Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور سابق پاکستان در اقدامی بسیار نادر اذعان کرد که در دوران تصدی‌اش استفاده از تسلیحات اتمی علیه هند را در نظر داشت.
به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال هند و پاکستان پرویز مشرف، رئیس‌جمهور سابق پاکستان در مصاحبه با روزنامه ژاپنی ماینیچی شیمبون در دوبی افشا کرد که در بحبوحه تنش‌ها میان هند و پاکستان به دنبال حمله تروریستی سال ۲۰۰۱ میلادی به پارلمان دهلی نو استفاده از تسلیحات اتمی علیه هند را در نظر داشت اما به خاطر ترس از اقدام تلافی جویانه از این تصمیم اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگامی که در دسامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به پارلمان هند حمله شد، اسلام آباد یک گروه تروریستی افراط گرا را متهم کرد که با کمک آژانس اطلاعات نظامی پاکستان این حمله را ترتیب داده است.
به دنبال این مساله هند و پاکستان نزدیک به یک میلیون نیروی هوایی، زمینی و دریایی خود را در مرز مشترک بسیج کرده و این بن‌بست تا اکتبر ۲۰۰۲ میلادی ادامه یافت.
پرویز مشرف در جریان این مصاحبه گفت: هنگامی که تنش‌ها در سال ۲۰۰۲ میلادی بالا گرفت این خطر وجود داشت که حتی از آستانه اتمی عبور کنیم. من در آن زمان شب‌های بسیاری را نخوابیدم و از خودم می‌پرسیدم که آیا باید تسلیحات اتمی را مستقر کنم یا خیر.
در آن زمان مشرف به صورت علنی اعلام کرده بود که احتمال استفاده از تسلیحات اتمی علیه هند را رد نمی‌کند و شهادتش به این حقیقت اشاره دارد که این اظهارات وی در حقیقت یک گزینه واقع‌بینانه بوده است نه تنها یک تظاهر دیپلماتیک.
مشرف در جریان این مصاحبه گفت: در آن زمان نه هند و نه پاکستان کلاهک اتمی مستقر در موشک‌هایشان نداشتند و در نتیجه یک یا دو روز طول می‌کشید تا ما آماده پرتاب موشک اتمی شویم. من هرگز دستور ندادم که موشک‌ها به کلاهک اتمی مجهز شوند و در موقعیت شلیک قرار گیرند و خدا را شکر فکر هم نمی‌کنم که هند نیز چنین کاری کرده باشد.
وی افزود: شاید ترس از اقدام تلافی جویانه باعث یک تلنگر و تامل در ذهن هر دو طرف شد.
هند و پاکستان متعاقباً از یک جنگ تمام عیار اجتناب کردند و تنش‌ها فروکش کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ زائرانی که برای زیارت حرم نبی مکرم اسلام این روز‌ها به مدینه منوره مشرف شده اند، پس از ۹ سال در صبحگاه سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) به زیارت جنت البقیع مشرف شدند.
زائرانی که از سراسر جهان برای زیارت نبی مکرم اسلام به مدینه آمده اند صبحگاهان برای زیارت بارگاه پیامبر رحمت (ص) و ائمه بقیع به مسجدالنبی و جنت البقیع مشرف می‌شوند.
اعزام زائران عمره مفرده ایران پس از ۹ سال توقف دو هفته قبل آغاز شد و در این ۹ سال زائران ایرانی از زیارت بقیع در ماه شوال و ایام شهادت امام صادق (ع) محروم بودند.
امسال زائران همچنین مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) را در هتل‌های مدینه منوره و مکه مکرمه برگزار کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • 15 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!