Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهر رشت اظهار کرد: دست‌اندرکاران کارهای فرهنگی فقط کافی است یک نگاه کوتاهی به جامعه بیندازند تا شرایط جامعه را متوجه شوند، کسانی که در کارهای فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند بدانند که این تلاش کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در طرح موضوعات فرهنگی و بیان این موضوعات اگر ضعیف عمل کنیم مطمئن باشید که دچار مشکل می‌شویم گفت: این روشنگری باید توسط معلمان هم صورت بگیرد از اول انقلاب در بحث فرهنگی عقب هستیم و کم‌کار شده است.

امام‌ جمعه موقت رشت تصریح کرد: صداوسیما، اداره ارشاد و سایر دستگاه‌ها که زحمت می‌کشند و جشنواره‌های غذا و یا صنایع‌دستی را تا حد جهانی پوشش می‌دهند درحالی‌که در کنار آن موضوعات همچنین باید گفته شود کسانی که این وسایل را درست می‌کنند چه سبک زندگی دارند و در مورد آن‌ها هم حتماً برنامه تهیه شود.

پوررضا با بیان اینکه سبک زندگی در کشور ما قصه‌اش مانند قصه ایمان است گفت: انسان وقتی مؤمن می‌شود کار تمام نشده است و نیاز به تقوا دارد و تقوا باعث می‌شود که در مسیر ایمان نلرزیم.

وی با تأکید بر اینکه شناخت اصول و قواعد و قوانین است که خطوط اصلی سبک زندگی اسلامی را بیان می‌کند افزود: در انجام چنین ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت دارند که متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند، آموزش پرورش، دانشگاه و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید سبک زندگی اسلامی را جدی بگیرند و این موضوع حساس را درک کنند و کلاس‌های تخصصی برگزار و اساتید برجسته بیاورند.

امام‌ جمعه موقت رشت توضیح داد: دشمنان در زمینه سبک زندگی اسلامی سال‌ها است که دارند کار می‌کنند و در تلاش هستند که این موضوع به مردم ایران و سایر امت‌های اسلامی گفته نشود.

پوررضا افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند که مردم ما را از دین اسلام دور کنند و به آن توجه نداشته باشند، آن‌ها در تلاش هستند که بین فرزندان و پدر و مادر اختلاف بیندازند فرزند را از والدین دور کنند و باعث جدایی زنم و شوهر شوند و با این کار جامعه ما را ملتهب و دل خانواده‌ها را مضطرب کنند.

وی تبیین کرد: اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان و همه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند که جوانان ما از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مطلع شوند و این آسیب‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

امام‌ جمعه موقت رشت با اشاره به مسئله حج و اینکه باعث می‌شود جهانیان نگاهشان به مسلمانان معطوف شود افزود: هم‌وطنان ما اگرچه بازهم با دلی خونین اما برای حج ابراهیمی عازم می‌شوند و انشاء الله که سلامت به خاک کشور بازمی‌گردند و ستادهای نماز جمعه برای حضور جوانان برنامه‌ریزی کنند زیرا پایگاه اصلی فرهنگی یک شهر نماز جمعه است و باید توسط این جوانان در مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم.

پوررضا با تأکید بر اینکهنباید در مقابل هجمه‌های دشمن آرام بگیریم بیان کرد: دل جوانان ما را دارند با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی قطعه‌قطعه می‌کنند، صداقت پاکی و سلامتی جوانان ما را و حجب و حیا دختران ما را هدف قرار داده‌اند، باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی تشریح کرد: برای حل این مسائل و مشکلات عرصه را ستاد نماز جمعه باید فراهم آورد، اگر نمی‌توانند این راه را باز کنند باید کنار بروند، اما اگر می‌توانند پس تلاش کنند و این شرایط را فراهم کنند.

امام‌ جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه باید در مقابل دو گروه در کشور خیلی احتیاط کرد گفت: اول کسانی که دلدادگی به غرب دارند و بستنی غرب را خورده‌اند و دوم در مقابل استعمار خارجی که باید در پروژه نفوذ در مقابله با این دو گروه خیلی احتیاط کرد.

پوررضا با اشاره به انتظارات مردم از دولت جدید افزود: مردم از دولت انتظار دارند که در بحث تولید، اشتغال خیلی تلاش کند و نظام بانکداری را که بخش مهمی از این نظام، نظام فاسد و پلیدی است که باید در این مورد فکری شود و دولت اصلاح کند.

وی با بیان اینکه باید در مورد نظام بانکداری فکری شود گفت: بخشی از این نظام حتماً باید اصلاح شود مشکل اصلی این است که نظام سرمایه‌داری را به وجود می‌آورد و سالیان سال است که به این شکل است.

امام‌ جمعه موقت رشت تبیین کرد: دولت خود را خادم ملت بداند و دولت دولت همه مردم است و کسانی که مخالف این دولت هستند باید در کمال احترام نقدهای خود را مطرح کنند و دولت هم باید پاسخگو باشد و خبررسانی درست انجام دهد و انتقادپذیر باشد.

پوررضا با اشاره به تحریم‌های جدید علیه ایران افزود: کشوری که این‌همه جوان تحصیل‌کرده دارد و این‌همه منابع عظیم دارد چرا به درون خود نگاه نکند اگر کشور ما به این جوانان اعتماد کند حتماً سرپا خواهد ماند و این تحریم‌ها فرصت خوبی است که با کشورهای آسیایی متحد شویم و به خوداتکایی برسیم.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند