Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@19:02:07 GMT

گزارشی از پایان ۳۶ سال انتظار کاراته

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۳۶۵۷

گزارشی از پایان ۳۶ سال انتظار کاراته

تیم پنج نفره کاراته ایران با کسب یک مدال طلا و چهار نقره به 36 سال انتظار برای کسب طلای بازیهای جهانی در تاتامی لهستان پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون کاراته؛ در دهمین دوره بازیهای جهانی که در شهر "ورسلاو" لهستان برگزار شد، تیم ایران با کسب یک مدال طلا و چهار نقره بر سکوی سوم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مسابقاتی که برای اولین بار تیم کاراته موفق شد حضور در فینال و مدال‌های طلا و نقره را پس از ۳۶ سال تجربه کند.
ژاپن با چهار مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز مقام قهرمانی را بدست آورد و فرانسه با ۲ مدال طلا و ۲ برنز در مکان دوم قرار گرفت.
تیم‌های اوکراین با یک مدال طلا و یک نقره و برزیل با یک طلا و یک برنز پس از تیم ایران در رده‌های چهارم و پنجم ایستادند.
کاراته کشورمان در نخستین روز این بازی‌ها یک نماینده داشت؛ امیر مهدی زاده در وزن ۶۰ - کیلوگرم. مهدی زاده ابتدا و پس از کسب تساوی یک به یک و باخت در قانون امتیاز "سنشو" برابر "داگلاس"، در مبارزه دوم مقابل "آگوژیل صوفیانی" از فرانسه سه بر یک به پیروزی رسید.
"داروسکی" لهستانی سومین دیداری بود که مهدی زاده در تاتامی لهستان انجام داد و به برتری پنج بر صفر دست یافت.
مهدی زاده در نیمه نهایی "خورخه گومز" از اسپانیا را با شکست از تاتامی بدرقه کرد و به فینال راه یافت. او در فینال با شکست چهار بر ۲ مقابل "فردوسی فرضعلی اف" قهرمان اروپا و نفر سوم جهان از جمهوری آذربایجان، به نشان نقره بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) دست یافت.
در روز دوم تیم ایران چهار نماینده داشت که حاصل آن یک مدال طلا و سه نقره بود.
در وزن ۸۴ - کیلوگرم ذبیح اله پورشیب در نخستین پیکار مقابل "گوگیتا" از گرجستان سه بر صفر پیروز شد. گوگیتا در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شده و ۶ سال پیش هم سوم جهان شده بود.
پورشیب در مبارزه دوم "اوگور آکتاش" از ترکیه را یک بر صفر از پیش رو برداشت. آکتاش عنوان قهرمانی امیدهای جهان در سال ۲۰۱۵ را دارد و در رقابت‌های قهرمانی اروپا در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بر سکوی اول کاراته قاره سبز ایستاد.
سومین مبارزه پورشیب مقابل "کوین پوگنون" از نیوزیلند بود که موفق شد ۲ بر صفرحریفش را شکست دهد و به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند. یک طلا و ۲ برنز اقیانوسیه در پرونده این حریف فرانسوی الاصل ذبیح اله دیده می‌شود. پورشیب در مبارزه نیمه نهایی حریف لهستانی را هفت بر صفر برد و راهی فینال شد. او با برد ۲ بر یک مقابل "آراگا" قهرمان جهان از ژاپن، کاراته ایران را پس از ۳۶ سال صاحب نشان طلای ورلد گیمز کرد. این نخستین پیروزی پورشیب مقابل این حریف صاحب نام جهان است. پیش از این، ۲ کاراته کا، هفت بار رودروی هم قرار گرفته بودند که در تمامی مبارزات آراگا پیروز میدان بود..
اما علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵ - کیلوگرم در مرحله مقدماتی بازیهای جهانی ابتدا مقابل "جوجی وارمالوا" از فیجی قهرمان اقیانوسیه در سال ۲۰۱۶ با نتیجه هشت بر صفر به برتری رسید. سپس با نتیجه سه بر صفر "هرنانیت وریسیمو" از برزیل دارنده ۲ طلای رقابت‌های "پان آمریکن" ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ شکست داد. او در مبارزه سوم هم "عمر عبدالرحمان" مصری نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ را ۲ بر صفر مغلوب کرد و به نیمه نهایی رفت تا مقابل "توماس اسکات"، نفر اول رنکینگ جهان بایستاد. برد ۹ بر صفر او پیش از اتمام وقت قانونی برابر اسکات امریکایی بسیار حائز اهمیت بود. او در چهار مبارزه پیش از فینال حتی یک امتیاز هم به حریفانش نداد.
آسیابری در فینال مقابل "استانیسلاو هورونا" اوکراینی نایب قهرمان اروپا با نتیجه چهار بر ۲ شکست خورد و به نشان نقره بازیهای جهانی دست یافت.
همچنین در وزن ۶۸ + کیلوگرم حمیده عباسعلی تن‌ها نماینده بخش بانوان در مبارزه نخست مقابل "دومینیکا تاتاروا" از اسلواکی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. در پرونده این حریف اسلواک که دارای رتبه دوم رنکینگ جهان است، برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۶ و برنز امیدهای جهان در سال ۲۰۱۳ دیده می‌شود.
در مبارزه دوم عباسعلی چهار بر صفر "ایزابلا رودریگز" از برزیل را شکست داد. این حریف برزیلی سه طلا و یک برنز رقابت‌های پان آمریکن در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
با این ۲ برد، عباسعلی به عنوان نفر اول گروه خود به دور نیمه نهایی صعود کرد. وی پس از تساوی صفر به صفر مقابل "آیومی"، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ در امتیاز "هانتی" و با رای داوران نتیجه را واگذار کرد تا بی شکست نایب قهرمان بازیهای جهانی دست یافت.
سجاد گنج زاده کاراته کای وزن ۸۴ + کیلوگرم، که در گروه دشواری قرار داشت و پس از آنکه در مصاف با "کاگاوا" از ژاپن در تساوی چهار به چهار در قانون سنشو شکست را پذیرا شد، ابتدا بر حریفی از شیلی غلبه کرد و سپس از سد "جاناتان هورنه" آلمانی گذشت، کاراته کایی که در پرونده افتخاراتش چهار مدال طلای اروپا دیده می‌شود.
هورنه در شرایطی بمقابل سجاد گنح زاده با باخت "هانسوکو" روبرو شد که در سال‌های گذشته ۲ بار موفق شده بود از سد گنج زاده عبور کند. اوج کار سجاد در مسابقه نیمه نهایی مقابل "اشرف اوچن" از مراکش بود؛ مبارزه‌ای که تداعی کننده فینال جهانی ۲۰۱۶ بود. در فینال جهانی اتریش سجاد پس از تساوی سه به سه با رای داوران برنده شد، اما در تاتامی ورسلاو توانست سه به ۲ پیروز شود.
او برای بار دوم در این دوره از بازیهای جهانی این بار در فینال مقابل "کاگاوا" قرار گرفت و با شکست ۶ بر پنج مقابل این کاراته کا به مدال نقره بازیهای جهانی دست پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ

کشورهای گروه ۷ شامل ایالات‌متحده، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و کانادا توافقی را برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق تا سال ۲۰۳۵ امضا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زغال‌سنگ به‌عنوان منبع تولید برق در اقتصادهای گروه هفت (G7) حدود ۱۵ درصد از ترکیب انرژی آن‌ها را تشکیل می‌دهد و هرچند به‌طور قابل‌توجهی کمتر از میزانی است که ۲۰ یا ۳۰ سال پیش برای تولید برق کشورهای این گروه شامل ایالات‌متحده، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و کانادا استفاده می‌شد، طبق استانداردهای جهانی هنوز هم مقدار زیادی است و باید حذف شود. با این حال حداقل برای بعضی از اعضای این گروه مانند آلمان و ژاپن که به ترتیب ۲۵ و ۲۹ درصد برق مورد نیاز خود را از زغال‌سنگ تأمین می‌کنند، حذف این سوخت فسیلی از ترکیب انرژی سخت‌تر از حد انتظار است.

چوب‌خط حذف زغال‌سنگ در گروه هفت

ضرورت حذف زغال‌سنگ توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید برق تأیید شده است، بنابراین تمام نیروگاه‌های جدید با سوخت زغال‌سنگ و گاز باید سیستم‌های جذب کربن را نصب کنند یا تا سال ۲۰۳۹ تعطیل شوند. مهلت اجرای این توافق در G7 تا ۲۰۳۵ است.

جدیدترین تعهد کشورهای عضو این گروه نشان می‌دهد که آن‌ها مصمم به پایان دادن به انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوزاندن زغال‌سنگ هستند. با این وجود باید توجه داشت که پایان دادن به تولید و استفاده از زغال سنگ در هفت اقتصاد از بزرگترین اقتصادهای جهان، تنها این سوخت فسیلی را برای سایر اقتصادهای بزرگ مانند چین و هند ارزان‌تر می‌کند. سایر کشورهای فقیرتر در آسیا نیز استفاده از زغال‌سنگ را افزایش خواهند داد.

محدودیت انرژی‌های تجدیدپذیر در برابر تجدیدناپذیر

هیچ راه واقع‌بینانه‌ای وجود ندارد که در آن باد، خورشید و نیروگاه‌های هسته‌ای جدید قادر به جایگزینی کامل ظرفیت از دست رفته زغال‌سنگ باشند. در همین حال ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید سال‌ها طول می‌کشد، زیرا راکتورهای کوچک مدولار به‌تازگی قدرت خود را از دست داده و راکتورهای بزرگ قدیمی به‌عنوان تنها نوع آزمایش‌شده هسته‌ای باقی مانده‌اند.

به این ترتیب تقاضای گاز برای برآورده کردن جهش تقاضا از سوی G7 افزایش خواهد داشت و آنچه در سال ۲۰۲۲ برای اروپا و آسیا اتفاق افتاد، در مقیاس بزرگ‌تر و احتمالاً طولانی‌تر برای غرب تکرار می‌شود.

از سوی دیگر تقاضا برای انرژی در حال افزایش است و با افزایش سریع استقرار هوش مصنوعی، این امر تشدید پیدا می‌کند. محاسبات هوش مصنوعی انرژی بسیار بیشتری نسبت به محاسبات غیر آن مصرف می‌کند و باعث افزایش تقاضا برای برق می‌شود که باد و خورشید توان پاسخگویی به آن را ندارد.

با این حال هوش مصنوعی، مراکز داده و تولید نیمه هادی‌ها برای صنعت پررونق فناوری اطلاعات تنها عواملی نیستند که تقاضا برای برق را افزایش می‌دهند و صنعتی‌سازی که زندگی میلیون‌ها نفر را بسیار بهتر کرده است نیز ناگزیر با افزایش تقاضای انرژی به‌ویژه برق همراه است.

در واقع جهان می‌تواند به افزودن انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه دهد، اما این اقدام هرگز کافی نخواهد بود. بنابراین، مشخص نیست که آیا G7 می‌تواند زغال‌سنگ را به‌طور کامل کنار بگذارد یا خیر و گفت‌وگوها سر این مسأله است که اثر خالص خروج زغال سنگ G7 در صورت تحقق ممکن است در واقع به انتشار جهانی بیافزاید. این حقیقت تلاش‌های بیشتری را برای بررسی جوانب امر می‌طلبد.

کد خبر 750671

دیگر خبرها

  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار بانوان در تفنگ ۱۰ متر
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد