Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:10:40 GMT

تریبون نماز جمعه با منافقین و اهل فتنه قرابتی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۱۹۹۷

تریبون نماز جمعه با منافقین و اهل فتنه قرابتی ندارد

پردیس- امام جمعه پردیس تاکید کرد: تریبون نماز جمعه با منافقین و اهل فتنه قرابتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی، در خطبه های نماز جمعه امروز پردیس طی سخنانی ضمن رد دنیا پرستی و حب دنیا، گفت: متاسفانه کار انسان به جایی می رسد که به جای خداپرستی، دنیاپرستی پیش می گیرند، این امر بسیار مذموم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن افراد دنیاپرست، گفت: دنیاپرستان خلاف ادب و اخلاق به دیگران ظلم می کنند، عذرخواهی دیگران را نمی پذیرند، از دیگر ویژگی های این افراد کسالت در عبادت است، موقع کار دنیوی شاد و شجاع هستند اما در موقع طاعت کسل هستند، به مرگ فکر نمی کند، آرزوهای ۱۰۰ ساله دارند.

امام جمعه پردیس سپس به روز امام زادگان اشاره کرد و گفت: باید هرچه در توان داریم برای بزرگداشت حرم امام زادگان تلاش کنیم.

وی به جنایات وحشیانه صهیونیست ها در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: این ها راه مسجد الاقصی را سد کرده و مانع اقامه نماز در مسجد الاقصی شدند، در همین دو هفته بیش از ۴۰۰ نفر را مجروح کردند، اما در نهایت رژیم صهیونیستی مجبور به باز کردن درب مسجد الاقصی شد، این اعمال را محکوم می کنیم.

توسلی به تصویب قانون تحریم علیه ایران، روسیه و کره شمالی در امریکا اشاره کرد و گفت: این تحریم ها بسیار جامع است و نیاز به تحلیل های عمیق دارد، یکی از موارد تحریم موشکی ایران، تحریم تسلیحاتی ایران، تحریم حقوق بشری و نیز تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و خود امریکایی ها آن را قانون تحریم جامع نامیده اند، ما امروز در یک مصاف شدید با امریکای عهد شکن داریم، باید به وظیفه خود در این قبال عمل کنیم.

وی در ادامه به سالروز اقامه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جمعه با دستور امام(ره) راه افتاد، نماز جمعه بالاترین عبادت است، علمای ما رسالات بسیاری بر افضل بودن نماز جمعه بر تمام عبادات نوشتند، امروز حدود ۹۰۰ شهر کشور دارای نماز جمعه است، نماز جمعه از ابتدا تا به امروز با تقدیم شهدا و جانبازان فراوان در بین ائمه جمعه داریم و نیز شهدای محراب فراوانی تقدیم شده است، یکی از افراد برجسته و شاخص که در نهاد نماز جمعه خدمت کردند، آیت الله مشکینی، آیت الله مدنی و آیت الله دستغیب بودند.

امام جمعه پردیس گفت: نماز جمعه در بومهن و در شهرستان پردیس از سال ۷۵ اقامه شده و ۲۱ سال سابقه دارد، نماز جمعه وحدت بخش و دشمن شکن است، در نماز جمعه تمامی نهادهای قانونی از جمله قوه مجریه و قوه مقننه مورد حمایت و تایید هستند و هیچکس حق ندارد نهادی را در نماز جمعه تخریب کند، حرام شرعی است، بله البته ممکن است، نقدی باشد، در نماز جمعه همه سلایق و گرایشات سیاسی می توانند به راحتی شرکت کنند.

وی گفت: نماز جمعه نه به «راست» گرایش دارد و نه به «چپ» ، خیر، البته نماز جمعه خط قرمزهایی دارد، اگر کسی به دین و ولایت فقیه توهین کند، راهی در نماز جمعه ندارد، ما با منافقین و اهالی فتنه هیچ قرابتی نداریم، نماز جمعه تریبون نظام و جایگاه ولایت فقیه است و باید شان نماز جمعه حفظ شود.

بر اساس این گزارش در پایان خطبه ها نیز ار فعالان ستاد نماز جمعه شهرستان پردیس تقدیر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به مناسبت ٢٥ شوال، سالروز شهادت امام صادق (ع) ، امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام سخنرانی و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.
امیرعباس حقیقی‌نیک افزود: شنبه ۱۵ اردیبهشت هم، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ف ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌های عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی این حرم مطهر به سوگواری می‌پردازند.
حقیقی‌نیک گفت: سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند