Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاسیس نخستین دانشگاه خارجی عراق در حوزه علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت ایران، پاسخ وزیر بهداشت درباره حضور در دولت دوازدهم، وزارت بهداشت شعبه‌ای برای فروش مواد مخدر نیست، اظهارات وزیر بهداشت در مورد برنامه حاشیه‌های پزشکی، کمبود ۷ هزار نیرو در اورژانس کشور، هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی رخ می‌دهد، حضور ۲۸ دقیقه‌ای نیرو‌های اورژانس سر صحنه حوادث در تهران، بیمه‌ها توان افزایش پوشش بیمه‌ای دارو‌های گیاهی را ندارند، رشد ۲۶ درصدی مشارکت در انتخابات نظام پزشکی، اما و اگر‌های شکست انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی از جمله عناوین برخی اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسیس نخستین دانشگاه خارجی عراق در حوزه علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت ایران

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت به موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی اولین دانشگاه علوم پزشکی خارجی عراق توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت:‌این برنامه در راستای توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور عراق از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به صورت جدی دنبال شده و در دیدار قبلی با وزیر بهداشت عراق درخصوص کلیات این برنامه توافق‌هایی صورت گرفت.

پاسخ وزیر بهداشت درباره حضور در دولت دوازدهم

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیربهداشت در پاسخ به این سوال که آیا وزیر بهداشت دولت دوازدهم هم خواهد بود، اظهار کرد: دو، سه هفته صبر و تحمل کنید همه چیز مشخص می‌شود.

وزارت بهداشت شعبه‌ای برای فروش مواد مخدر نیست

ایرج حریرچی‌ سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: برای مقابله با مواد مخدر راهکا‌ری مبتنی بر کاهش و حذف عرضه آن به وسیله وزارت بهداشت انجام شده و اقدامات فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر از برنامه های خارج از این وزارتخانه‌ است، پیشگیری و درمان اعتیاد فرد معتاد به مخدر بر عهده وزارت بهداشت بوده که در سیاست‌های کلی نظام سلامت توجه جدی به آن شده است.

وی بیان کرد: طرح ترک مواد مخدر از فرد معتاد باعث کاهش آسیب به او، خانواده و حتی جامعه می‌شود و این طرح باعث شده تا فرد از ماده مخدر خطرناک و تزریقی استفاده نکند و آسیب کمتری متحمل شود، این مسئله همچنین باعث کاهش رفتارهای پرخطر، خشونت آمیز و رفتارهای خطرناک جنسی برای تأمین مواد مخدر می‌شود و فرد معتاد امید زیادی برای بازگشت به کار و اجتماع پیدا می‌کند.

اظهارات وزیر بهداشت در مورد برنامه حاشیه‌های پزشکی

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درباره برنامه حاشیه‌های پزشکی و اینکه چه کنیم از سیاه‌نمایی در انتقاد فاصله بگیریم گفت: از صدا و سیما برای همراهی تشکر می‌کنیم، زیرا بدون اینکه درخواست و صحبتی برای ایجاد یا تعطیلی برنامه حاشیه‌های پزشکی شده باشد و پخش آن را متوقف کردند.وزیر بهداشت عنوان کرد: در رسانه‌ها برای اینکه بین نقد و سیاه‌نمایی تفاوت قائل شویم اگر به وجدان خود مراجعه کنیم هر کسی می‌داند که نیتش چیست و آنجایی که مردم را ناامید می‌کنیم حتماً سیاه‌نمایی است و نباید به بهانه دفاع از حقوق مردم سیاه‌نمایی کنیم.

کمبود ۷ هزار نیرو در اورژانس کشور

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار کرد: موتور آمبولانس ها یا در اصطلاح این بیمارستان های کوچک می توانند به طرز چشمگیری میزان مرگ و میر را در کشور کاهش دهند و کاهش چشمگیر زمان حضور نیروهای اورژانس سر صحنه حادثه تا 10 دقیقه از اولویت ها باید باشد؛ حداقل 500دستگاه موتور آمبولانس در شهرهایی که واقعا نیاز است، توزیع خواهد شد؛ تاکنون نیز 30 آمبولانس هوایی در این شهرها به بهره برداری رسیده و انتظار می رود که این نهضت کمک رسانی توسط همه همکاران همیشه ادامه یابد تا حداقل رضایت نسبی مردم فراهم شود.

هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی رخ می‌دهد

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به زمان طلایی در انجام ماموریت‌ها گفت: حداکثر زمان برای یک بیمار سکته مغزی سه ساعت طلایی است که اگر بعد از این زمان نیز زنده بماند یک فرد معلول و با هزینه‌های سنگین برای خانواده و جامعه خواهد بود واین زمان برای بیماران قلبی عروقی حداکثر یک ساعت است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی و هر یک ساعت چندین حادثه قلبی در تهران داریم که گاهی اوقات چند ثانیه هم بسیار حیاتی است و بنابراین کاهش زمان رسیدن اورژانس از متوسط ۲۸ تا ۳۰ دقیقه به ۱۲ دقیقه بر بالین بیمار، حرکت بسیار مهم و ارزشمندی برای نجات جان بیماران است، اما با وجود بار ترافیکی سنگین در تهران این امر میسر نیست.

حضور ۲۸ دقیقه‌ای نیرو‌های اورژانس سر صحنه حوادث در تهران

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر میانگین زمان رسیدن نیروهای اورژانس در شهر تهران سر صحنه حوادث بین ۲۸ تا ۳۸ دقیقه است.

وی با اعلام اینکه میزان استاندارد زمانی برای امدادرسانی از هنگام اعلام تا حضور تیم‌های فوریت پزشکی در جاده‌ها ۱۴ دقیقه است، افزود: این زمان در شهر تهران ۱۲، در کلانشهرها ۱۰ و در سایر شهرها هشت دقیقه است که با وضع کنونی فاصله قابل توجهی دارد.

تهران با کمبود 562دستگاه آمبولانس مواجه است

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در گذشته فقط سه هزار موتور آمبولانس و 32 پایگاه هوایی در طرح تحول سلامت داشتیم، اظهار کرد: امروز شاهد توسعه ناوگان جدید اورژانس کشوری هستیم؛ ۲۰۰ دستگاه موتور آمبولانس ها که به بهره برداری رسیدند مجهز به همه تجهیزات پزشکی اورژانس هستند.معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه شهر تهران به ۷۴۷ دستگاه آمبولانس نیاز دارد، گفت: در حال حاضر تنها ۱۸۵ دستگاه آمبولانس در پایتخت مشغول به خدمت هستند.

بیمه‌ها توان افزایش پوشش بیمه‌ای دارو‌های گیاهی را ندارند

جمشیدیمدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى و گياهى سازمان غذا و دارو در پاسخ به اینکه چرا شمار زیادی از فرآورده های طبیعی تحت پوش بیمه نیست؟، گفت: وزارت بهداشت متولی بیمه در کشور نیست و ما در سازمان غذا و دارو برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یک دارو فقط یک پیشنهاد دهنده هستیم و وزارت بهداشت تنها یک عضو در شورای عالی بیمه است.

مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى و گياهى سازمان غذا و دارو افزود: ما در سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت علاقه مندیم تا پوشش بیمه ای داروها افزایش پیدا کند اما اکنون وضعیت بیمه هابه نحوی نیست که پوشش بیمه ای داروهای طبیعی را افزایش دهند و اگر از ما بپرسید می گوییم تمایل داریم داروهای و فرآورده های گیاهی زیادی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا مردم هزینه کمتری پرداخت کنند.

رشد ۲۶ درصدی مشارکت در انتخابات نظام پزشکی

محمد آقاجانی رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی درباره نتایج هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: برای افزایش مشارکت زمان رأی گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد و خوشبختانه با افزایش ۲۶ درصدی مشارکت گروه پزشکی در کشور و افزایش ۲۸ درصدی مشارکت گروه پزشکی در انتخابات تهران مواجه شدیم.معاون درمان وزیر بهداشت گفت: کل آرای دریافت شده در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در کشور ۵۳ هزار و ۸۳۴ رأی است که در مقایسه با انتخابات دوره ششم که ۴۳ هزار و ۹۸۲ نفر بود رشد ۱۴.۶ درصدی را دارد.

اما و اگر‌های شکست انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی

هیات اجرایی این انتخابات 6 ساعت پس از شروع انتخابات به دنبال رفع نشدن مشکل سامانه الکترونیکی، انتخابات الکترونیک نظام پزشکی را ملغی اعلام کردند و این موضوع اعتراضات زیادی به دنبال داشت.

انهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک