Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@06:55:59 GMT

برداشت گام آخر فارسی آموزان خارجی 44 کشور جهان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۹۲۳۶۲

فارسی آموزانی که از 44 کشور جهان برای دوره بازآموزی و تقویت زبان فارسی در هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی به ایران آمده‌اند پس از گذراندن یک دوره آموزشی فشرده 90 ساعته در آزمون پایانی دوره شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیادسعدی، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با بیان اینکه این آزمون در دو بخش برگزار شد، اظهار کرد: آزمون کتبی شامل 50 سوال چهارگزینه‌ایی در سه حوزه « دستور زبان فارسی»، « گنجینه واژگانی» و «کارکردهای ارتباطی» بود که فارسی آموزان در مدت 75 دقیقه پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در آزمون نگارش نیز زبان آموزان باید از بین سه موضوع ارائه شده، یکی را انتخاب کرده و یک انشاء حداقل 100 کلمه‌ای می‌نوشتند.

صحرایی با بیان اینکه طراحی‌های آموزشی ویژه فارسی آموزان خارجی در مبتنی بر تحلیل نیاز استوار شده است، گفت: فارسی آموزان و مدرسان شرکت کننده در این دوره، موضوعاتی را آموزش دیده‌اند که نیاز به تحلیل آنها گزینش شده است.

او مهمترین تفاوت آزمون پایان دوره امسال نسبت به سال‌های قبل را «آزمون اختصاصی و مشترک» میان فارسی آموزان و گروه تربیت مدرس زبان فارسی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار دوره تربیت مدرس غیر فارسی زبانان را داشته‌ایم، برای این گروه 25 سوال تخصصی درباره نکات مهم آموزش مهارت‌های زبان فارسی تعیین کردیم.

او گفت:در دوره امسال طبق آزمون تعیین سطح اولیه ، 9 کلاس در هفت سطح از جمله، مقدماتی، پیش میانی، میانی، فوق میانی، پیشرفته تشکیل شد و یک کلاس نیز مخصوص استادان غیر ایرانی بود که در کشورشان زبان فارسی تدریس می‌کنند و در این دوره مهارت‌های نوین آموزشی زبان را گذراندند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی زمان اعلام نتایج و تحلیل آزمون پایان دوره را در روز اختتامیه هشتاد وچهارمین دوره دانش‌افزایی اعلام کرد و گفت: به نفرات برتر هر گروه و همچنین افرادی که نسبت به زمانی که به ایران آمدند، پیشترین پیشرفت را داشته باشند، لوح تقدیر و هدایا داده خواهد شد.

بنا براین گزارش، فارسی آموزان هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی پس از آزمون پایانی، در کلاس توجیهی گردشگری و موارد مهم در سفرعباس نجار، مسوول برگزاری دوره بنیاد سعدی شرکت کردند و صبح جمعه برای دیدن شهرهایی از ایران و سفری تفریحی، سیاحتی و فرهنگی، به کاشان سفر کرده و پس از حضور در برنامه هایی که شهرداری و میراث فرهنگی این شهر برایشان در نظر گرفته‌اند، به شهر اصفهان خواهند رفت تا جاذبه‌های تاریخی و گردشگری « نصف جهان» را مشاهده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)

همین الان و زیر ۵ دقیقه در صرافی بین المللی "کوینکس" ثبت نام کنید با ۳ خبر خوب:

1- کوینکس، به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال جهان، از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند و تمام مراحل به فارسی است.

2- برای همیشه ۱۰ درصد از کارمزد تراکنش تان را به حساب خودتان واریز می کند.

3- گروه تخصصی "کِی و چی" به عنوان "سفیر رسمی" کوینکس برای فارسی زبانان جهان، هم آموزش رایگان می دهد و هم می گوید کی، چه ارزی را بخرید و کی بفروشید تا سود دلاری داشته باشید: لینک ثبت نام در کوینکس

لینک عضویت در کانال تلگرامی "کِی و چی" (دوره های آموزش آنلاین و رایگان در این کانال اطلاع رسانی می شود): @keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان