Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: شهرستان نشتیفانیکی از مستعدترین تونل‌های بادی در دنیا است و ضریب تولید آن نزدیک به نیروگاه حرارتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدحسن متولی‌زاده ظهر امروز در همایش آینده انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: باید به سمت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی رفت و به انرژی‌های تجدیدپذیر توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در نشتیفان خواف آسیاب بادی وجود دارد که قدمت آن به 700 سال پیش برمی‌گردد و این منطقه را گذشته به منطقه‌ای صنعتی تبدیل کرده است. نشتیفانیکی از مستعدترین تونل‌های بادی در دنیا است و ضریب تولید آن نزدیک به نیروگاه حرارتی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در خراسان‌رضوی بیش از 300 روز آفتابی داریم و با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح برکت آفتاب را اجرا کرده‌ایم که این طرح بعد طرح ملی شد.

متولی‌زاده بیان کرد: افراد زیر پوشش کمیته امداد بعد از اجرای این طرح به یک تولید کننده تبدیل شدند و با تولید 5 کیلو واتی که در اختیار آنها قرار گرفته درآمدی 800 هزار تومانی کسب کردند و نیمی از آن را برای دریافت وام خود پرداخت کردند.

وی اظهار داشت: 120 متقاضی در خراسان‌رضوی برای تولید انرژی تجدیدپذیر وجود دارد و تنها 24 متقاضی تاکنون تائید اتصال و زمین ارائه داده‌اند. بیش از 30 درصد مصرف انرژی مردم در خراسان رضوی مربوط به سرمایش بوده که با آغاز فصل گرما و در مدار قرار گرفتن کولرها تأمین برق را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: در حوزه انرژی تجدیدپذیر توجه به سرمایه‌گذاران کوچک اهمیت دارد و از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. در تابستان در زمان ظهر بیشترین زمان مصرف برق را داریم و که این میزان افزایش بالغ بر 20 هزار مگاوات است و برای تامین آن سالانه 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باید انجام شود.

جعفر محمدنژاد نیز در این همایش اظهار داشت: در سال گذشته بخش خصوصی در تولید انرژی تجدیدپذیر 60 مگاوات تولید کرده است، این موضوع در حالی است که در 20 سال اخیر 70 مگا وات توسط بخش خصوصی تولید شده بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته اجازه تولید یک کیلو وات انرژِی تجدیدپذیر را توسط بخش خصوصی ندادیم تا زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود. در سال گذشته همچنین میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه 47 درصد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق گفت: از مزایای قابل توجه انرژِی‌های تجدیدپذیر استفاده از آن در مناطق محروم است و روستائیان می‌توانند از این مزیت استفاده کنند و از مهاجرت آنان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!