Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:22:16 GMT

ای سی بالا تالاب نخیلات شادگان را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۲۰۵۹

ای سی بالا تالاب نخیلات شادگان را تهدید می کند

شادگان - معاون فرماندار شادگان در جلسه شورای کشاورزی گفت: کم آبی و EC بالای ۱۳۰۰۰ تالاب شادگان، نخیلات شهرستان را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله آلبوغبیش صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، از EC بالای تالاب شادگان خبر داد و اظهارکرد: علیرغم گذشت ۱۰ روز از زمان رهاسازی آب از سد مارون برای نخیلات شادگان هنوز آب رودخانه جراحی به انتهای نهر خروسی نرسیده و EC بالای ۱۳۰۰۰ تالاب شادگان نخیلات شهرستان را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار شادگان با تاکید بر ضرورت تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای کشاورزی شهرستان به منظور رسیدگی به مشکلات کشاورزان و نخلداران، تسریع در تعیین قیمت توافقی خرید خرما را خواستار شد.

وی مهمترین خواسته نخلداران را تامین آب کافی و خرید تضمینی محصول خرما عنوان و بر لزوم پیگیری موضوع از طریق استان و وزارتخانه‌های مربوطه تاکید کرد.

آلبوغبیش در ادامه بر لزوم تسریع در تکمیل طرح انتقال آب از کارون به تالاب شادگان توسط اداره حفاظت محیط زیست که مدت اجرای آن طولانی شده است و تامین حقآبه تالاب توسط سازمان آب و برق تاکید کرد.

به گزارش مهر، در این جلسه مقرر شد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری بخشداران و دهیاران نسبت به بستن انتهای انهار فرعی به منظور استفاده بهینه و حداکثری از آب اقدام و موضوع خسارت وارده به محصولات گندم و خرما از طریق صندوق بیمه استان به طور جدی پیگیری شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند