Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:19:37 GMT

اجرای طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان در تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۶۳۵۶

اجرای طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان در تربت حیدریه

فرماندار تربت حیدریه گفت: با توجه به لزوم نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف کشور طرح تشکیل پارلمان زنان استان خراسان رضوی در سه شهرستان تربت حیدریه، خواف و طرقبه شاندیز بصورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، احمدعلی موهبتی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: این طرح بنا به ظرفیت هر شهرستان تعریف شده که در تربت حیدریه هر اداره، نهاد و تشکل و سازمان، از بین بانوان کارمند خود یک نفر را به پارلمان معرفی کرده تا 55 نفر اعضا تشکیل و به استان اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای این پارلمان از بین زنان عضو هیات علمی دانشگاهها، هنرمندان، ورزشکاران، اعضای کانون های فرهنگی هنری، بسیجیان، طلاب حوزه های علمیه، فعالان اقتصادی، اعضای اتاقهای بازرگانی، اعضای سازمانهای مردم نهاد و نظام های حرفه ای و دانشجویان انتخاب می شوند.

موهبتی تصریح کرد: در این پارلمان کمیسیونهای اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی نیز کمیسیونهای پنجگانه پارلمان بانوان را تشکیل می دهند.

فرماندار تربت حیدریه هدف اصلی این طرح را نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت 50 درصدی کشور، اما در حوزه تصمیم گیری ها این جمعیت فعال، نقش چندانی ندارند و لذا دولت بنا دارد ترتیبی اتخاذ کند تا زمینه حضور بانوان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها فراهم سازد.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات پارلمان بانوان در شورای برنامه ریزی شهرستان و استان مورد بحث و بررسی و در نهایت به پارلمان بانوان استان که شامل 96 بانوی صاحبنظر، فعال، فرهیخته، کارآمد، مجرب، علاقه مند و موثر در اقشار و گروههای مختلف می باشد ارجاع داده می شود.

موهبتی از مرضیه دباغ بعنوان اولین فرمانده زن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: نظام اسلامی توجه خاصی به حضور بانوان در عرصه های مختلف کشور دارد تا با نقش آفرینی خود بتوانند گامی در بر طرف کردن مشکلات برداشته باشند.

فرماندار تربت حیدریه در ادامه به مدیران دستگاههای اجرایی توصیه کرد تا در برنامه های خود سند توسعه شهرستان را سرلوحه فعالیتها قرار داده و با خارج کردن برنامه های سالیانه و برنامه ششم توسعه، آنچه که مورد نیاز است تا اصلاح شود را به مدیران بالادستی اعلام کنند.

در پایان این نشست از نوید داور دارنده مدال نقره المپیاد جهانی فیزیکدانان مالزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید

پخش زنده نماز جماعت ظهر به امامت یکی از بانوان در دبستان عترت لویزان در روز گذشته، سوالاتی را در فضای مجازی به همراه داشته که آیا امامت بانوان در نماز جماعت، صحیح است یا خیر؟ که به انتشار نظر مراجع عظام تقلید خواهیم پرداخت:

* حضرت آیت الله خامنه ای:

امامت زن در نماز جماعت فقط برای زنان جایز است.

* حضرت آیت الله سیستانی:

در صورتی که امام زن باشد احتیاط واجب آن است که امام زن در صف مأمومین باشد و از صف آن ها جلوتر نباشد.

* حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

پیشنماز بودن زن برای زنان اشکالی ندارد.

* حضرت آیت الله نوری همدانی:

امامت زن برای زنان در صورتی که دارای شرایط نماز جماعت باشند، مانع ندارد.

* حضرت آیت الله وحید خراسانی:

امامت زن برای زن صحیح است.

* حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

امامت زن بر زنان جایز است و بهتر است که در ردیف یکدیگر بایستند و امام جلوتر از دیگران نایستد.

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان