Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه تمهیدات برای رفاه و سلامت و امنیت حجاج اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی قبل از ظهر پنجشنبه در همایش آموزش حجاج در جمع خبرنگاران افزود: در سال گدشته با تلاشهای انجام شده مشکلات برداشته شد تا مردم به آرزوی خوب برسند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای امنیت حجاج پیش بینی شده است، گفت: امنیت و آرامش و عزت و کرامت حجاج باید حفط شودو در این زمینه مستندات مکتوب شده و جنبه حقوقی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه نوع رفتار حجاج ایرانی در حج باید خوب بوده و بهانه دست سعودی ها ندهد، گفت: حرمین شریفین متعلق به جهان اسلام است و تقاضا داریم از طرف حجاج ما بهانه‌ای دست آنها داده نشود و امسال باید بیش از سال‌های قبل رعایت ضوابط و مناسبات را داشته باشیم و نشان دهیم که در اخلاق سرآمد همگان هستیم.

صالح امیری افزود: نوع رفتار ما برای کشورهای اسلامی درس‌آموز است و عزت و وحدت اسلامی اصول ما بوده و مبادا سر مسائل فرعی با دیگران مناقشه داشته باشیم.

وی ادامه داد: موارد توافق شده با کشور عربستان در زمینه حج به صورت سند، مکتوب شده و جنبه حقوقی پیدا کرده است و در حال حاضر در سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری، همه تمهیدات برای رفاه و سلامت و امنیت حجاج اندیشیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش کردیم، تا روابط سیاسی دو جانبه با عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شود و 14 مسأله اصلی از جمله اعزام حجاج، حمل و نقل، اسکان، استقرار و .. وجود داشت که مطرح شد.

صالح امیری در حال حاضر در یک میلیون نفر متقاضی حج در کشور در نوبت هستند، افزود: امیدواریم، حج امسال باز کننده مسیر حج عمره برای عاشقان در نوبت باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است