Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@20:37:56 GMT

شرکت رجا 250 دستگاه واگن می خرد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۳۰۹۸

شرکت رجا 250 دستگاه واگن می خرد

به گزارش ایسکانیوز، محسن یاوری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون شرکت رجا حدود یک هزار واگن مسافری در اختیار دارد که 750 دستگاه آن فعال است و رجا می خواهد تعداد آنها را در سه سال آینده به بیش از یک هزار و 200 دستگاه افزایش دهد.
او اظهار کرد: هم اکنون پیشنهاد مناقصات بین المللی این خرید در دست بررسی است تا توانمندی های شرکت های خارجی با مشارکت شرکت های داخلی برای ساخت این واگن ها در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول با بیان اینکه برای انجام این سرمایه گذاری شرکت رجا باید 20 تا 25 درصد سرمایه آن را تامین کند، گفت: به طور متوسط هم اکنون روزانه 70 تا 80 رام قطار رجا در مسیرهای ریلی کشور تردد می کنند.
سرپرست معاونت اجرایی شرکت رجا اظهار داشت: علاوه بر خرید واگن های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان رجا نیز برای ما اهمیت زیادی دارد و در تعطیلات ایام نوروز امسال 12 واگن به ناوگان ریلی رجا اضافه شد که تا دو هفته آینده، تعدادی از این واگن ها وارد ناوگان ما می شود و طبق برنامه تا آخر امسال نیز 15 واگن نوسازی شده وارد ناوگان ریلی رجا خواهد شد.
یاوری با بیان اینکه در سال گذشته 32 واگن بازسازی شده وارد ناوگان رجا شد گفت: هم اکنون هفت واگن دیگر آماده شده و تلاش می کنیم در 6ماهه دوم امسال این برنامه را با سرعت بیشتری دنبال کنیم تا 120 واگن این شرکت باز سازی شوند.
معاون فنی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: خوشبختانه در سال های اخیر مشکل تامین قطعات ترنست ها بر طرف شده و بسیاری از این قطعات نیز در داخل تولید می شود و آمارها نشان می دهد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 270 درصد تاخیر ترنست ها کاهش پیدا کرده است.
او با بیان اینکه شرکت رجا تا کنون واگن دست دو از خارج نخریده است، گفت: رجا در صدد است این 250 واگن مورد نیاز خود را از طریق ساخت داخل با مشارکت شرکت های خارجی تامین کند.
یاوری گفت: هم اکنون از 20 ترنست موجود 18 رام آن در مسیرهای مختلف فعال است و 2 رام دیگر پس از بازسازی در زمان کوتاهی وارد ناوگان رجا خواهد شد.
معاون فنی شرکت رجا با اشاره به ظرفیت روزانه صندلی قطارهای رجا اظهار داشت: با 750 واگن فعال شرکت رجا روزانه 20 تا 25 هزار صندلی را برای مسافران مسیرهای مختلف ظرفیت سازی می کند.
یاوری بیان کرد: کمبود منابع مالی در حوزه مسافری یکی از مشکلات شرکت های ریلی است و انتظار داریم با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت شرکت ها بتوانند ناوگان خود را نوسازی و آن را وارد مسیرهای مختلف کنند. و تا کنون وضعیت سفرهای تابستانی شرکت رجا از نظر مسافری بد نبوده است.
او ادامه داد: سامانه 1539 ارتباط مشتریان با شرکت رجا از سراسر کشور در خصوص ارایه خدمات و فروش بلیط قطارهای رجا فعال است و متقاضیان می توانند از طریق کانال تلگرامی رجا از آخرین قیمت های بلیط های رجا در مسیرهای مختلف مطلع شوند.

منبع: ایسنا

401

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی