Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:32:47 GMT

نماز جمعه بزرگ‌ترین وسیله برای اصلاح جامعه است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۴۰۳۷

نماز جمعه بزرگ‌ترین وسیله برای اصلاح جامعه است

امام جمعه پارس‌آباد نماز جمعه را بزرگ‌ترین وسیله اصلاح جامعه و برگزاری هر چه باشکوه آن را سبب یاس و ناامیدی دشمنان دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزاری باشکوه نماز جمعه در سراسر کشور است که سبب استحکام وحدت و انسجام ملی مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نماز جمعه پایگاه سیاسی، عبادی و اعتقادی مردم نمازگزار ایران اسلامی در طول سالیان متمادی بوده است برگزاری هر چه باشکوه آن سبب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امام جمعه پارس‌آباد با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، بر اهمیت و فضیلت حضور مردم و مسئولان در نماز جمعه تاکید کرده و نماز جمعه را حج مساکین جامعه دانست.

رشادی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان تشویق قشر جوان و نوجوان به نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است که حضور جوانان و نوجوانان پارس‌آبادی در نماز جمعه چشم‌گیر بوده و این نشان از بلوغ فکری و دینی این جوانان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد با بیان این که اسلام آسیب ‌ای موجود اجتماعی را به طور دقیق آسیب شناسی کرده است، اظهار کرد: اقامه نماز در بین نوجوانان و جوانان گامی بسیار موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت نسلی مومن و سالم است و نیاز است که این قشر توسط خانواده بر انجام این فریضه واجب الهی اهتمام بورزند.

وی با تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم مومن و ولایی شهرستان پارس‌آباد در نماز عبادی و سیاسی جمعه از زحمات اعضای ستاد نماز جمعه در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه نماز جمعه سپاسگزاری کرد.

بعد از اتمام جلسه امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب ، با حضور در مزار شهدای گمنام بر درجه رفیع شهدا ادای احترام کرده و در ادامه با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) پارس‌آباد با تقدیم دسته گل و دلجویی از بیماران این بیمارستان عیادت کردند.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد،، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با تبریک فرارسیدن هفته کارگر اظهار کرد: جایگاه و نقش کارگران در تحقق شعارهای چند سال گذشته به ویژه شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآنی بر آمادگی و مقابله با دشمنان تاکید دارد، اضافه کرد: لازمه پیشرفت و قدرت یک جامعه، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش اقتصاد بوده که به دست کارگران و زحمت آنان محقق می‌شود.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) کارگران را به مانند جهادگران راه خداوند دانسته است، گفت: بزرگترین افتخار برای قشر زحمتکش کارگران، بوسیدن دست پینه‌بسته یکی از صحابه توسط پیامبر اسلام است که هرگز آتش جهنم را نخواهد دید.

ماموستا امامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زمینه بوجود آمدن سایر آسیب‌های جامعه است، افزود: جامعه‌ای که سرمایه‌گذاران، مسئولان با ایمان و نیروی کار صادق و مخلص داشته باشد، به طور حتم پیشرفت خواهد کرد.

وی از سرمایه‌داران خواست که اموال خود در بخش تولید و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند تا ضمن رفع برخی از مشکلات جامعه، کمک حال نیازمندان به ویژه افراد مستحق اطراف خود باشند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها نیز گفت: شوراها باید کسانی باشند که خود را خشم، بغض و کینه دور نگه داشته و از باند و باندسازی خودداری کنند، همچنین بجای مال‌اندوزی از راه ناحق، اهل بخشش اموال به غیرخود بوده و در نهایت نیز در امور خود مشورت‌پذیر باشند.

وی با ابراز تاسف درخصوص تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: پیداشدن گورهای دسته‌جمعی در کنار مراکز درمانی و قتل و عام بیماران جزء جنایت‌هایی است که اگر کشور مسلمانی مرتکب آن می‌شد، با واکنش و قطعنامه های سریع شوراهای امنیت و سازمان ملل روبرو بود.

ماموستا امامی افزود: در دورانی که انسان‌های آزادی‌خواه جهان با هر دین و مذهبی نسبت به جنایت خاک فلسطین به پا خواستند، ضروری است که مردم مومن جهان اسلام و حاکمان آنها هم بیش از پیش حمایت خود را از مردم بی‌گناه فلسطینی نشان دهند.

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور