Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه زنبورداران ایران در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت عسل خبر داد و گفت: براساس آمار سال گذشته 78 هزارتن عسل از 7 هزار و 700 کندو برداشت شد و پیش بینی می شود که تولید با افزایش 15 درصدی در سال جاری روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مرداد ماه نمی توان اظهار نظری راجع به میزان برداشت عسل از هر کندو داشت، افزود: برداشت عسل از هر کندو به طور متوسط باید 15 کیلو باشد و این درحالی است که طی چند سال اخیر این امر محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی از تلفات بالای زنبور خبر داد و گفت: با توجه به واردات خوراک زنبور از اسپانیا و عدم آزمایش آنها شاهد تلفات متعددی هستیم.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران قیمت تمام شده هر کیلو عسل طبیعی را 37 تا 38 هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابراین اگر به طور متوسط از هر کندو 15 کیلو عسل برداشت شود از این رو با نرخ 43 هزار تومان در بازار باید به فروش رسد.

به گفته وی با توجه به کاهش میزان برداشت عسل از هر کندو بدیهی است که با احتساب هزینه تمام شده تولیدکنندگان قیمت محصول در بازار افزایش یابد.

انتهای پیام/

افزایش 15 درصدی تولید عسل در راه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل