Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به احتمال زياد پست نايب رئيسي دوم از تشکيلات فدراسيون فوتبال حذف مي‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه ورزشي خبرگزاري ميزان، چند روزي مي‌شود که متن اساسنامه پيشنهادي فدراسيون‌هاي ورزشي در رسانه‌ها منتشر شده و حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي درباره تبعات تصويب اين اساسنامه در محافل ورزشي مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از مهم‌ترين ابهامات به وجود آمده البته مربوط به بند دوم ماده 24 در تعريف هيئت رئيسه فدراسيون‌ها است که مي‌گويد: «دو نفر نواب رئيس که الزاما يک نفر بايد از بين بانوان باشد. مجمع عمومي نايب رئيس اول را تعيين مي‌کند».
از آنجايي که تمامي فدراسيون‌هاي ورزشي موظف هستند، اساسنامه خود را با اساسنامه جديد تطبيق بدهند، بدون شک شاهد تغييرات زياد در بدنه مديريتي ورزش ايران خواهيم بود. البته در اين سال‌ها بعضي از فدراسيون‌ها به خاطر عدم تطابق اساسنامه خود با اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي، اختلافات بسيار زيادي با وزارت ورزش پيدا کرده‌اند، اما در شرايط کنوني به نظر مي‌رسد که مديران ورزش ايران تلاش زيادي براي تبعيت تمام فدراسيون‌ها از اساسنامه جديد خواهند داشت.
در سال‌هاي اخير برخي از فدراسيون‌هاي ورزشي از جمله فوتبال، در تشکيلات خود از سه نايب رئيس استفاده کرده‌اند و در حال حاضر هم چارت سازماني آنها بر همين اساس تعريف شده است. حالا سوالي که همه منتظر رسيدن به حواب آن هستند اين است که مديران فدراسيون که در آينده‌اي نزديک بايد از اساسنامه جديد فوتبال ايران رونمايي کنند، آيا از قانون 24 اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي تبعيت خواهند کرد يا خير.
نکته قابل تامل اينجاست که چند ماه قبل مسئولان فيفا هم در جلسه با نمايندگان حقوقي فوتبال ايران به صراحت اعلام کرده بودند که اساسنامه فدراسيون نياز به تغييرات جدي و کاهش تعداد نواب رئيس و کميته‌هاي دائمي دارد.
هم چنين فيفا نيمه تيرماه در بخش‌نامه‌اي رسمي به تمامي فدراسيون‌هاي عضو، از آنها درخواست کرد که اساسنامه خود را براي آنها ارسال کنند. اين اتفاق به خوبي نشان مي‌دهد که پروژه تغيير اساسنامه فدراسيون فوتبال کشور‌هاي مختلف در دستور کار فيفا قرار دارد و فدراسيون فوتبال ايران هم ناچار به انجام اين تغييرات است.طبق اساسنامه فيفا عملا دبيرکل قدرت اجرايي بيشتري پيدا کرده به نفر اول مديريت اجرايي فوتبال هر کشور تبديل خواهد شد.
به اين ترتيب اساسنامه فيفا و اساسنامه جديد فدراسيون‌هاي ورزشي هم به خوبي نشان مي‌دهد که احتمال تغييرات عجيب مديريتي و حذف پست نايب رئيسي دوم از فدراسيون فوتبال وجود دارد. اين در حالي است که مديران فوتبال ايران پيش از اين در نظر داشتند رياست کميته فوتسال را به نايب رئيسي در فدراسيون ارتقا بدهند!
البته فدراسيون‌هاي فوتبال اين اختيار را دارند که برخي قوانين را بر اساس شرايط بومي و نياز‌هاي خود تعيين و به تصويب مجمع برسانند اما با توجه به شرايط به وجود آمده حداقل در ظاهر اين احتمال وجود دارد که نايب رئيسي دوم از چارت اجرايي فدراسيون حذف شود. به اين ترتيب با انحلال سازمان ليگ و احياي کميته مسابقات، مهدي تاج رئيس جديد کميته مسابقات را بايد معرفي کند و به عنوان رئيس فدراسيون دوباره اداره ليگ را هم در اختيار خواهد گرفت.
گفتني است انجام چنين تغييري موضوعي نيست که بسياري از هيئت‌هاي فوتبال در مقابل آن سکوت کنند و قطعا جنجال‌هاي زيادي در فوتبال ايران به راه خواهد انداخت. به هر صورت همه چيز بستگي به سياستي دارد که تاج در دستور کار خود بخواهد قرار بدهد. فعلا او طبق اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي و تغييرات به وجود آمده در فيفا اين اجازه را دارد که چنين تغيير بزرگي را اجرايي کند. البته اگر رياست خودش بخاطر شرط داشتن حداقل مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد دانشگاهي براي روساي فدراسيون‌هاي ورزشي در اساسنامه جديد، با خطر مواجه نشود!
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران تیم ایران با کسب سهمیه مهمدی با ترکیب کامل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.   کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد در کشتی فرنگی المپیکی شد رقابت‌های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک پاریس از صبح امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.   قشلاقی و فتحی در آستانه کسب نشان طلای بوکس بین المللی بیشکک رقابت‌های بوکس بین المللی بیشکک با صعود ۲ نماینده کشورمان به پیکار‌های پایانی پیگیری شد.   بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان تیم سپاهان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مقابل میزبان خود ملوان انزلی به برتری رسید و به رده سوم جدول بازگشت.   ومین پیروزی شهرداری گرگان در مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار خود از مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران مقابل مهرام تهران به پیروزی رسید.   هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیدار خانگی از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران با نتیجه ۲ به صفر برابر آلومینیوم اراک به پیروزی رسید.   فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال جام کافا ۲۰۲۴ پیروزی پرگل دختران ایران برابر ازبکستان دومین دوره مسابقات فوتبال دختران کمتر از ۱۸ سال آسیای مرکزی - کافا ۲۰۲۴ امروز یکشنبه با برد پرگل تیم ایران ادامه پیدا کرد.   کسب ۴ سهمیه المپیک در روز توفانی قایقرانی ایران قایقرانان کشورمان امروز ۴ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند.   صعود طبیعت به مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال ایران تیم طبیعت تهران در بازی پنجم مرحله یک چهارم پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان کشورمان با کسب پیروزی مقابل پالایش نفت آبادان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات صعود کرد.   تیم هاکی روی یخ پسران ایران راهی ازبکستان شد تیم هاکی روی یخ زیر هجده سال پسران کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا صبح امروز عازم تاشکند ازبکستان شد.          

دیگر خبرها

  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت