Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:38:01 GMT

۳۵هزار نفر از مردم بوکان در حاشیه شهر زندکی می کنند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۴۳۴۴

۳۵هزار نفر از مردم بوکان در حاشیه شهر زندکی می کنند

بوکان- فرماندار شهرستان بوکان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال خسروی صبح پنجشنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان بوکان اظهارداشت: این تعداد حاشیه نشین در بوکان نسبت به جمعیت کل شهر که ۱۹۵ هزار نفر است، آمار بسیار بالایی است و رشد جمعیت و کمبود امکانات در سکونتگاه‌های غیر رسمی شامل محدوده شهر و خارج از محدوده، میزان آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیمی متشکل از ادارات مختلف در سطح شهرستان بوکان در قالب ستاد بازآفرینی اقدامات مناسبی برای رفع کمبودهای سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام داده‌اند اما به علت آن که این مشکلات از ۲۰ سال قبل به جا مانده‌اند، حل و کاهش دادن آن‌ها بسیار سخت و نیازمند جهش و تحول بسیار جدی است.

خسروی عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی، بوکان را به یک پدیده بسیار پیچیده تبدیل کرده است که پیچیدگی خاص بوکان در زمینه‌های مختلف با سایر شهرها قابل مقایسه نیست و علت آن بافت جمعیتی متنوع و قرار گیری در محل اتصال چندین استان است.

خسروی با تقدیر از فعالیت خیرین در شهرستان بوکان گفت: خیرین در شرایط نامساعد اقتصادی، بسیار به دولت کمک کردند و حضور آن‌ها در زمینه‌های مختلف مانند سلامت، مدرسه‌سازی، نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، کمک به زنان بد سرپرست، ساخت مسکن محرومین مثال زدنی است.

وی افزود: اگر نصف کمک‌هایی که خیرین هزینه می‌کنند را دولت پرداخت کند، به ایده‌آل‌ترین وضعیت می‌رسیم و ارائه بسته‌های تشویقی برای شهرستان‌هایی مانند بوکان که در آن‌ها خیرین مشارکت فعال دارند، از طرف دولت ضروری است.

خسروی گفت: ساختمان اورژانس اجتماعی بوکان در کشور بی‌نظیر است که با همت و مساعدت خیرین ساخته شده‌است و آن‌ها با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد ریال کمک شایانی به دولت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان بوکان با اشاره به نیازهای این شهرستان در بخش اجتماعی گفت: احداث و تجهیز مرکز DIC، احداث و تجهیز خانه نگه‌داری از دختران و پسران بالای شش سال، تعمیر و مناسب سازی مرکز سالمندان و نگه‌داری از معلولین ذهنی، ساخت کارگاه برای هنرمندان و صنعتگران معلول و سالن ورزشی، افزایش دو برابری مستمری زنان سرپرست خانوار از جمله نیازهای شهرستان بوکان به شمار می‌روند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان