات کم‌آبی شهر جدید هشتگرد برطرف خواهد شد.

ازآنجایی‌که گرفتن سهمیه آب بیشتر از سد طالقان برای شهر جدید هشتگرد نیازمند زیرساخت است با مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

علی مظفریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند اجرایی طرح خط آب‌رسانی و تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شهر جدید هشتگرد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات وزارت نیرو، تخصیص سالانه ۵ میلیون مترمکعب برای آب شرب شهر جدید هشتگرد از محل خط انتقال آب طالقان به کرج به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی این طرح، افزود: مطالعات طرح خط آب‌رسانی و تصفیه‌خانه آب شرب شهر جدید هشتگرد سال گذشته تکمیل‌شده است.

مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای البرز با اعلام اینکه این طرح در دو فاز تصفیه‌خانه اضطراری و متعارف در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: تصفیه‌خانه اضطراری با سرعت بیشتری در مدار واقع می‌شود.

خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد از محل خط تا محل تصفیه‌خانه اصلی اجرا شده استمظفریان کم‌آبی در شهر جدید هشتگرد را ازجمله مهم‌ترین عامل در خصوص احداث تصفیه‌خانه اضطراری برشمرد و گفت: خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد، به طول هزار و ۴۰۰ متر از محل خط طالقان تا محل تصفیه‌خانه اصلی اجرا شده است.

وی بابیان اینکه اکنون در حال احداث حوضچه‌های شیر این پروژه هستیم، افزود: اواسط مردادماه سال جاری و با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین راه‌اندازی خط انتقال یادشده؛ آب خام تحویل مخزن هزار مترمکعبی شرکت آبفا خواهد شد.

نیاز شهر جدید هشتگرد به ۵۸ میلیون مترمکعب آب

مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای البرز تلاش برای تخصیص حق آبه بیشتر را از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار برشمرد و بیان کرد: باید به این نکته اشاره کرد که تخصیص کنونی تنها قسمتی از نیاز مردم شهر جدید هشتگرد را برآورده کرده است.

وی بابیان اینکه این منطقه طبق برآوردهای صورت گرفته بنا است جمعیتی بالغ‌بر ۶۸۰ هزار نفر را در خود جای دهد، گفت: این میزان جمعیت به ۵۸ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

مظفریان با تأکید بر لزوم توجه بیشتر برای تأمین آب شرب این منطقه، یادآور شد: مرحله تست مخزن و خطوط توزیع آب‌رسانی آب شرب به‌زودی آغاز خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مبارزه عجیب یک بز با سه کرگدن (فیلم) بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • نویدکیا: یک تیم داغان را تحویل گرفتم!
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران