Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «با توجه به روابط دوستانه محمد بن سلمان با دونالد ترامپ، در صورتي که او رويکردي جديد و تند را نسبت به تهران اتخاذ نمايد، بدون شک ترامپ و تمام تيم امنيتي او نيز کاملا از اين رويکرد حمايت خواهند کرد، اما ...»

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، روزنامه آمريکايي واشنگتن تايمز (Washington Times)، با انتشار گزارشي تحت عنوان معضل بزرگ ايران پيش پاي محمد بن سلمان به محمد بن سلمان، وليعهد جديد عربستان سعودي، پيشنهاد استفاده از قدرت نرم در مقابله با ايران را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اين گزارش آمده است:
«محمد بن سلمان بايد از قدرت نرم در مقابل ايران استفاده نمايد. در صورتي که محمد بن سلمان، سياستي درست را در قبال ايران اتخاذ نمايد، نام او در تاريخ به عنوان رهبري که مشکل ايران را حل و فصل کرده است، ثبت خواهد شد.

با توجه به روابط دوستانه محمد بن سلمان با دونالد ترامپ، در صورتي که او رويکردي جديد و تند را نسبت به تهران اتخاذ نمايد، بدون شک ترامپ و تمام تيم امنيتي او نيز کاملا از اين رويکرد حمايت خواهند کرد.

تا به امروز سياست هاي عربستان سعودي در قبال ايران، نتايجي که رياض به دنبال آن بوده را در پي نداشته و نتوانسته است رفتارهاي بد ايران را متوقف نمايد. به عنوان مثال آخرين سياستي که محمد بن سلمان نيز نقش ويژه اي در آن داشته، رويارويي غير مستقيم با ايران در يمن بوده است اما اين اقدام موجب بازداشتن سپاه پاسداران ايران نشده است.

درگيري در يمن به سرعت به باتلاقي براي رياض تبديل شد؛ بر اساس برخي از آمارها، هزينه هاي تلاش سعودي براي مقابله با ايران در يمن به 600 ميليون دلار در ماه مي رسد. پس از هزينه ميلياردها دلار، عربستان سعودي حتي به خثني کردن طرح هاي ايران در يمن نزديک هم نشده است.»

اين روزنامه آمريکايي 3 طرح را به وليعهد عربستان سعودي پيشنهاد مي کند که با اجراي آن ها، از طريق قدرت نرم، مردم ايران را مرهون محبت آل سعود نمايد!

در ادامه اين گزارش آمده است: «گام هاي مستحکمي که شاهزاده جوان سعودي مي تواند در رابطه با مردم ايران بردارد عبارتند از:
اول از همه محمد بن سلمان مي تواند امکان سفر زيارتي به مکه و مدينه را براي سالمندان ايراني فراهم نمايد*. اين سفر به مقدس ترين اماکن مسلمانان، که از نظر ديني براي ايرانيان واجب به شمار مي آيد يک بار مالي بسيار سنگين بر دوش آن ها است. اين اقدام مي توان محمد بن سلمان را در چشم ميليون ها ايراني عزيز نمايد[!]

دومين گام آن است که محمد بن سلمان که رهبري جوان و علاقه مند به تکنولوژي است، مي تواند ساخت يک پل فناوري بين ايران و عربستان را شروع نمايد که استارت آپ هاي ايراني از آن بهره مند شوند. اين اقدام شاهزاده سعودي مي تواند موجب شکوفا شدن خلاقيت جوانان ايراني گردد.

محمد بن سلمان در گام سوم مي تواند مطالعاتي تحت عنوان طرحي براي بازسازي ايران راه اندازي نمايد که نقشه راه و مسير پيشرفتي که ايرانيان مي تواند در آن قرار بگيرند را به آنان نشان دهد. اين طرح مي تواند شامل سرمايه گذاري کشورهاي حاشيه خليج [فارس] در ايران باشد؛ اين پيامي به مردم ايران است که عربستان سعودي و همسايگان ثروتمندش مي توانند آينده اي بهتر را براي مردم ايران به ارمغان بياورند.»

*بهتر است نگارنده اين مطلب سابقه پذيرايي آل سعود از زائران ايراني را مرور نمايد؛ شايد در اين صورت پشنهاد او تغيير کرده و طرح حفاظت از جان زائران ايراني را به حاکمان سعودي ارائه کند.


506


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمد‌های خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیما‌های اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل