Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:34:41 GMT

سند برند شهری زنجان رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۱۸۶۹

سند برند شهری زنجان رونمایی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سند برند شهری زنجان به منظور توسعه مباحث شهری و ارتقای فرهنگ اجتماعی تهیه شده و با آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان,‌به‌نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان، غلامحسین جمیلی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان پیرامون مباحث توسعه شهری و ایجاد نهادهای مدنی به منظور توسعه فرهنگ اجتماعی با اشاره به تهیه سند برند شهری از سوی اتاق زنجان اظهار داشت: این سند پس از انجام ‌پژوهش‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای مختلف برای ایجاد برندی واحد برای استان تدوین شده و با آغاز به کار دور جدید شورای شهر رونمایی و برای عملیاتی شدن تقدیم شورای شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش‌های اتاق زنجان در احیا و مرمت کارخانه کبریت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه تقدیر و پاسداشتی از مرمت‌کنندگان این بنا در این کارخانه مشاهده نمی‌شود بنایی که هم‌اکنون به یکی از چشم نوازترین نقاط شهری تبدیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان آمادگی اتاق زنجان را برای احداث محل تشریفات در زنجان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه امکاناتی برای انجام تشریفات اداری برای میهمانان برجسته داخلی و خارجی در زنجان مهیا نیست لذا اتاق آمادگی دارد در این زمینه با شهرداری همکاری کند.

وی اندیشکده اقتصاد را تشکلی نوپا دانست و گفت: این اندیشکده به دور از همه جناح بندی‌های سیاسی و اقتصادی در صدر بهبود شرایط اجتماعی و ایجاد جامعه مدرن در زنجان است.

علی کلانتری، نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این نشست جایگاه بخش خصوصی در ایران را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه بهای لازم به بخش خصوصی در ایران داده نمی‌شود هر چند که این بخش سکاندار ایجاد و ثبات در اشتعال کشور است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر حاضر در این نشست گفت: 3.5 درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها است و این بودجه باید صرف عمران، آبادانی و فرهنگ‌سازی در جامعه شود بنابراین زمانی که 50 درصد هزینه‌های شما از طریق این مالیات تامین می‌شود، بی‌توجهی به محل درآمدها نشان از عدم آگاهی اعضای شورای شهر است.

امامعلی دادخواه منتخب شورای شهر زنجان نیز در این جلسه حضور مسن‌ترین ‌و جوانترین عضو شورای شهر را حاکی از اهمیت مباحث توسعه شهری دانست و گفت: اکنون گردهم آمدیم تا با واکاوی نیازهای شهری علل عقب ماندگی و توسعه نیافتن استان را در مقایسه با شهرهای دیگر جستجو کنیم.

وی پیگری و همسو شدن خواسته‌های جمعی از سوی مردم را زمینه‌ساز توسعه مدنی دانست و گفت: متاسفانه در مقایسه با کشورهای دیگر شهرداری و شورای شهر در ایران قدرت اجرایی و جایگاه لازم را نداشته از این رو داشتن توقعات بیش از اختیارات اجحاف در حق اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در مدت چهار دوره شوراها شاهد روی کار آمدن بیش از 16 شهردار در زنجان بودیم اظهار داشت: این امر وضعیت مطلوبی نیست چرا که در هر دوره به طور میانگین چهار شهردار تغییر کرده‌اند و طول عمر کوتاه شهرداری‌ها منجر به عدم برنامه‌ریزی بلند مدت در مورد توسعه شهری می‌شود.

حمیدرضا حمیدی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه درآمد پایین شهرداری‌ها را به عنوان یکی از معضلات ساختاری شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: مادامی که در آمدها پایین باشد شاهد پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهر نخواهیم بود لذا باید سعی کنیم پایه‌های ایجاد درآمدزایی پایدار در شهرداری‌ها را ایجاد کنیم.

محمدتقی مقدم‌فر، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز خواستار استخراج نقاط قوت و ضعف فرصت‌ها و تهدیدات شد و افزود: باید با نگارش یک استراتژی مطالبه‌گری را به مردم آموزش دهیم.

انتهای پیام/

R41375/P41362/S6,59/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است