Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور- ايرنا - پرتاب آزمايشي موفقيت آميز موشک ماهواره بر سميرغ همزمان با گشايش پايگاه ملي فضايي امام خميني (ره)، مورد توجه رسانه هاي مختلف استراليا و منطقه جنوب شرق آسيا قرار گرفت و اين رسانه ها تاکيد کردند اين پرتاب گام روبه جلويي براي برنامه فضايي روبه رشد ايران است.

به گزارش روز جمعه ايرنا، شبکه خبر آسيا در خبري نوشت ايران روز پنجشنبه `با موفقيت` يک موشک ماهواره بر را در پاسخ به تحريم هاي جديد آمريکا عليه برنامه موشک هاي بالستيک جمهوري اسلامي ايران آزمايش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارماي اين شبکه خبري سنگاپوري نوشت: نام اين موشک ماهواره بر گرفته شده از نام سيمرغ، پرنده اساطيري ايران است و قادر مي باشد ماهواره هايي تا وزن 250 کيلوگرم را در مدار 500 کيلومتري زمين قرار دهد.
اين شبکه خبري با اين عنوان که محل دقيق اين پايگاه اعلام نشده است، نوشت: شعار `ما مي توانيم` بر روي اين موشک نوشته شده بود.
تارنماي `نيوز دات کام` استراليا نيز با پوشش اخبار پرتاب موشک ماهواره بر سيمرغ و گشايش پايگاه ملي فضايي کشورمان، نوشت: ايران به طور موفقيت آميزي يک موشک ماهواره بر را پرتاب کرد.
اين تارنما به نقل از رسانه هاي مختلف ايران که اخبار پرتاب اين موشک را پوشش دادند، نوشت که اين پرتاب موفقيت آميز بوده است.
به نوشته `نيوز دات کام` استراليا، پرتاب اين موشک هنگامي انجام مي شود که آمريکا ازمايش موشک هاي بالستيک ايران را مورد انتقاد قرار داده است.
اين تارنم نوشت: ايران چندين سال است برنامه پرتاب ماهواره را دنبال کرده است و آمريکا و متحدانش از اينکه اين فناورها براي ساخت موشک هاي دوربرد مورد استفاده قرار گيرد، نگران هستند.
`ناين نيوز` ديگر تارنماي استراليايي نيز با انتشار تصويري از پرتاب اين موشک ماهواره بر، نوشت که ايران روز پنجشنبه `با موفقيت` يک موشک ماهواره بر را آزمايش کرد.
`ناين نيوز` نيز افزود پرتاب اين موشک همزمان با افتتاح رسمي پايگاه ملي فضايي امام خميني (ره) بود که با هدف ارسال ماهواره به فضا ساخته شده است.
تارنماي `راپلر` فيليپين نيز که اخبار پرتاب آزمايشي موشک ماهواره بر سيمرغ را بازتاب داد، در خبري نوشت که اين موشک قادر به حمل ماهواره 250 کيلوگرمي تا ارتفاع 500 کيلومتري زمين است.
اين تارنماي فيليپيني نوشت که ايران از سال 2009 تاکنون چهار نوع مختلف موشک ساخت داخل را آزمايش کرده که کشورهاي غربي اين آزمايش ها را مورد انتقاد قرار داده اند.
`راپلر` در بخشي ديگر از گزارش خود به نقل از دکتر `حسن روحاني` رئيس جمهوري اسلامي ايران نوشت: اگر دشمن بخشي از توافق هسته اي را زير پا بگذارد، ما هم بخشي از آن را زير پا مي گذاريم و اگر همه آن را زير پا بگذارند، ما هم توافق را زير پا مي گذاريم.
تارنماي `نيوزيلند هرالد` نيز با انتشار سه تصوير از پرتاب موشک ماهواره بر سيمرغ و همچنين تصويري از رئيس جمهوري اسلامي ايران، نوشت در يکي از مهمترين گام هاي پرتاب موشک، ايران روز پنجشنبه به طور موفقيت آميزي يکي از پيشرفته ترين موشک هاي ماهواره بر را پرتاب کرد.
اين تارنماي نيوزيلندي نوشت: اين پرتاب گام روبه جلويي براي برنامه فضايي روبه رشد ايران است که به احتمال زياد باعث برخي انتقادات از سوي مخالفان ايران نيز مي شود که نگران هستند ايران از اين ظرفيت براي ساخت موشک هاي دوربرد استفاده نمايد.
`نيوزيلند هرالد` با اين عنوان که اين موشک از مکاني در حدود 220 کيلومتري تهران پرتاب شده است، نوشت: ايران اغلب پيشرفت هاي فناوري خود را اعلام مي کند.
تارنماي `سي.ان.ان` اندونزي نيز در بازتاب اخبار پرتاب موشک ماهواره بر سيمرغ نوشت: تنها چند روز پس از اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران توسط آمريکا، اين يک موشک ماهواره بر به طور موفقيت آميز آزمايش شد.
اين تارنما نوشت که اين موشک از استان سمنان پرتاب شده است.
پايگاه ملي فضايي امام خميني (ره) روز گذشته با پرتاب آزمايشي موفقيت‌آميز ماهواره‌ بر سيمرغ به فضا به ‌طور رسمي افتتاح شد. اين پايگاه که نخستين پايگاه سکوي ثابت جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود، مجموعه عظيي است که همه مراحل آماده‌سازي، پرتاب، کنترل و هدايت ماهواره‌ برها را به‌ عهده دارد.
‌پايگاه فضايي امام خميني (ره) در فاز نهايي قادر است همه نيازهاي کشور در مدار پايين کره زمين (مدار LEO) را پوشش دهد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضپيمان يغمايي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد.

امیردریادار شهرام ایرانی گفت: در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش های علمی کشور را داریم، دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند