Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - قلب اصیل‌ترین و فاخرترین موسیقی ایرانی در ساری تپید و شب رؤیایی شعر و هنر و موسیقی ایران‌زمین به صبح رسید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - فائزه نصرتی: اولین اجرای ارکستر ملی ایران در شمال کشور با نوازندگی ۸۰ هنرمند چیره‌دست کشور و به رهبری فریدون شهبازیان با قطعات زیبایی از شعر و موسیقی اصیل ایرانی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالن اجرای ارکستر از ساعات قبل شاهد حضور هنردوستانی از گوشه و کنار مازندران و حتی استان‌های هم‌جوار بود تا ایرانی‌ترین موسیقی را به نظاره نشینند.

همزمان با سومین روز از دهه کرامت کنسرت ملی ایران به رهبری استاد فریدون شهبازیان و با صدای محمد اصفهانی در سالن سید رسول حسینی ساری اجرا شد، ارکستر ملی ایران در حالی در ساری اجرا شد که اولین بار بود که مرکز استان اجرای یک کنسرت ملی را در خود دیده است.

حضور استاندار مازندران، دو معاونت وزارت ارشاد، مدیرکل ارشاد استان و معاونین، تنی چند از مسئولین محلی از نکات برجسته این کنسرت بود ضمن اینکه هنردوستان و علاقه‌مندان به موسیقی فاخر زیادی هم برای تماشای این هنرنمایی گردآمده بودند.

اگرچه اجرای کنسرت به دلیل خوشامدگویی استاندار و مدیرکل ارشاد و صحبت‌های اولیه با تأخیر آغازشده بود اما بااین‌وجود همه علاقه‌مندان بی‌صبرانه منتظر کوک سازها و اجرای هنرمندانه استاد شهبازیان و محمد اصفهانی بودند.

نوای «امشب در سر شوری دارم؛ امشب در دل نوری دارم/ باز امشب در اوج آسمانم/ باشد رازی با ستارگانم» نوایی بود که حاضران را به اوج آسمان برد؛ شوق و شور علاقه‌مندان به موسیقی فاخر پس از پایان این قطعه با تشویق حضار همراه شد. .

محمد اصفهانی پس از اجرای هر قطعه برای آماده شدن اجرای قطعه بعدی گروه را ترک می‌کرد؛ اما استاد فریدون شهبازیان همچنان کوک کوک ایستاده با چوبی که با هنرنمایی آن را به این‌سو و آن‌سو می‌چرخاند گروه را برای نواختن نوای بی‌کلام بر سر شوق می‌آورد.

«تنها ماندم، تنها ماندم تنها بادل برجا ماندم/چون آهی بر لب‌ها ماندم» قطعه دیگری از هنرنمایی این هنرمند بود و در بخش دوم هم " تو ای پری کجایی"، مهر و ماه، سبک‌بال، مرو ای دوست، افسانه اجرا شد.

پایان‌بخش این برنامه در شبی به‌یادماندنی و در سالنی که شاید جای مناسبی برای اجرای کنسرت نبود اجرای قطعه " ای ایران" با صدای محمد اصفهانی بود، همه به احترام ایران برخاستند و هم‌نوا با صدای اصفهانی " ای ایران " را همخوانی کردند.

صبوری حضار و ماندن برای شنیدن و حظ بردن از اجراها در پاسی از شب با اجرای قطعه روح‌نواز" ای ایران" حلاوتی از جنس اقتدار و وطن‌دوستی در بین همه ایجاد کرد تا با خاطری آرام و پر از شادی هنرمندان کشورمان را بدرقه کنند.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران هم قبل از اجرای کنسرت ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و میلاد سراسر نورعلی ابن موسی‌الرضا (ع) و ابراز خرسندی از برگزاری کنسرت موسیقی فاخر به میزبانی ساری، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در سایه دولت تدبیر و امید ارکستر ملی احیاشده است و امشب در مازندران شاهد اجرای آن هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ارکستر ملی درزمینهٔ موسیقی فاخر کار می‌کند ترویج و تشویق و توسعه ارکستر می‌تواند برنامه‌های ارزشمندی برای کشور باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، بیان کرد: همه تلاش ما این است که در کنار برنامه‌هایی توسعه‌ای استان به موضوع نشاط و شادی مردم هم توجه کنیم که برای این منظور از اجرای برنامه‌هایی با این محور حمایت کرده‌ایم.

فلاح جلودار، در ادامه ضمن تأکید بر تداوم برنامه‌هایی این‌چنینی از استاد فریدون شهبازیان، محمد اصفهانی و گروه نوازنده کنسرت تقدیر و تشکر کرد.

احد جاودانی مدیرکل ارشاد استان هم طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور هنرمندان، معاونین وزارت خانه و علاقه‌مندان به موسیقی فاخر و همکاری انجمن موسیقی مازندران در برگزاری این کنسرت، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از تالار شهر ساری فضایی مناسب برای اجرای کنسرت و دیگر برنامه‌های هنری در مرکز استان فراهم شود.

قطعه مختص استان ها در ارکستر ملی نواخته می شود

استاد فریدون شهبازیان هم قبل از اجرا گفت: ارکستر ملی در هراستانی که اجرای زنده دارد سعی می‌کنیم قطعه‌ای مختص آن استان اجرا کنیم، در این دوره فرصت نشد برای استان مازندران و ساری قطعه‌ای بسازم.

استاد شهبازیان از مدیرکل ارشاد استان قدردانی کرد و یاد زنده‌یاد استاد خطیبی را گرامی داشت.

به گزارش مهر، در این برنامه قبل از اجرا از سوی انجمن موسیقی مازندران که برگزارکننده کنسرت بود هدایایی به‌رسم یادبود که اثری هنری از هنرمندان مازنی بود به عوامل اجرایی کنسرت اهدا شد. ضمناً یکی از هنرمندان استان تابلوی نقاشی که منقش به تصویر محمد اصفهانی بود به این هنرمند کشورمان اهدا کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم

ویدیوی از اشک‌های روزبه بمانی در کنسرتش در شهر رشت در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه