Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات و آبزیان استان‌زنجان، از تدوین استاندارد ماهی سالم توسط شیلات استان زنجان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود صیاد بورانی با بیان این مطلب افزود: با تدوین استاندارد برای ماهی سالم به دنبال آن هستیم تا ماهی تولیدی استان زنجان به عنوان ماهی سالم و با قیمتی متفاوت در بازار سراسر کشور به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان شیلات ایران، مقرر شده شیلات استان زنجان راسا نسبت به تعریف استاندارد ماهی سالم اقدام کند، تصریح کرد: این کار از بهمن ماه سال گذشته در استان آغاز شده تا بتوانیم کیفیت ماهی سالم تولیدی آبزی پروران استان را به متقاضیان سراسر کشور معرفی کنیم.

وی به معیارها و نحوه تعیین استاندارد ماهی سالم اشاره و خاطرنشان کرد: از موارد مهمی که در تدوین استاندارد ماهی سالم مورد توجه قرار می گیرد، آنالیز بافت ماهی حداقل سه مرحله در طول دوره پرورش توسط آزمایشگاه‌های معتبر دامپزشکی استان و عدم وجود هورمون، آنتی‌بیوتیک و سایر داروهای غیرمجاز در گوشت یا بافت ماهی است.

بورانی عنوان کرد: هر آبزی پروری در استان زنجان که بخواهد ماهی تولیدی خود را به عنوان ماهی سالم و سبز معرفی کند می‌بایست قراردادی را با اداره کل دامپزشکی استان منعقد کرده و هزینه آزمایشگاه های مربوطه را پرداخت کند تا پس از بازدید مشترک شیلات، دامپزشکی و استاندارد استان آزمایش های لازم بر روی ماهی تولیدی آن ها انجام شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه انجام هرگونه آزمایش بر روی ماهیان تولیدی، بدون هماهنگی با آبزی پرور خواهد بود، افزود: پس از انجام آزمایشات لازم، در صورتی که ماهیت ماهی تولیدی به عنوان ماهی سالم شناخته شد، آبزی پرور می تواند محصول خود را با عنوان ماهی سالم یا ماهی سبز با قیمتی دو تا 3 هزار تومان بالاتر از متوسط قیمت معمول در بازار عرضه کند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند

مدیرکل پست استان زنجان گفت: ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

جواد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی برنامه عملیاتی اعلام شده در سال گذشته با تلاش و همت همکاران واحد کدگذاری استان طرح ژئوکد به پایان رسید و هم‌اکنون همه شهرهای استان دارای ژئوکد هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ روستای پرجمعیت در استان دارای ژئوکد شده و به‌روزرسانی اطلاعات کدپستی اکثر روستاهای استان انجام شده است، اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های تابعه استان، عملیات ژئو کد روستایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همه زیرساخت‌های موجود در استان که نیاز به اطلاعات مکان محور دارند، مشکل آنها با اجرای طرح نشانی استاندارد ملی حل می‌شود که این موضوع بسیار مهم است.

رسولی ادامه داد: جی نف (GNAF) یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه نشانی و مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است.

وی ادامه داد: این اداره کل در راستای هوشمندسازی، پست استان در سرویس‌های نوین از قبیل احراز مکانی الکترونیکی تعداد ۱۰۵.۳۴۷ احراز را در سال ۱۴۰۲ انجام داده است.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همچنین پست استان اقدام به هوشمندسازی توزیع روستایی کرده و ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این اداره کل آمادگی راه‌اندازی صنادیق هوشمند توزیع را دارد.

کد خبر 749016

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند