Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین جشنواره ملی عکس معدن، آذین حقیقی با ٦ اثر برگزیده، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در نخستین جشنواره ملی عکس معدن آثار آذین حقیقی، محمد آزادی احمدآبادی و حمید صادقی به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین اختتامیه مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو از برگزاری جشنواره های هنری توسط دبیرخانه جشنواره های هنری ایمیدرو خبر داد و گفت: عرصه هنر یکی از راه های شناخت مسائل مربوط به حوزه معدن است و ایمیدرو برگزاری چنین جشنواره هایی را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: ایران جزو کشورهای معدنی و از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه پانزدهم دنیا است اما متاسفانه طی سال های گذشته فعالیت اکتشافی وسیعی در سطح کشور انجام نشده است. کرباسیان گفت: با شروع به کار دولت یازدهم کار 250 هزار کیلومتر اکتشافات جدید توسط ایمیدرو انجام شد و طی ماه های آتی خبرهای خوشی از دستاوردهای این حوزه به ملت شریف ایران اعلام خواهیم داد.

وی بر ضرورت نگاه حمایتی مسئولان به عرصه هنر تاکید کرد و گفت: کارگروه دائمی در قالب دبیرخانه جشنواره های هنری ایمیدرو تشکیل خواهیم داد چراکه اعتقاد داریم پیوند هنر و بخش معدن منشا اثرات مثبت برای هر دو حوزه خواهد بود. رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در انعکاس واقعیت های بخش معدن افزود: انتظار داریم حوزه ی عکاسی صنعتی دیده شود و مسئولان سایر سازمان ها و اصحاب رسانه، همراه سازمان ایمیدرو در برگزاری چنین جشنواره هایی مشارکت داشته باشند.
فرصتی برای نمایش ارتباط هنر با بخش معدن
در ادامه علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره به خوبی ارتباط هنر با حوزه معدن را به نمایش گذاشت و وزارت ارشاد آمادگی دارد تا با سازمان ایمیدرو در برگزاری چنین جشنواره هایی همکاری کند.

وی افزود: بخش معدن کشورمان دارای گستره ی وسیعی است و استمرار در معرفی فعالیت های معدنی و صنایع وابسته آن از طریق حوزه هنر موجب جلب توجه بیشتر به این حوزه با ظرفیت خواهد شد. مرادخانی ابراز امیدواری کرد این جشنواره در دوره های بعدی به صورت بین المللی برگزار شود.

تقدیر از استاد برجسته عکاسی صنعتی

تقدیر از فرهود حقی استاد برجسته عکاسی صنعتی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره بود و این پیشکسوت هنر عکاسی طی سخنانی گفت: عکاسی صنعتی، تقدیر از مردانی است که بار این ملت بر دوششان است.

وی افزود: جا دارد از عکاسان نسل جدید که آثار ارزشمندی را به جشنواره ارسال کردند کمال تشکر را داشته باشم.

حقی با اعلام اینکه جای برگزاری چنین جشنواره ای در کشورمان خالی بود، عنوان کرد: صنعت، حرفه مردان بی ادعاست و به نمایش گذاشتن سختی های فعالان این حوزه از طریق هنر عکاسی ضرورتی بود که سازمان ایمیدرو به بهترین شکل زمینه تحقق آن را فراهم کرد.

برگزاری جشنواره در سطح بین المللی

اکبر عالمی رئیس هیات داوران جشنواره نیز با ابراز قدردانی از مدیران سازمان ایمیدرو در برگزاری این جشنواره گفت: امیدوارم این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود.

وی افزود: تشویق به اطلاع رسانی صحیح از فعالیت های معدنی امری ضروری است چراکه در آینده ای نزدیک بخش معدن شانه به شانه حوزه نفت وگاز ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی برای ایرانیان خواهد داشت.

عالمی بر ترویج برگزاری نمایشگاه های عکس معدن در سایر استان ها تاکید کرد و گفت: نسل جدید مورد احترام و سرمایه های این کشور هستند و باید زمینه توسعه هنر عکاسی در جای جای کشورمان فراهم شود.

در ادامه عباس یاری روزنامه نگار و منتقد سینما خطاب به رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سوابق مدیریتی دکتر کرباسیان طی سال های گذشته نشان داد که این مدیر باسابقه همواره حامی هنرمندان و روزنامه نگاران بوده است و امیدوارم برگزاری این نوع جشنواره ها تداوم داشته باشد.

در این مراسم محسن کابلی، محمود کلنگری، مسعود احمدزاده مطلق، علیرضا معماریان، کاظم حسینی، امیرحسین کمالی و ابوطالب ندری به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

جایزه ویژه هیات داوران به همراه لوح تقدیر، نشان کیمیا و جایره نقدی به احترام قربانیان معدن ذغالسنگ زمستان یورت آزادشهر به بهار شقایق تعلق گرفت.

همچنین آذین حقیقی رتبه نخست جشنواره ملی عکس معدن را کسب کرد و محمد آزادی احمدآبادی و حمید صادقی به ترتیب دوم و سوم شدند. این سه عکاس برگزیده لوح تقدیر ، نشان کیمیا، جایزه نقدی دریافت کردند.

از مجموع ٢ هزار آثار ارسال شده برای هیات داوری این جشنواره، ٧٣ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد و در نهایت از ١١اثر تقدیر شد.

ایمیدرو با هدف استفاده از حافظه و دانش تصویری عکاسان

برای گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد ارتباط بین اهالی فرهنگ و هنر با مسئولان این بخش و ... نخستین جشنواره ملی عکس معدن را برپا کرد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی عکس معدن، روزهای اول تا چهارم مرداد ماه سال جاری در محل ایمیدرو برگزار شد.

انتهای پیام/

R1380/P1439/S4,40/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند

ایسنا/قم اختتامیه چهارمین همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

آغازگر مراسم اختتامیه احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم بود، وی همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم را بزرگترین همایش در سطح مراکز استانی خواند و گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم با تاخیر دو ساله افتتاح شد، این تاخیر به خاطر کار ریشه‌ای بود که در ابتدای راه‌اندازی به دنبال آن بودیم و حالا در این سال‌های نتیجه‌اش را می‌بینیم.

سلیمانی همچنین یکی از دلایل رشد تئاتر در مساجد در قم را همکاری و همراهی خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حوزه هنری قم دانست.

در ادامه این مراسم گواهی حضور اعضای گروه‌های حاضر در همایش به سرپرستان و مربیان آنها اهدا شد. 

هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است

سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پرشور بچه‌های مسجد گفت: گروه‌های نمایشی با تلاش توانستند ثابت کنند هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است. هنرمندان در انتقال پیام مجهز به ابزار روز و فراگیر هستند اما باید توجه کرد با این ابزار دچار روزمرگی نشویم. 

وی با تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد گفت: خوشبختانه در استان قم شاهد رشد چشمگیر بچه‌های مسجد هستیم. باید تلاش کنیم که این جایگاه را حفظ و تقویت کنیم. 

در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم به خاطر تلاش‌هایش در راستای برگزاری جشنواره تئاتر مسجد تجلیل شد.

موسوی نیز ضمن تشکر از حوزه هنری و دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد که با وجود مشکلات کار را پیش برده‌اند، تصریح کرد: جشنواره‌ای موفق است که جذب و ساماندهی، آموزش و رشد نیرو از جمله اهدافش باشد که ما این اتفاق را در این جشنواره می‌بینیم.

وی ادامه داد: تیمی که من دیدم کار خودشان را با حمایت یا بدون حمایت پیش برده‌اند و این موفقیت در سایه تلاش‌های حوزه هنری، ظرفیت بچه‌های مسجدی و در بستر مسجد اتفاق افتاده است.

معرفی برگزیدگان

در ادامه در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های کارگردانی، بازیگری،‌نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، پوستر، ‌طراحی صحنه، گریم و طراحی لباس و اکسسوار معرفی و از آن ها تجلیل شد.

همچنین دو نمایش «سرزمین زیتون» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و  «خیر و شر» از مسجد حضرت امیر المومنین(ع) به عنوان برگزیده بخش آقایان به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد.

در بخش بانوان نیز دو نمایش «امانت خورشید» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و «پروانه سفید» به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در چهارمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شد ۳۶ گروه متقاضی در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، این همایش توسط دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد استان قم و با حمایت حوزه هنری قم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم و با هدف بالا بردن توان فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در حوزه تئاتر برگزار شد.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند