Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@20:14:03 GMT

افزایش صادارت مواد غذایی ایران به قطر

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۸۹۳۲

افزایش صادارت مواد غذایی ایران به قطر

«مهدی کریمی ­تفرشی» رئیس هیات مدیرۀ تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت­های ایرانی در زمینۀ های صنایع شکلات، آب میوه، ادویه­ جات، چاشنی­ها، غلات و لبنیات محصولات خود را به روسیه صادرات می­کنند، با این وجود فرصت­سوزی­ های زیادی نیز برای بهره گیری از این بازار بزرگ داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: تاخیر ایران باعث شد که نتواند، درصد خوبی از این بازار چند صد میلیون­ نفری روسیه را به عهده گیرد.

رئیس هیات مدیرۀ تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم صنف ادامه داد: کشور چین از آن سوی دنیا می ­آید و سبزیجات و صیفی ­جات کشور روسیه را تامین می­کند، در صورتی که ما بهترین سبزیجات را داریم، بلاروس نیز بیشترین درصد پروتئین کشور روسیه را تامین می­کند در صورتی که دام های ما کیفیت بسیار خوبی دارند.

وی تصریح کرد: ترک­ها نیزبه خاطر تعاملاتی که بخش دولتی آنها با دولت­های دیگر کشورها دارد و رایزنی­هایی که می ­کنند، قوانینِ دست و پاگیرِ گمرکات ندارد و تعرفه­ های آنها برای صادرات پایین است به همین منظور هزینه های صادرات محصولات آنها کاهش یافته است و در رقابت از ما پیش هستند.

عمان نیز رقیب ایران در بازار قطر شده است

کریمی ­تفرشی در ادامه به بازار قطر اشاره کرد و گفت: کشور عمان نیز به تازگی در کنار ترکیه رقیب ایران در بازار قطر شده است، این کشور ترانزیتِ کالاهای اروپایی را از کشور خود انجام می‌دهد .

وی با بیان اینکه قطر سالانه 3 میلیارد محصولاتِ غذایی و کشاورزی را از دنیا وارد می­ کند، افزود: در حال حاضر ترکیه بزرگترین صادر کننده مواد غذایی به قطر است، ایران و عمان در رتبه های بعدی قررا دارند.

کریمی‌تفرشی گفت: ایران در سال 2016، حدود 18 تا20 میلیون دلار به قطر صادرات داشته است؛ پیش ­بینی می­شود در سال 2017 این میزان به200 تا 300 میلیون دلار برسد و صادرات خود را تا 10 برابر افزایش دهد.

وی اضافه کرد:در حال حاضر روزانه چندین تن انواع مختلف کالا های ایرانی در بخش‌های صنایع لبنی، پروتئینی، حبوبات، غلات و چاشنی­ها وارد قطر می‌شود و مصرف­ کنندگان قطری استقبال خوبی از کالاهای ایرانی کرده اند.

کریمی تفرشی گفت: در صورتی که بتوانیم در قطر با این موفقیت پیش برویم می­ توانم بگویم فتح بابی برای دیگر کشورهای اسلامی و همسایه مانند کویت ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: بازار قطر استاندارد خیلی بالایی دارد و نیاز خود را از اروپا و آمریکا تامین می­ کرد اما اکنون کالاهای با کیفیت ایرانی در این کشور ورود پیدا کرده است. مردم قطر تا قبل از این با کیفیت کالاهای ایرانی آشنا نبودند و دولت قطر نیز به راحتی ویزا به ایرانیان نمی ­داد، اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد