Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مدتهاست از موضوع ایجاد صندوق حمایت از کارخانجات دام و طیور می‌گذرد که وزارت جهاد به بهانه های مختلف تَن به اجرای این مصوبه نمی دهد.با وجود آنکه از دیرباز بالا بودن قیمت تمام شده تولید یکی از چالش های اصلی تولیدکنندگان به شمار می رود، تنها اعطای تسهیلات کم بهره می تواند قیمت ها را تعدیل نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال جای سوال است که چرا علی رغم پیگیری های متعدد طی مدت ده سال این امر اجرا نشده است؟

مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیبا اشاره به آخرین وضعیت صندوق حمایت از توسعه کارخانجات خوراک دام اظهار داشت: علی رغم درخواست انجمن از وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات در کمیسیون کشاورزی معاونت تخصصی وزارت جهاد و معاونت بازرگانی تشکیل نشده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی مدعی سهم 49 درصدی بخش دولتی است که با گذشت ده سال از این پیگیری و نوشتن طرح و پروتکل های مختلف به خاطر کمبود بودجه، عملیاتی نشده است.

موافق قدیری ادامه داد: انجمن معتقد است که عدم تشکیل صندوق حمایت ناشی از کمبود بودجه نیست بلکه به دلیل نوع نگاه صندوق حمایت سرمایه گذاری در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس انجمن خوراک دام و طیور آبزیان با بیان اینکه کمبود نقدینگی یکی از معضلات اصلی صندوق به شمار می رود،گفت: کارخانجات خوراک دام و طیور پس از واگذاری محصول به دامداری، مرغداری و آبزی پروری به سبب ورود دولت و فروش محصول کمتر از قیمت تمام شده، امکان پرداخت پول کارخانجات را ندارند که در نهایت این امر تولیدکنندگان را با کمبود نقدینگی مواجه می نماید.

وی با اشاره به اینکه 60 درصدخوراک دام در مرغداری و آبزی پروری تولید می شود، بیان کرد: علی رغم ابلاغ آیین نامه های متعدد به ادارات دامپزشکی استان ها و منسوخ شدن تولید خوراک در واحدهای مرغداری در دنیا، اجرای این امر در کشور ما علاوه بر کاهش کیفیت محصولات پروتئینی، افزایش قیمت و ضرر و زیان فراوانی معادل هزار و 800 میلیارد تومان را به اقتصاد کشور را به همراه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت ماشین آلات کارخانجات خوراک دام و طیور آبزیان عنوان کرد: کارخانجات خوراک دام همانند سایر صنایع به سبب مسائلی از قبیل تحریم و نبود ارتباط با شرکت ها مطرح با مشکلاتی روبرو هستند که بعد از اجرای برجام ماشین آلات در حال به روز رسانی است.

به گفته وی به روز رسانی تکنولوژی نیازمند تسهیلات دولتی است، چراکه تأثیر بسزایی در کاهش قیمت، ضایعات و افزایش سرانه مصرف محصولات پروتئینی دارد.

ضرورت تشکیل صندوق حمایت از کارخانجات خوراک دام

مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه خوراک دام، طیور و آبزیان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگفت: با توجه به آنکه بانک ها تسهیلات با سود بالا در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد که برای آنها صرفه اقتصادی ندارد از این رو تشکیل صندوق حمایت از کارخانجات خوراکامری ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه های خوراک دام به سبب مشکلاتی نظیر کمبودنقدینگی و بالا بودن سود تسهیلات بانکی تنها با یک سوم ظرفیت خود کار می نمایند.

به گفته مسعودی تشکیل صندوق حمایت از کارخانجات و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان می تواند به روزرسانی ماشین آلات،کاهش ضایعات و درنهایت تولید مقرون به صرفه را به همراه داشته باشد.

قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام تصریح کرد: کارخانه های خوراک دام زیر مجموعه بخش کشاورزی به حساب نمی آیند که در نهایت پرداخت سهم بیمه 30 درصدی و هزینه های بالای حامل های انرژی آنها را با چالش هایی روبرو کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو

دریافت 7 MB دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، دانشجویان دانشگاه دوپال شیکاگو آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند. رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا هم در حمایت از غزه انجام شد.

کد خبر 849580 منبع: تسنیم برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • ایران به طور قطع برنده جنگ اقتصادی است
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو