Web Analytics Made Easy - Statcounter


انتشارات بوتیمار ۱۱ عنوان جدید از مجموعه «دوره دوم شعر معاصر» را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، انتشارات بوتیمار که به چاپ مجموعه شعرهای جوانان و سرایندگان کمتر شناخته شده شعر معاصر اشتغال دارد، به تازگی ۱۱ عنوان از مجموعه «دوره دوم شعر معاصر» را منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب ها عناوین ۱۶۰ تا ۱۷۰ دوره دوم شعر معاصر هستند.

کتاب صد و شصتم این مجموعه «چربی» سروده احمد قاسمی نام دارد. این کتاب ۵۷ قطعه شعر کوتاه سپید را در بر می گیرد. این کتاب با ۶۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی «قطره چاق» از تورج تارا است که ۱۰۱ قطعه شعر کوتاه را شامل می شود که با ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«تراس» عنوان کتاب صد و شصت و دوم دوره دوم شعر معاصر است که سروده هایی از شعبان امیری لولاکی را در بر می گیرد. این کتاب ۳۰ شعر کوتاه و بلند را شامل شده و با ۴۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵ هزار تومان به چاپ رسیده است. «سفمونی شعر شب» سروده سام اصفهانی، کتاب صد و شصت و سوم است و به تعبیر سراینده اش، حاصل قرابت زندگی موسیقایی او با شور و شوق مرور آثار بزرگان قلم، غنیمت ایماژهای درونی و مشق کردن شعر از سال ها پیش است. این کتاب با ۵۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶ هزار تومان چاپ شده است.

«این دفتر خط زمینه ای با موهای تو کم دارد» کتاب بعدی است که ۵۰ قطعه از سروده های پرویز جنتی را شامل می شود. این کتاب هم با ۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است. کتاب صد و شصت و پنجم هم مجموعه شعر «صیادان ماهیان مرده» سروده شهرزاد افتخاری است که ۳۰ قطعه شعر را در بر می گیرد. قطع، مرثیه کهکشان، سفیدی، گمان، آهو، ایمان، آگاهی، باران، مسخ و ... عناوین برخی از این شعرها هستند. این کتاب هم با ۶۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان چاپ شده است.

سروده های کیومرث حیدری هم با عنوان «هیچ دیواری آسمان را دو نیم نخواهد کرد» به عنوان کتاب ۱۶۶ این مجموعه چاپ شده و ۶۶ شعر را در بر می گیرد. این کتاب هم با ۱۱۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است. کتاب بعدی «سوءظن» سروده مهران شفیعی است. این کتاب ۱۸ شعر سپید را شامل می شود و با ۷۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان چاپ شده است.

«اسیر مثل مجسمه آزادی» سروده مهرگان علیدوست، ۱۵ شعر را به عنوان منتخبی از اشعار سال های ۸۰ تا ۸۷ این سراینده را شامل می شود. این کتاب با ۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان چاپ شده است. «خانه را ترک می کنم» هم کتاب بعدی است که سروده های نگار صامت را شامل می شود. این کتاب هم تعدادی شعر کوتاه را در بر می گیرد که با ۶۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان چاپ شده است.

کتاب صد و هفتادم هم مجموعه «حسرت های بی نقاب» است که سروده های مینا مصلحیان را در بر می گیرد. این کتاب علاوه بر دیباچه اش، ۱۲۷ قطعه شعر کوتاه را شامل می شود که با ۸۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • خانه سهراب سپهری؛ شاعری از جنس طبیعت + فیلم
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • قیمت گوشی امروز 12 اردیبهشت 1403
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار