Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:25:52 GMT

جزئیات رقابت جهانی روبوکاپ با حضور ۲۱ تیم بین المللی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۸۹۷۶۳

جزئیات رقابت جهانی روبوکاپ با حضور ۲۱ تیم بین المللی

سرپرست تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به تشریح وضعیت این تیم در آستانه آغاز مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دادور با اشاره به آمادگی خوب تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: با توجه به این که برای حمل و نقل و عزیمت به محل برگزاری مسابقات در شهر ناگویا، ربات خود را به صورت کامل باز کرده بودیم، دوباره ربات را مونتاژ و راه اندازی کردیم و تست های اولیه را گرفتیم که خدارو شکر بسیار خوب بود و در حال حاضر ربات آماده شروع مسابقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روزهای برگزاری مسابقات در طول روز ۶ مسابقه برگزار می شود، ۳ راند صبح ها و ۳ راند هم بعدازظهرها؛ همچنین ۳ راند هم به عنوان تست روباز خواهیم داشت و در مجموع ۱۸ راند مقدماتی، ۳ راند روباز و ۴ راند مسابقاتی که در مجموع باید ۲۵ راند برگزار کنیم.

سرپرست تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: با توجه به این که این لیگ هر سال رو به توسعه است و تغییرات عمده ای در آن انجام می شود، امسال هم از این قاعده مستثنی نبوده و تغییرات زیادی در راستای توسعه و پیشرفت لیگ اتفاق افتاده که مسابقات را چالشی تر کرده و هیچ تیمی نمی تواند با قابلیت های فنی سال گذشته در مسابقات شرکت کند و همان نتایج را بگیرد، زیرا به شدت قوانین رو به جلو تغییر کرده اند.

دادور ادامه داد: تیم های دیگر هم بالطبع به همین شکل با توجه به قوانین پیشرفت کردند و تغییرات عمده ای دارند و هیچ تیمی را نمی توانیم ببینیم که با توانمندی های سال پیش خود آمده باشد و همه تیم ها توانمندی های جدیدی به ربات خود اضافه کرده اند.

وی در خصوص رقبای تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مسابقات نیز گفت: ما ۲ رقیب اصلی از کشور تایلند، ۲ رقیب از آلمان و ۲ رقیب هم از مکزیک داریم که تقریبا رقبای سنتی ما هستند که سال ها است با آن ها رقابت داریم.

وی ادامه داد: اما یک رقیب جدی دیگر هم داریم که تیمی از دانشگاه MIT آمریکا است، این تیم با وجود این که سال اول حضور خود در مسابقات را تجربه می کند، اما سال ها در زمینه ربات های جستجو و امداد شهری، کار آکادمیک و تحقیقاتی کرده است و رباتی که ما می بینیم و بازویی که روی آن نصب است، یکی از بهترین بازوهای مسابقات است و این تیم از تمام استانداردهای مسابقات برخوردار است و پیش بینی می شود که رقابت سختی هم با این تیم داشته باشیم.

سرپرست تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: در مجموع ۲۱ تیم در این لیگ شرکت کرده اند که ما ۷ رقیب جدی خواهیم داشت و رقابت ها نیز نسبت به سال گذشته بسیار سخت تر شده است.

دادور تصریح کرد: نکته ای که در لیگ امدادگر وجود دارد این است که اگر تیمی موفقیتی کسب می کند، تکرار آن برای سال آینده بسیار دشوارتر است، زیرا هم قوانین پویا و متغییر است و هم این که تیم های دیگر به شدت روی آن تیم آنالیز انجام می دهند؛ اتفاقی که امسال برای تیم ما هم افتاده و بسیار سعی دارند که این جایزه را از آن خود کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • رقابت اسکواش بازان درمسابقات بین المللی گرگان جونیور
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا