Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: طرح اصلاح گذرنامه براي تسهيل در خروج زنان از کشور اکنون در مجلس شوراي اسلامي بررسي مي شود.

شهيندخت مولاوردي روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: هم اکنون موضوع اصلاح گذرنامه به عنوان يک طرح تقديم هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: اين طرح در مجلس اعلام وصول شده و آماده بررسي از سوي نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي است.
پروانه سلحشوري رئيس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي نيز پيشتر گفته بود که طرح اصلاح قانون گذرنامه در راستاي تسهيل امکان خروج زنان از کشور در شرايط اضطرار با قيد دو فوريت تقديم هيات رئيسه مجلس شده است.
سلحشوري اظهارکرد: در پي بروز مشکلاتي براي برخي بانوان ورزشکار براي شرکت درمسابقات بين‌ المللي طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه تدوين و تقديم هيات رئيسه مجلس شد که براساس آن زنان فعال در حوزه‌ هاي مختلف ورزشي، اقتصادي و علمي بتوانند امکان خروج از کشور را داشته باشند، البته در اين طرح موارد اضطرار تعريف شده و خروج از کشور براي معالجه نيز در اين زمره پيش ‌بيني شده است.
وي ادامه داد: در اين طرح پيش‌ بيني شده که در موارد اضطرار اين زنان بتوانند با تاييد دادستاني از کشور خارج شوند، قرار است به راي نمايندگان گذاشته شود.
فاطمه ذوالقدرعضو هيات رئيسه فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي نيز در مورد طرح اصلاح قانون گذرنامه گفت: اين طرح حدود يک ماه و نيم پيش پس از ماجراي زهرا نعمتي ورزشکار ايراني، آماده شده است و به دليل اهميت اين طرح براي زنان، با قيد دو فوريتي با امضاي 17عضو فراکسيون زنان مجلس تقديم مجلس شد.
به گفته وي، براساس طرح اصلاح بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه که نام ديگر آن طرح اصلاح قانون گذرنامه در راستاي تسهيل امکان خروج زنان ايراني است به زنان ورزشکار، نخبگان يا هنرمند يا غيره که داراي شرايط ويژه هستند، اجازه داده مي شود که بدون اجازه همسر يا قيم و با اجازه دادگستري از کشور خارج شوند.
در مقدمه توجيهي اين طرح آمده است: با توجه به اين که در طول ساليان سال پس از تصويب قانون گذرنامه در سال 1351 بانوان وزرشکار، هنرمند و فرهيخته علمي و فرهنگي و اقتصادي در جهت اعزام به خارج از کشور متحمل مشکلاتي شده اند،طرح اصلاح قانون بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه در دستورکار قرار داده شده است.
براساس تبصره الحاقي اين طرح، حج تمتع، شرکت در مسابقات ورزشي، المپيادها و مسابقات و همايش هاي علمي، فرهنگي و اقتصادي به نمايندگي از طرف ايران با تاييد مراجع ذي صلاح جزو موارد اضطراري محسوب مي شود و ذي نفع حق دارد نسبت به نظر دادستان درمدت 10 روز پس از ابلاغ به مرجع صالح اعتراض کنند.
اجتمام ** 7268*1724* 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند** انتشار: حسين فتح الهي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا: @irnaej https://t.me/irnaej



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری