Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی کثیری از سران طوایف، ریش سفیدان و فعالان فرهنگی و محیط زیست با در دست داشتن پلاکاردهایی برای جلوگیری از اجرا نشدن طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود در محل اجرای پروژه سد صفا رود در دامنه های روستای گازرو رابر دور هم جمع شدند.

به گزارش ایسنا، فعالان محیط زیست، لزوم توجه مسئولان را به مشکلات زیست محیطی ناشی از اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ریش سفیدان و بزرگان طوایف و عشایر شهرستان های رودبار، کهنوج جنوب، عنبرآباد،قلعه گنج، فاریاب، منوجان، جیرفت، رابر و بافت نیز با در ست داشتن پلاکاردهایی در محل سد صفا رود در دامنه های کوهستانی روستای گازرو شهرستان رابر ضمن بیان مشکلات ناشی از اجرای این طرح توسل به قانون را اولین گام برای احقاق حقشان عنوان کردند.


کاظم محمدی سلیمانی از سران عشایر محمدی سلیمانی در جنوب کرمان و شهرستان رابر در جمع معترضین به این طرح گفت: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمت به محرومین پیشگام بوده اند. همه نهادها و ارگان های انقلابی حامی دستاوردهای نظام و محرومین هستند.


محمدی سلیمانی با ابراز تاسف از بی توجهی های صورت گرفته به عمر 12 ساله این پروژه خاطر نشان کرد: متاسفانه همگان در اثر بی اطلاعی از تبعات ناشی از اجرای این طرح سکوت کردیم.


وی بر لزوم احترام همه به قانونمداری تصریح کرد: همه باید در چارچوب قانون مطالبات و خواسته هایمان را بیان کنیم زیرا با قانون شکنی و توهین کاری از پیش نمی رود.


محمدی سلیمانی افزود: بهترین راه این است نمایندگانی از همه اقشار و از شهرستان های جنوب کرمان و دو شهرستان رابر و بافت انتخاب بشوند و مطالبات و خواسته های مردمی را پیگیری کنند. این پروژه روی دو تا از سرشاخه های اصلی هلیل رود احداث می شود که نابودی جازموریان و مشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.


محمدی سلیمانی یادآور شد: تعداد 55 روستا با اجرای پروژه انتقال آب از کندر تیل به سد مخزنی صفارود نابود می شوند که تعداد 20 روستا از این تعداد به صورت مشترک تحت تاثیر سد صفارود هم قرار می گیرند.


وی از تعطیلی پروژه انتقال آب از کند تیل به صفارود در اثر نگرانی‌ها و گلایه‌مندیهای مردمی خبر داد که دغدغه های مردم مورد توجه مسئولان قرار گرفته اند.


محمدی سلیمانی که به نمایندگی از عشایر و کشاورزان سخن می گفت، اظهار کرد: با اجرای این پروژه زندگی عشایر و روستائیان و کشاورزان تخریب می شود که تخریب محیط زیست و نابودی حیات وحش را نیز رقم خواهد زد.


وی، حوضه ابریز هلیل رود را 350 کیلومتر از دامنه های کوهستانی سیرجان تا جازموریان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز از کمبود امکانات وزنه‌برداری و چالش‌های پیش‌روی این رشته ورزشی می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم سقز، بانوان کردستانی در چند سال اخیر علی‌رغم مشکلات مالی و نبود امکانات و حمایت مسئولان در رشته وزنه‌برداری عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و فعالان این رشته امیدوار به تکرار نتایج خوب خود در سطح کشوری و بین‌المللی هستند.

مرضیه محمودی بانو سقزی که از وزنه‌برداران نام آشنا در سطح استان و کشور به شمار می‌رود چند صباحی است که به مربیگری روی آورده و به بانوان سقزی خدمت‌رسانی می‌کند.

مرضیه محمودی وزنه‌برداری سقزی درباره نحوه شروع این رشته ورزشی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به واسطه اینکه مرحوم پدرم محسن محمودی از بنیانگذاران وزنه‌برداری سقز و رئیس هیئت و مربی شهرستان بودند همچنین برادرم مظهر محمودی از قهرمانان این رشته بوده‌اند به ورزش وزنه‌برداری علاقه‌مند شدم و با شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در ایران من نیز به عنوان اولین بانوی سقز در سال 1397 وزنه‌برداری را شروع کردم و چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم که حاصل آن 6 مدال طلای استان و یک مدال نقره کشوری است.

وی افزود: به واسطه نبود مربی خانم در شهرستان سقز بنده مجبور شدم در حین تمرینات شخصی خود مربیگری را نیز برعهده بگیرم و به همین خاطر مشکلات زیادی را تحمل کردم و جنگ نابرابری با حریفان خود داشتم و  از سال 1401 مربیگری را شروع کردم و در خدمت علاقه‌مندان این رشته در شهرستان سقز هستم.

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز وضعیت این رشته را در سطح استان مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت وزنه‌برداری کردستان به واسطه مربی کاربلد استان خانم عبدالملکی بسیار عالی بوده و تیم استان کردستان چندین دوره در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده و چندین چهره به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف معرفی کردند که خوشبختانه توانسته‌اند مقام‌های بین‌المللی کسب کنند همچنین شهرستان سقز نیز علاقه‌مندان زیادی به این رشته دارد که به امید خدا در آینده از این افراد بیشتر خواهیم شنید.

وی از نبود زیرساخت‌های لازم انتقاد کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود علاقه‌مندان زیاد و پتانسیل مناسب ورزشکاران، به دلیل نبود  فضای ورزشی مناسب و امکانات محدود برای این رشته ورزشی در این شهرستان نتوانسته‌ایم آنچنان باید و شاید در میادین ملی کسب افتخار کنیم و با وجود پیگیری‌های رئیس هیئت این شهرستان باز هم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر در سالنی به مساحت 50 متر و با امکانات فرسوده مشغول به تمرین هستیم که فقط تایم صبح‌ها در اختیار بانوان است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم به این رشته ورزشی اهمیت بیشتری بدهند چراکه وزنه‌برداری ورزشی المپیکی و ورزش دوم مملکت بوده و همیشه از رشته‌های پر مدال و پر افتخار برای کشور عزیزمان بوده لذا باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چون واقعاً نوجوانانی که در حال حاضر در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند پتانسیل بسیار بالایی دارند و در صورت وجود فضای ورزشی مناسب می‌توانند برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

این مربی پرافتخار کردستانی اظهار کرد: هدف اصلی ما توسعه این ورزش در این شهرستان بوده تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این ورزش را به جامعه معرفی و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم اما همه این حرف‌ها زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که ما حمایت مسئولان را پشت سر خود داشته باشیم و ورزشکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به فکر تمرین و حضور موفق در مسابقات باشند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل