Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا از تدبیر و مدیریت مستشاری ایران در عراق و سوریه عصبانی است و مسئولان سه قوه باید جواب محکمی به نقض عهدهای آمریکا بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی و دوری از معصیت اظهار داشت: جهاد در راه خدا، الهی بودن امور و هدایت سه مسئله اساسی در آیه «والذین جاهدوا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» می‌باشد.

آیت‌الله علما با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: خداوند متعال همه را به جهاد با نفس دعوت کرده است، و لذا اگر انسان اصلاح شود و با جهاد آشنایی داشته ‌باشد دنیا اصلاح می‌شود و با هوا و هوس مقابله کند آثار و برکاتی در اطراف خود دارد.

امام جمعه کرمانشاه جهاد در راه اطاعت و بندگی کردن، جهاد در رزق و روزی و کسب و کار حلال، جهاد در راه علم را از انواع جهاد عنوان کرد و گفت: بالاترین علم، علم نفس و معرفت الله است.

بالاترین ذخیره برای انسان هدایت است

آیت‌الله علما با بیان اینکه انسان‌ها باید با کرامت زندگی کنند، افزود: انسان حقیقتی دارد که ملائکه بر او سجده می‌کند. مرحوم علامه طباطبایی در المیزان اشاره نموده است کسی که در مسیر تربیت خدا قرار بگیرد، تعالی دارد و جهاد برای رضای خداوند باشد که بالاترین سرمایه برای انسان این است که خود را در مسیر خدا قرار دهد تا حمایت و امدادهای خداوند شامل حال همه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: همه مسیرها و خط و خطوط ها فانی اند و تنها راه و مسیر خدا ماندگار است و می‌ماند.

خطیب جمعه کرمانشاه هدایت را بزرگترین و مهمترین مسئله در قرآن کریم دانست و گفت: خداوند متعال یک لحظه ما را بدون هدایت نگذاشته است و امام علی (ع) می‌فرماید بالاترین ذخیره برای انسان مسئله هدایت است و جز این نیست که ما باید با خداوند انس داشته باشیم.

آیت‌الله علما گفت: خواه ناخواه عمرمان تمام می‌شود، ما رو به افول هستیم و چقدر خوب است که تشخیص دهیم به کدام طرف حرکت کنیم و مسیرمان را معین کنیم، امام علی (ع) می‌فرماید در راه خدا قرار گرفتن طریق و راه سعادتمندان است، عمر سرمایه است و امام علی (ع) می‌فرماید این عمر را برای خداوند خرج کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تقوا را بالاترین سرمایه دانست و گفت: امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرماید بهترین انسان زیرک کسی است که دنبال تقوا باشد.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه ششم مرداد به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده، افزود: پنجم مرداد سالروز درگذشت آیت الله طالقانی است، اولین نماز جمعه تهران با حکم امام(ره) به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نامگذاری ششم مرداد به روز کارآفرینی گفت: جوانان نباید تنها به دنبال کارهای اداری و پشت میزنشینی باشند، حقوق کارآفرینی قابل قیاس با حقوق دولتی نیست و دولت و ملت و نسل جوان بشدت روی مسئله کارآفرینی کار کنند.

آیت الله علما با اشاره به هفتم مرداد (۵ ذی القعده) روز تجلیل از امامزادگان گفت: مقام معظم رهبری برخی از امامزادگان مانند شاه چراغ مشهد، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را حکم فرهنگی دادند، و لذا باید توجه خاصی امامزادگان شود و عبادت مختص خداوند تبارک و تعالی است و امام علی علیه السلام می‌فرماید بزرگترین افتخار من بندگی‌ام است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان و امام جمعه قم در هشت مرداد گفت: انصافا ایشان از شخصیت های برجسته انقلاب و حوزه بود و تمام وجودش سعی در علم و درس بود و ایشان بی اعتنا به دنیا بود.

آیت الله علما به ۹ مرداد روز اهدای خون، ۱۰ مرداد روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و افزود: ۱۱ مرداد سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری است، این مجتهد برجسته پای چوبه دار رفت تا امروز با خیال راحت نماز جمعه بخوانیم و فریاد اسلام را بر سر دشمنان بکوبیم.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار مترقی است

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: ما باید قدر شهدا را بدانیم که این عزیزان در راه اعتلای کلمه لا اله الا الله به شهادت رسیدند، دشمن از روز اول تز اسلام منهای روحانیت را زد و این بلاها را بر سر بزرگان ما آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز برگزاری انتخابات بزرگ قانون اساسی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار مترقی است.

آیت‌الله علما با اشاره به مصوبات اخیر آمریکا علیه ایران و تحریم‌های دوباره گفت: اولا چیزی نمانده که تحریم نکرده باشند و اینها تکرار مکررات است و سرّ مسئله و قصه عصبانیت آمریکا از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و می‌بیند که ما در خاورمیانه کشوری مقتدر و تأثیرگذار هستیم.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: موصل با فکر، مدیریت، تدبیر و مستشاری ایران آزاد شد، آمریکا اصلا نمیخواهد سوریه و عراقی بماند و مدیریت ایران بشدت آمریکا را عصبانی کرده است.

آیت الله علما ادامه داد: شهید بهشتی فرمود آمریکا از این عصبانیت بمیر... ، و مسئولین برجام فراموش نکنند که امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و مقام معظم رهبری فرمود آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، ۴۰ سال است که آمریکا نقض عهد میکند و مسئولان سه قوه تدبیر کنند و جواب محکمی بدهند که تنها راه همین است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فصل برداشت جو و گندم و... خواستار توجه جدی به مسئله زکات شد و گفت: مردم صرفه جویی در مصرف آب و برق را جدی بگیرند.

آیت الله علما ضمن محکومیت جنایات رخ داده در فلسطین و میانمار گفت: بیش از سی نفر از فلسطینیان را به شهادت رساندند و اجازه به جا آوردن نماز را ندادند و در میانمار نیز شاهد شهادت مظلومانه مسلمانان هستیم و پشت همه این فجایع حمایت آمریکاست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که در مقابله با گروه پ ک ک، عناصر این گروه به داخل مرزهای ایران فرار می‌کنند اما طرف ایرانی حضور آنها را انکار می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یاشاره گولر وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان ترک با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق گفت: عراق همسایه تاریخی ماست. صدها سال است که با هم هستیم. گروه تروریستی پ ک ک به شمال عراق رفته و آنجا جای گرفتند. جز ترکیه نیز کسی با آنها مقابله نمی کند. گفتیم که ما این گروه تروریستی را از ریشه نابود می کنیم. پ ک ک در شمال عراق 800 روستا را خالی کرده است. ما در این خصوص سه نشست در عراق داشتیم که سومین آن با حضور رئیس جمهورمان انجام گرفت. در عراق تغییراتی در خصوص پ ک ک ایجاد شده و ما از آن خوشنود هستیم. سرانجام آنها پذیرفتند که این گروه را غیرقانونی بدانند که از دوستان عراقی مان تشکر می کنم. آنها نیز در شرایط سختی بودند. بعد از آن نشست با ما بیشتر هماهنگ هستند.

5-6 سال است در شمال عراق حضور داریم

وی افزود: ما 5-6 سال است که در شمال عراق حضور داریم. گروههای تروریستی که در حال حرکت به سمت جنوب هستند. ما هر آنچه که لازم باشد انجام می دهیم. دیگر از حضور پ ک ک در داخل کشور نباید حرف بزنیم.

آمریکایی ها با عقل ما شوخی نکنند

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به حمایت آمریکا از گروه ی پ گ در شمال سوریه گفت: متحدانمان می گویند که ما به گروههای مسلح در اینجا سلاح می دهیم تا با داعش مقابله کنند. آنچه که آنها گروه های مسلح می نامند در واقع گروه پ ک ک است. هر چند تو بگویی که اینها پ ک ک نیستند، آنها خودشان را پ ک ک ای می دانند. وقتی عناصر آنها را در شمال سوریه دستگیر می کنیم، می گویند که ما بدلیل از بین رفتن نیروهایمان در منطقه گارا در شمال عراق به شمال سوریه آمدیم. متحدانمان باید از این حمایت دست بردارند. شما می گویید که در پی مقابله با داعش هستید؟ ما این حمایت را برای مقابله با داعش انجام می دهیم. اما مسئله شما این نیست. با عقل ما شوخی نکنید.

بدنبال ایجاد امنیت در آنسوی مرزهایمان هستیم

گولر با اشاره به عملیاتهای ارتش ترکیه در شمال سوریه نیز اظهار داشت: هدف اصلی ما در سوریه، حفظ مرزهایمان در مناطق جلوتر از آن است. از دمشق انتظاراتی داریم. ما به تمامیت ارضی همسایگانمان احترام می گذاریم. ما دیدارهایی با طرف سوری داریم. در آستانه دیدارهایی داشتیم. 

وی مدعی شد که اگر دولت سوریه قانون اساسی تدوین شده را بپذیرد و انتخابات برگزار کند، هر کس در آن انتخابات پیروز شد از سوی ترکیه پذیرفته خواهد شد.

تکرار ادعاها علیه ایران درباره پ ک ک

وزیر دفاع ترکیه با تکرار ادعاهای گاه و بیگاه مقامات این کشور در فرار عناصر پ ک ک به درون مرزهای ایران گفت: ما در مرزهای ایران، عراق و سوریه با تروریستها مبارزه می کنیم. ما در مرزهای ایران با پ ک ک می جنگیم، آنها به داخل مرزهای ایران فرار می کنند. به دوستان ایرانی مان می گوییم که به آنجا رفتند، زیرا با پهپاد آنها را تعقیب می کنیم و می بینیم. ایران به ما می گوید که آنجا کسی نیست. طبیعی است که ناراحت هستیم. با آنها در این خصوص مداوماً دیدار می کنیم اما نمی توانیم نتیجه بگیریم.

گولر با بیان اینکه مرزهای ما بسته است و کسی نمی تواند از آن عبور کند، گفت: 60 هزار پرسنل نظامی ما در مرزها مستقر هستند و موانع ایجاد شده مانع ورود پناهجویان غیرقانونی می شود.

وی در خصوص کمکهای ترکیه به فلسطین نیز گفت: تاکنون 19 هواپیما و 9 کشتی باربری کمک به فلسطین ارسال کرده ایم.

آلمان درباره فروش یوروفایتر به ما گیرهایی دارد

وزیر دفاع ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خرید جنگنده یورو فایتر و مخالفت آلمان با آن اظهار داشت: یوروفایتر تنها به دوستان آلمانی مان تعلق ندارد. ما چنین جنگنده ای را می خواهیم و دوستان آلمانی مان روی چند موضوع گیرهایی دارند. معتقدم که در مدت کوتاهی به راه حل خواهیم رسید. ارسال یوروفایترها به عربستان سعودی نیز می تواند یک نقطه آغاز باشد.

اف 35 یونان نمی تواند مشکلی برای ما باشد

گولر همچنین در خصوص جنگنده های اف 35 گفت: اف 35 در دریای اژه توانایی مقابله با ترکیه را ندارد. به عنوان یک عضو ناتو اگر یونان صاحب اف 35 شود خرسند خواهیم شد. از سوی دیگر، جنگنده خودمان کاآن در راه است. نمی دانیم که مسئله ما با آمریکا بر سر اف 35 به کجا ختم می شود.

وی در خصوص وضعیت جنگنده های اف 16 نیز اظهار داشت: با دوستان آمریکایی مان به خوبی پیش می رویم و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران