Web Analytics Made Easy - Statcounter

از میان تیم‌های فصل قبل لیگ برتر بسکتبال، وضعیت سه تیم قطعی و انحلال رسمی دو تیم مشخص است. پنج تیم دیگر هنوز تکلیف روشنی ندارند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ تیم‌های لیگ برتری بسکتبال طبق رسم هر سال تا اواسط تابستان، تصمیم خاصی برای فصل بعدی مسابقات نمی‌گیرند و تکلیف نیمی از تیم‌ها مشخص نیست. با این وجود فدراسیون بسکتبال هفته آینده جلسه‌ای ابتدایی برای تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری مسابقات و سهمیه‌های ملی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضا شورای سیاستگذاری لیگ در این جلسه شرکت دارند و ترکیب این شورا به گونه‌ای است که برخی تیم‌ها با توجه به کمبود نماینده‌های باشگاه ها، به چینش نفرات حاضر معترضند.
جلسه ابتدایی لیگ در حالی برگزار می‌شود که از فصل قبل، تکلیف تیم‌های نفتی و شهرداری گرگان از نظر حضور در لیگ و کادرفنی قطعی به نظر می‌رسد و دو تیم شهرداری کاشان و شیراز هم منحل شده اند، شیرازی‌ها که فصل قبل از جدول مسابقات حذف شده بودند، اسپانسری برای بازگشت به لیگ برتر پیدا نکردند. سایر باشگاه‌ها نیز هنوز منتظر تصمیم مدیران خود برای فصل بعد هستند و از میان تیم‌های دسته یکی به نظر می‌رسد تیم قطران کاوه با اسپانسر جدید، علاقمند به حضور در لیگ برتر باشد.
پیش از برگزاری جلسه ابتدایی لیگ برتر به سراغ تیم‌های فصل قبل رفتیم و تصمیمات ابتدایی آن‌ها را برای فصل بعد جویا شدیم:
۱ -پتروشیمی بندرامام منتظر سهمیه‌ها
پتروشیمی بندرامام نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا است که مهر امسال در چین برگزار می‌شود. هیئت مدیره پتروشیمی ماه قبل به طور رسمی با مهران شاهین طبع سرمربی فصل قبل خود برای ادامه همکاری به توافق رسید؛ اما شاپور یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی، تصمیم گیری درباره نفرات تیم را به تعیین سهمیه‌های ملی وابسته می‌داند و می‌گوید:" امیدوارم اتفاقات خوبی در جلسه هماهنگی لیگ رخ دهد. دغدغه ما با توجه به حضور در جام باشگاه‌های آسیا کمی بیشتر از سایر تیم هاست و مطمئنم این موضوع مدنظر دوستان در فدراسیون بسکتبال هم قرار دارد. "
تیم پتروشیمی بعد از مسابقات کاپ آسیا ۲۰۱۷ و استراحت ملی پوشان، کار خود را برای فصل جدید لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا شروع می‌کند.
۲ -نفت آبادان: "فقط هستیم"
محسن داوری سرپرست تیم نفت آبادان نایب قهرمان لیگ تاکید می‌کند که فقط حضور این تیم در لیگ مشخص شده است و بحثی درباره تغییر کادرفنی تیم وجود ندارد.
۳ - دانشگاه آزاد منتظر مدیر جدید

تغییرات مدیریتی کلان در دانشگاه آزاد به تازگی صورت گرفته و به این ترتیب هنوز وضعیت تیم‌های ورزشی دانشگاه برای فصل آینده مشخص نشده است.
۴ -شهرداری اراک منتظر اعضا شورای پنجم
عزیزمحمدی مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حضور بسکتبال اراک در فصل آینده لیگ برتر با خنده می‌گوید:‌ "ابتدا سوال خود را درباره مسائل مالی بپرسید"
او از تصمیم باشگاه اراک برای تسویه حساب با همه ورزشکاران سال‌های گذشته تا ده روز آینده خبر می‌دهد و درباره حضور در لیگ برتر بسکتبال تاکید می‌کند: "به احتمال قوی اراک در لیگ برتر بسکتبال حضور دارد و ما هم روز یکشنبه به فدراسیون مراجعه می‌کنیم. با این وجود هنوز اعضا شورای پنجم سر کار خود نیامده اند و تصمیم گیری نهایی به نظر آن‌ها بستگی دارد."
۵ - شروط شیمیدر برای فدراسیون

هنریک درغوکاسیان رئیس باشگاه شیمیدر می‌گوید این تیم برای حضور در لیگ برتر باید اجازه بازی در سالن اختصاصی و مجوز تبلیغات داشته باشد و فدراسیون به باشگاه‌ها (با توجه به سرمایه گذاری و بازیکن سازی آنها) اجازه دهد که آیین نامه لیگ را خودشان پیشنهاد دهند، چون سال قبل چند بار نحوه برگزاری لیگ تغییر کرد.
شیمیدری‌ها هفته بعد جلسه‌ای تشکیل می‌دهند که این موارد را به صورت مکتوب تنظیم کرده و به فدراسیون ارائه می‌دهند. در صورت پاسخ فدراسیون، تصمیمات بعدی درباره حضور در لیگ گرفته می‌شود.
از طرفی مصطفی هاشمی سرمربی فصل قبل شیمیدر شکایتی به دلیل اختلافات مالی با این تیم به کمیته انضباطی فدراسیون انجام داد که درغوکاسیان در این باره توضیح می‌دهد: "تمام و کمال در اسفند ۹۵ با هاشمی تسویه حساب کردیم و نمی‌دانیم به چه دلیلی شکایت کرده اند. حتی اگر تسویه نکرده بودیم، باید به دادگاه‌های عمومی به جای کمیته انضباطی مراجعه می‌کردند. ما قراردادی داخلی با هاشمی داشتیم که پاداش هایی را برای رسیدن به مراحل مختلف لیگ در نظر گرفته بودیم، عددی را هم به عنوان مبلغ قرارداد ثابت به فدراسیون فرستادیم. در بحث مالیات هم با توجه به اینکه بقیه مبالغ به عنوان پاداش بوده، به آن‌ها مالیاتی تعلق نمی‌گیرد. شیمیدر جز مجموعه‌های خوش حساب مالیاتی کشور است."
درغوکاسیان با تاکید براینکه چند بار هم از هاشمی دعوت کرده اند و او به باشگاه نرفته است، ادامه می‌دهد: "بنا به پیشنهاد صفرزاده او را جذب کردیم؛ اما به نظرم یکی از بزرگترین اشتباهاتم بود، یک میلیارد و نیم خرج اضافه روی دست باشگاه گذاشت؛ اما در نهایت پنجم شدیم که بدون او هم همین مقام را به دست می‌آوردیم. البته این‌ها مسائلی فنی است و من شخصا مشکلی با هاشمی ندارم، خود او با این شکایات مشکل درست می‌کند. "رئیس باشگاه شیمیدر درباره اینکه در طول فصل به نظر می‌رسید ارتباط خوبی میان کادرفنی و مدیریت باشگاه وجود دارد، توضیح می‌دهد: "‌مدل کارمان این است که دخالتی در کار سرمربی نمی‌کنیم و برای حفظ شاکله تیم، همه چیز را دست خودشان دادیم. با این وجود بسیاری بازیکنان از دستشان دلخور بودند و بار‌ها در طول فصل برای رفتار کنار زمین و بی احترامی به بازیکنان تذکر دادیم. "
۶ - شهرداری تبریز با احتمال ۸۰ درصدی
هیئت مدیره شهرداری تبریز هنوز حضور تیم بسکتبال این مجموعه را در لیگ برتر تصویب نکرده است؛ اما مسئولان تیم، احتمال بیش از ۸۰ درصد را برای ادامه کار شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال در نظر می‌گیرند. در این میان شایعاتی هم درباره ورود اسپانسرهای دیگر در تبریز به جای شهرداری تبریز شنیده می‌شود.
۷ -ورزش حرفه‌ای در کاشان تعطیل
مسئولان شهرداری کاشان در مصاحبه‌های خود از تمایل نداشتن شهرداری به سرمایه گذاری در ورزش حرفه‌ای گفتند و همچنین به طور رسمی، انحلال باشگاه ورزشی کاشان (شامل تیم بسکتبال) هم مدتی قبل اعلام شد. در این بین بحث تسویه حساب مالی از فصل قبل باقی مانده که به نظر می‌رسد هنوز اعضا تیم بسکتبال کاشان در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده اند. طبق گفته ها، کاشان بیش از ۵۰ درصد مبالغ قرارداد فصل قبل را به اعضا تیم بسکتبال پرداخت نکرده است.

۸ -وضعیت نامشخص نیروی زمینی
حسن پور مدیرعامل باشگاه ورزشی نیروی زمینی، چند روز قبل جای خود را به محمدخانی داد. با توجه به این تغییرات مدیریتی، هنوز وضعیت تیم بسکتبال نیروی زمینی برای فصل آینده مشخص نیست. اسماعیل حیدرپور سرپرست تیم بسکتبال نیروی زمینی درباره این تیم می‌گوید:" ۶۰ تیم داخلی بسکتبال نیروی زمینی در هشت منطقه با یکدیگر مسابقه دادند و ۱۶ تیم برتر در مسابقات قهرمانی نیروی زمینی به میزبانی اردبیل شرکت کردند. از این مسابقات، ۳۲ بازیکن به اردوهای نیروی زمینی دعوت شدند که از شنبه تمرینات آن‌ها شروع می‌شود. در صورت حضور در لیگ برتر از همین بازیکنان استفاده می‌کنیم."
وی ادامه می‌دهد: "مدیر جدید باید سیاست‌های فرمانده نیروی زمینی را برای فصل بعد جویا شود. فعلا تغییرات به تازگی انجام شده و چیزی قطعی نیست؛ اما محمدخانی از ما خواسته است که کار خود را تا تصمیم گیری نهایی شروع کنیم."
حیدرپور درباره سرمربی تیم تاکید کرد: "محمدرضا اسلامی سرمربی پارسال تیم برای ادامه کار نیاز به قرارداد مالی دارد که در این زمینه باید باشگاه تعیین تکلیف کند. به هر حال نیروی زمینی شرایطی استثنایی دارد و برای پرداخت مالی باید تصمیم گیری ویژه‌ای انجام شود."
۹ -خداحافظی شهرداری گرگان با ایزدپناه
شهرداری گرگان بعد از دو فصل با محمد مهدی ایزدپناه سرمربی خود خداحافظی کرد و زمان حسینی یکی از مربیان کادرفنی پارسال این تیم، جای ایزدپناه را روی نیمکت این تیم گرفت. گویا گرگانی‌ها بدون توجه به تیم قطران کاوه قصد حضور در لیگ برتر را دارند و به گفته حسینی، امسال ۷۰ تا ۷۵ درصد از ترکیب این تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند.
۱۰ - شیراز، بی خیال لیگ برتر
نماینده شیراز فصل قبل بدون اسپانسر تا چند ماه در لیگ برتر به کار خود ادامه داد؛ اما افزایش مشکلات باعث شد که در میانه راه از لیگ کناره گیری کند. فریدون رئیسی مسئول هیئت بسکتبال شیراز می‌گوید: "پارسال خیلی اذیت شدیم و هیچکس کمکی نکرد. تلاش می‌کنیم مبالغی از طریق هیئت دریافت کنیم تا بخشی از پول بازیکنان پارسال را بپردازیم. امسال هم وقت خود را روی رده‌های پایه گذاشته ایم و هزینه‌های خود را به جای ورزش حرفه ای در این بخش صرف می‌کنیم. در حالی که پیش از این زنگ تفریح تیم هایی مثل خوزستان بودیم، در مسابقات منطقه‌ای رده‌های نوجوانان و نونهالان، خوزستان را شکست دادیم."۱۱ - دسته یکی‌ها

تیم‌های مهرام تهران، قطران کاوه گرگان، پتروشیمی بندرامام و ایستک کردستان در فصل قبل لیگ دسته یک به مقام‌های اول تا چهارم رسیدند. تیم دسته یکی پتروشیمی بندرامام با توجه به داشتن یک نماینده در لیگ برتر با هدف صعود در لیگ دسته یک شرکت نمی‌کند. در میان سه تیم دیگر هم به تازگی اخباری از پیدا شدن اسپانسر جدید برای قطران کاوه شنیده می‌شود که گویا هدف این اسپانسر هم حضور در لیگ برتر است. مهرام تهران هنوز وضعیت خود را برای فصل بعد اعلام نکرده و خبری از تیم ایستک کردستان به گوش نمی‌رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نادر کاشانی پیشکسوت و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، پس از چندین روز بستری شدن در بیمارستان، امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دار فانی را وداع گفت.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ هم در ترکیب تیم ملی حضور داشت و سال ۱۳۵۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

ایسنا این ضایعه را به خانواده کاشانی و جامعه بسکتبال تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه
  • بسکتبال NBA | اسامی نامزدهای نهایی جوایز فصل عادی
  • شاگردان هاشمی در یک قدمی فینال لیگ بسکتبال