Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پی تصویب طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: برای تحریم های جدید آمریکا باید پاسخ دردناک آماده کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه (به وقت واشنگتن) طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنستانتین کاساچیف طی مطلبی در صفحه فیس بوک نوشت: روسیه پاسخ رسمی برای تحریم های جدید آمریکا و وضعیت املاک دیپلماتیک در واشنگتن و نیویورک آماده می کند که برای طرف آمریکایی دردناک خواهد بود.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: باید چنین پاسخی را آماده کرد، زیرا چنین اقدامی ضروری است. این اقدام نباید هم طراز باشد بلکه برای طرف آمریکایی دردناک باشد.

وی ادامه داد: اقدام روسیه باید پاسخ به قانون جدید تحریم های روسیه و اعمال مربوط به توقیف املاک دیپلماتیک این کشور و اقدامات دیگر واشنگتن باشد.

کاساچیف نوشت: در باره این وضعیت باید با مقامهای اتحادیه اروپا که با روسیه ائتلاف موقت ایجاد می کند، با توجه به این واقعیت که تحریم های آمریکا به منافع اقتصادی اروپا ضربه می زند، رایزنی کرد.

وی افزود: قانونی که در مجلس نمایندگان تصویب شد، نشان داد که در روابط روسیه و آمریکا نه فقط جهشی برای بهبودی صورت نمی گیرد بلکه وخامت مناسبات دو کشور نیز گریزناپذیر است.

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هامبورگ محتاطانه ابراز امیدواری کردم که می تواند نویدبخش جهش در روابط دو کشور باشد.

وی به یک ضرب المثل روسی اشاره کرد که «امید در لحظه آخر از بین می رود» اما چنین امکانی وجود دارد که بطور کامل محو شود.

کاساچیف خاطرنشان کرد: با توجه به رای گیری مجلس نمایندگان به طرح تحریم های جدید روسیه، ایران و کره شمالی می توان با جرات گفت در روابط مسکو و واشنگتن هیچ گونه جهشی صورت نمی گیرد و مناسبات دو کشور بهبود نمی یابد.

وی ادامه داد: افزون بر آن وخامت روابط دو کشور اجتناب ناپذیر است هر چند که جایی برای بدتر شدن بیش از این مناسبات دو کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه خواستار تقویت روابط این کشور با بقیه کشورهای جهان شد و افزود: تعداد کشورهای غیرغربی جهان بسیار بیشتر از کشورهای غربی است و باید به این واقعیت توجه کرد که با توجه به توافق ضدروسی کنونی در کنگره آمریکا، گفت وگوها امکانپذیر نیست. ترامپ از عهده کنگره برنیامده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اهمیت دارد روسیه به سوی خودانزوایی حرکت نکند و اقدامات خود را برای توسعه و پیشرفت کشور که در آن رقیبی ندارد متمرکز کند.

کاساچیف نوشت: باید روسیه را با منابع بسیار عظیم و امکانات و توانمندی ها در عرصه های مختلف توسعه داده و به کشور خودکفا تبدیل کنیم. زیرا در غیر این صورت برخی کشورها تلاش خواهند کرد از موضع غیر برابر و برتر سخن گویند.

طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی روز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.
طرح تصویب شده سنا به دلیل افزودن تحریم های روسیه به آن باید مجددا در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می شد. اما این رای گیری به دلیل پیشنهاد اضافه شدن تحریم های کره شمالی به آن، در کنگره جنجال برانگیز شد.‏

با این حال روز شنبه هفته جاری برخی اعضای ارشد جناح‌های دمکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان اعلام کردند که درخصوص افزودن تحریم های کره شمالی به این طرح به توافق رسیده‌اند.

طرح جدید که قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها نامیده می شود، عصر سه شنبه به وقت واشنگتن در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

این طرح به دلیل تغییرات ایجاد شده باید در سنا نیز به رای گذاشته شود؛ به همین دلیل فورا به سنا ارسال می شود تا در صورت تصویب برای امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روی میز او قرار گیرد.

کارشناسان می گویند جزییات این طرح هنوز خیلی مشخص نیست و بیشتر به نیاز داخلی و متحدین منطقه ای آمریکا می پردازد.

این تحریم ها افزون بر اینکه چیز جدیدی علیه ایران ندارد، به گفته کارشناسان از یک استراتژی منسجم نیز برخوردار نیست و تاثیری چندانی روی ایران ندارد.

آنتونی اسکاراموچی رئیس جدید ارتباطات کاخ سفید گفته که تصمیم برعهده ترامپ است که ذیل این لایحه را برای قانونی شدن امضا کند یا نه.

در صورت مخالفت ترامپ، کنگره می تواند با اکثریت دو سومی دو مجلس سنا و نمایندگان، وتوی ترامپ را لغو کند.
کارشناسان هشدار داده اند که این طرح به تلاش های رئیس جمهوری آمریکا برای بهبود روابط با مسکو ضربه خواهد زد.‏
طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی در صورت تصویب شدن در سنا باید به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد تا به قانون تبدیل شود.‏

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

کد خبر 6097169

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد