Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-08@10:33:34 GMT

مبتلا شدن کودکان به ورم مفاصل (آرتریت)

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۴۴۶۲

در افراد جوان و کودکان زیر 16 سال، ورم مفاصل به صورت متفاوت از بزرگسالان طبقه بندی می شود. دوره بیماری در کودکان به طور معمول متفاوت از بزرگسالان است.

کودکان علائمی متفاوت را تجربه می کنند و به طور کلی شرایط بهبودی در آنها به واسطه پیش بینی بیماری مطلوب‌تر است.

ورم مفاصل دوران کودکی به نام ورم مفاصل نوجوانی یا ورم مفاصل ایدیوپاتیک نوجوانی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرمجموعه های ورم مفاصل نوجوانی

برای دهه ها، ورم مفاصل نوجوانی به سه زیرمجموعه تقسیم شده بود که هر یک مفاصل مختلف را با یک الگوی مشخص از علائم تحت تاثیر قرار می دهند:

ورم مفاصل نوجوانی پلی آرتیکولار ورم مفاصل نوجوانی پوسی آرتیکولار ورم مفاصل نوجوانی سیستمیک

در سال 2001، اتحادیه بین المللی انجمن های روماتولوژی (ILAR) ورم مفاصل نوجوانی را به زیرمجموعه های بیشتری تقسیم کرد، که این کار عمدتا با اهداف پژوهشی انجام گرفت. به نظر می رسد هفت زیرمجموعه ورم مفاصل ایدیوپاتیک نوجوانی به تکامل و توسعه خود ادامه خواهند داد، زیرا هر چه بیشتر از این شرایط اطلاعات کسب شده است. برای ایجاد درک اولیه، اجازه دهید سه زیرمجموعه اصلی ورم مفاصل نوجوانی را مد نظر قرار دهیم.

بیماری پلی آرتیکولار

بیماری پلی آرتیکولار بسیاری از مفاصل را شامل می شود. این نوع از ورم مفاصل نوجوانی بیش از پنج مفصل را تحت تاثیر قرار می دهد و شبیه‌ترین نمونه به آرتریت روماتوئید بزرگسالان است. دختران نسبت به پسران دو برابر احتمال بیشتری دارد به این بیماری مبتلا شوند. مفاصل به طور معمول به صورت متقارن (در هر دو سمت) تحت تاثیر قرار می گیرند.

در این بیماری اغلب مفاصل کوچک دست ها و همچنین مفاصل دیگر تحت تاثیر قرار می گیرند. تب خفیف، کاهش وزن، و کم خونی ممکن است شکل بگیرند و در موارد شدید، احتمال مواجهه با مشکلات رشد وجود دارد.

آزمایش عوامل روماتوئید در بیشتر کودکان مبتلا به بیماری پلی آرتیکولار منفی است و روند درمان و بهبودی به طور معمول خوب دنبال می شود. اقلیتی از کودکان که عوامل روماتوئید در آنها مثبت است، به نظر می رسد در معرض خطر بیشتری برای تخریب مزمن و پیشرونده و آسیب مفصلی قرار دارند.

بیماری پوسی آرتیکولار

بیماری پوسی آرتیکولار نوعی از ورم مفاصل نوجوانی است که چهار مفصل یا کمتر را تحت تاثیر قرار می دهد. شایع‌ترین مفاصلی که تحت تاثیر قرار می گیرند زانوها، آرنج ها، مچ ها و قوزک ها هستند. به طور معمول، در این بیماری مفاصل به صورت نامتقارن تحت تاثیر قرار می گیرند (به عنوان مثال، مفصل در یک سمت بدن تحت تاثیر قرار می گیرد و نه هر دو سمت بدن). بیماری پوسی آرتیکولار به عنوان شایع‌ترین نوع ورم مفاصل نوجوانی شناخته می شود. این نوع از ورم مفاصل نیز بیشتر دختران را تحت تاثیر قرار می دهد. جواب آزمایش پادتن ضد انسدادی (ANA) در افراد مبتلا به این بیماری به طور معمول مثبت است و مستعد یک بیماری التهابی چشم به نام ایریدوسیکلیت هستند. در طبقه بندی جدید، این نوع از ورم مفاصل نوجوانی به نام ورم مفاصل ایدیوپاتیک نوجوانی الیگو ارتیکولار شناخته می شود.

بیماری سیستمیک

بیماری سیستمیک با علائم عمومی که اندام ها و قسمت های درونی بدن به غیر از مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهند، آغاز می شود. این نوع از ورم مفاصل نوجوانی کمترین شیوع را دارد.

بیماری سیستمیک اغلب با تب آغاز می شود که شکل گرفته و از بین می رود و برای چند هفته یا چند ماه ادامه می یابد. همچنین، راش پوستی با رنگ روشن ممکن است روی ران ها و سینه پدیدار شود. کودکان مبتلا به بیماری سیستمیک ممکن است موارد زیر را بروز دهند:

نشانه های بزرگ شدن طحال و غدد لنفاوی التهاب عضله قلب و بافت های اطراف آن تعداد بالای گلبول های سفید خون کم خونی خستگی کاهش وزن

روند بهبودی بیماری سیستمیک مطلوب در نظر گرفته می شود. در 75 درصد موارد، این بیماری بدون اثرات طولانی مدت فروکش می کند.

عصر ایران

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • بازگشت شفاف قبل از مرگ!
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید