Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان مقدس کریمه اهلبیت بر ترویج فرهنگ اهلبیت در اشعار آئینی و مذهبی تاکید کردو گفت:شعرا باید مطالعات دینی ، قرآنی و روایی خود را بیش از پیش تعمیق دهند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار جمعی از دست اندرکاران کنگره ملی شعر کرامت گفت: اگر شعرای متدین و انقلابی ، مطالعات دینی ، قرآنی و روایی خود را بیشتر کنند ، اشعارشان ، اثرگذار، غنی ، زیبا و دلنشین تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از واژگان فارسی در سرودن اشعار ملی و مذهبی را امری مهم توصیف کرد و افزود: خوب است بیشتر واژه ها و کلماتی که شعرا در ابیات به کار میگیرند ، ریشه در فرهنگ لغت فارسی داشته باشد تا زبان فارسی مهجور، متروک و ناشناخته نشود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: باید مجاهدت ، ازخودگذشتگی شهدا و دستاوردهای انقلاب در اشعار برجسته شود تا نسل جدید فراموش نکنند که شهیدان با خون های پاکشان ریشه های انقلاب را تقویت و تنومند کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی