Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@12:41:31 GMT

حمله توپخانه‌ای به منطقه شیعه‌نشین عربستان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۰۳۱۲

حمله توپخانه‌ای به منطقه شیعه‌نشین عربستان

منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان، بار دیگر هدف حملات توپخانه‌ای نظامیان سعودی قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، منابع رسانه‌ای را اعلام کردند که نظامیان سعودی بار دیگر محلات مسکونی منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق این کشور را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

طی دو روز گذشته نظامیان سعودی محاصره منطقه العوامیه را شدیدتر کرده و در پی حملات آن‌ها به منازل شهروندان دو تن به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم سعودی از چهارشنبه20 اردیبهشت دور تازه‌ای از حملات خود به منطقه شیعه‌نشین العوامیه راآغاز کرده‌است کهدر پی این حملات تاکنون شماری از شهروندان عربستانی به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شده‌اند.

همچنین در پی این حملات، به املاک عمومی و خصوصی و خودروهای شهروندانخسارت وارد آمد.

شرق عربستان که منطقه ای نفت خیز، پالایشگاهی و در عین حال شیعه نشین استاز سال 2011 میلادی در اعتراض به بی‌عدالتی و «توزیع ناعادلانه ثروت» صحنه اعتراض‌های شدید علیه خاندان آل سعود بوده است.

حکومت عربستان این اعتراض‌ها را سرکوب کرده است که در نتیجه آن تاکنون بیش از 20 تن از معترضان به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رژیم سعودی همچنین شمار زیادی از شهروندان را بازداشت و آنها را به اعدام محکوم کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد