Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور صیانت حوزه های علمیه بیان کرد:حوزه در حد توان خود سعی کرده از ورود افراد مدعی طب اسلامی که عقبه علمی، تجربی و پژوهشی ندارند، در بدنه حوزه جلوگیری کند؛ ازطرفی به دنبال ایجاد گروه های فعال جهت توسعه تلاش های علمی برای کار در این زمینه بوده است.حجت الاسلام والمسلمین فاضل امروز در جلسه مشترک بررسی مسایل مرتبط به طب اسلامی با حضور مدیر حوزه‎های علمیه، معاون وزیر بهداشت و مسئول نمایندگی نهاد ولی فقیه در دانشگاه‎ها گفت: جلسات متعدد و مشترکی بین حوزه و وزارت بهداشت در خصوص مسایل مرتبط به طب اسلامی، به منظور توسعه این بحث و همچنین مقابله باسوء استفاده گری در این زمینه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساله طب اسلامی از جمله مواردی که همچون دانش های دیگری که به اسلام مرتبط می‎شوند، در این مواجه دو شکل متفاوت از تلقی دین و این علوم را در مقابل خود می‏‎بینند.مدیر مرکز امور صیانت حوزه بیان کرد: در شکل اول، مساله دین حداکثری مطرح می‎شود که در طول تاریخ اسلام تا کنون نظرات بسیاری از سوی علما و دانشمندان و صاحب نظران دینی در این خصوص بیان شده است.وی گفت: این گروه بیان می کنند، قرآن کریم همه حقایق و چیستی و از حل همه مشکلات عالم چه در بخش مادی و چه معنی را بیان کرده است و باید از خود قرآن و مبانی دینی این اسرار را کشف کرد.مدیر مرکز امور صیانت حوزه های علمیه اظهارکرد: در کنار این مساله برخی نظرات نیز حامی نظریه دین حداقلی هستند؛ یعنی قرآن و معارف دینی، تنها نقشه راه را برای ما بیان کرده اند و سفارشات قرآنی و نبوی در خصوص جستجوی علم ما را به علم آموزی ترغیب می کنند، نه اینکه تمام دانش ها را در قرآن دنبال کرد.حجت الاسلام والمسلمین فاضل بیان کرد: این مساله صرفا مخصوص طب نیست و در خصوص علوم دیگر نیز چنین مسایلی وجود دارد؛ حوزه در حد توان خود سعی کرده از ورود افراد مدعی طب اسلامی که عقبه علمی و تجربی و پژوهشی ندارند، در بدنه حوزه جلوگیری کند؛ از طرفی به دنبال ایجاد گروه های فعال جهت توسعه تلاش های علمی برای کار در این زمینه بوده است.وی گفت: امروزه مردم برای درمان بیماری‎های صعب العلاج به هر راهی دست می زنند و این مساله زمینه سوءاستفاده برخی افراد را فراهم کرده؛ در این زمینه بسیار باید مراقب باشیم که هر چیزی را به اسم اسلام ترویج نکنیم و هر مساله ای را به عنوان طب اسلامی به مردم تجویز نکنیم.حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهارکرد:برخی افراد هستند که قطعا در زمینه طب دارای تجربیاتی هستند و نباید آنها را حذف کرد؛ ولی باید با این فعالیت با پژوهش و علم و تجربیات بشری در کنار هم قرارگرفته و سامان گیرد؛ در این زمینه تذکرات لازم نیز به این افراد داده؛ معاونت های علمی و پژوهشی حوزه در حال ایجاد زمینه های این امر هستند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور