Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه حمل نقل به عنوان شریان حیاتی جامعه محسوب می شود که بیشتر مسئولانی که به دنبال پیشرفت و توسعه کمی و کیفی جامعه خود هستند اصل را بر رفع مشکلات حمل و نقل به خصوص تامین امنیت جان مسافران می گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، اگر تاریخ را ورق بزنیم به نقش پررنگ حمل نقل در حوزه های مختلف به خوبی پی خواهیم برد چرا که 100درصد مایحتاج ما از طریق دریایی، هوایی و زمینی حمل می شود واین نشان از اهمیت ویژه حمل نقل در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین حمل و نقل کالا و مسافر به عنوان زیربنائی ترین شاخص در حمل نقل محسوب می شود که تاثیر زیادی بر سایربخش های اقتصادی واجتماعی دارد.

برابر آمارهای ارائه شده، درسال بیش از۷۰۰میلیون سفرازطریق شبکه جاده ای وناوگان حمل ونقل عمومی انجام می شودکه اهمیت توجه وسرمایه گذاری دراین شبکه ونیزپایانه هابه مثابه زیربخش آن،ازهرحیث حتی ازسال های نخستین پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی مشهودمی باشد.

لذا توسعه و توجه بیشتر به بحث حمل نقل باعث افزایش کارایی و توسعه فراگیر این بخش به همراه اشتغالزایی بیشتر جوانان بیکار را می تواند در پی داشته باشد.

پایانه (ترمینال) های مسافربری ، جزو زیر ساخت های حیاتی شهرها و محل تلاقی حمل و نقل برون شهری و درون شهری می باشند. نقش غیر قابل انکار این پایانه ها در تعدیل و تنظیم نبض ترافیک شهرها و ایجاد تمرکز و تشکل در ارائه خدمات برای انجام سفرهای بین شهری و نیز ضرورت نظارت و کنترل کیفیت خدمات شرکت های مسافربری ، امری بدیهی است.

شهرستان لنده دارای قدمتی کهن می باشد که تنها مسیر اصلی این شهرستان به شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت منتهی می شود که روزانه مسافران و رانندگان ناوگان عمومی این شهرستان مسافت 35کیلومتری را باید طی کنند.

محل فعلی ترمینال مسافربری شهرلنده به دلیل فاصله داشتن با مرکز شهر عاملی برای بی ثباتی حمل مسافران شده است به طوری که مسافربرهای شخصی که بعضاً فاقد هرگونه صلاحیت فردی و اجتماعی هستند از این موقعیت استفاده کرده و اقدام به جابجایی مسافر می کنند و این در حالی است که بیش از 8 تا 10خودروی ویژه در ترمینال چشم انتظار مسافر هستند.

ترمینال مسافر بری شهرلنده در راستای تامین آسایش و رفاه حال مسافران امکانات مناسب سرمایشی، گرمایشی، نمازخانه و سرویس بهداشتی را فراهم کرده است که متاسفانه به دلیل ازداد خودروهای شخصی مسافر بر کمتر کسی به سراغ ترمینال مسافر بری می آید.

عدم برخورد با خودرو های مسافر بر شخصی

محمد قلی حسینی در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت:بیش از 40خودروی ویژه( حمل نقل عمومی) در این ترمینال دارای مجوز فعالیت هستند که به دلیل فعالیت خودروها مسافربر شخصی متاسفانه امروز رسیده به 17خودرو که نشان از وضعیت بغرنج ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهرستان است.

وی افزود: در چند ماه گذشته هرگز یک خودرو ویژه تاکنون تکمیل به سمت دهدشت نرفته است و اکثر با سه یا دو مسافر می روند چرا که حضور بیش از 100خودروی مسافر برشخصی در خط لنده به دهدشت نان رانندگان حمل نقل عمومی لنده را بریده اند.

مسئول ترمینال مسافر بری بین شهری لنده تصریح کرد: تمام خودروهای شخصی مسافر بر شناسائی شده و لیست و شماره خودروی آنان را به فرمانداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، امورصنفی و مراجع قضایی و انتظامی در سطح شهرستان و استان تحویل داده ایم ولی تاکنون هیچ اقدامی در برخورد قانونی و ساماندهی این خودروها از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

وی تاکیدکرد: در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان نیز عملا اعلام شده است که مسئولان شهرستانی و استانی باید با مسافربر های غیر مجاز و فاقد صلاحیت برخورد قانونی صورت گیرد که تاکنون متاسفانه شاهد هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولان شهرستان لنده بوده ایم.

حسینی اظهارکرد: جالب اینجا است که بیشتر این خودروها فاقد معاینه فنی و کارت صلاحیت رانندگی هستند ولی تمام خودروهای این شرکت دارای کارت صلاحیت رانندگی، معاینه فنی، گواهینامه، بیمه نامه و بیمه مسئولیت می باشند.

مسئول ترمینال مسافر بری بین شهری لنده تصریح کرد: ترمینال مسافر بری هر شهر قلب تپنده هرشهر برای حمل و نقل مسافر است که متاسفانه مسئولان ما نسبت به این امر کمتر رسیدگی می کنند.

بیشتر رانندگان ناوگان عمومی خودروهای خود را فروختند

سپهدار روز خوش از رانندگان ناوگان حمل و نقل بین شهری لنده نیز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: ما سالانه مبالغ زیادی جهت دریافت عوارض و مالیات به همراه کارت سلامت و معاینه فنی خودروها پرداخت می کنیم و متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی بر وضعیت مسافربر های شخصی واقعا درچار مشکلات اساسی شده ایم.

وی افزود: بیشتر همکاران من خودرهای خود را فروخته و به سراغ سایر مشاغل رفته اند و برخی نیز روزانه با یک سرویس رفت و برگشت به دهدشت در حال تامین نان خانواده خود هستند.

این راننده لنده ای تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان شهرستان لنده هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی خودرهای شخصی در کنار خودروهای اوگان عمومی اقدام کنند.

تاکسی های درون شهری اقدام به حمل مسافر بین شهری می کنند

علی پناه بهرامی مقدم دیگر راننده ناوگان عمومی بین شهری لنده ضمن گلایه از عدم برخورد با خودروهای مسافربر شخصی گفت: وظیفه شهرداری و امور صنفی ساماندهی آژانس ها و تاکسی های درون شهری است که کمترشاهد بحث ساندهی آنان هستیم.

وی گفت: تاکسی های درون شهری روازنه اقدام به حمل مسافر با تابلو آژانس می کنند که انتظار داریم راهنمایی و رانندگی با این خودروها برخورد قانونی داشته باشد.

مسئول ترمینال مسافر بری بین شهری لنده در ادامه تصریح کرد:برابر ماده 203قانون خودروهای فاقد مجوزهای لازم حق مسافر کشی بین شهری را ندارد لذا لازم است مسئولان شهرستان نسبت به برخورد قاطع با این رانندگان اقدام نمایند.

حسینی اظهارکرد: انتظار داریم مسئولان و اعضای شورای اداری شهرستان لنده نسبت به دفاع از حقوق مسافران و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان اقدامات لازم را هرچه سریعتر در خصوص بهبود وضعیت موجود تصمیم گیری کنند.

تصاویر تکمیلی:

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند

علی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای رفع این معضل شهری برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تعریف و اجرا می‌کند.

وی بیان کرد: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و همچنین نارضایتی شهروندان شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی در سنندج افزود: به استناد تبصره ۱ بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی وهمچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش اجرا می‌شود.

وی بر لزوم همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
اصغری یادآور شد: طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه وانت‌های میوه‌فروش در یازده نقطه سطح شهر سامان می‌یابند، اضافه کرد: طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه مقاط مورد نظر برای ساماندهی وانت‌بارها در سنندج است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

اصغری موفقیت در اجرای این طرح را نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی دانست و اضافه کرد مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد.

کد خبر 6096820

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس