Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مانند تحریم های جدید آمریکا و مسئله برجام مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

احکام شرعی در محیط های ورزشی رعایت شود/مسولان به موضوع محرم و نامحرن در اماکن ورزشی بیشتر توجه نمایند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات گفت:تفکر و تامل در مباحث معاد باعث نهادینه شدن روحیه تقوا و خداترسی در وجود انسان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:بر اساس ایات و روایات انسان هنگامی که از دنیا می رود وارد عالم برزخ می شود و در این راستا اگر در حق میت احسان و نیکی شود اثرات و خیرات اعمال شامل حال فرد متوفی شده و در حال و احوال او موثر می شود.
امام جمعه ارومیه در خصوص سلسله مباحث تقوای خانواده به بخشش اشتباهات زوج ها در خانواده اشاره کرد و افزود:مومن و مسلمان نباید در دل خود کینه پرورش دهد و البته به تبع ان در جامعه نیز طبق اخلاق دینی باید نسبت به اشتباهات افراد گذشت کرد.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه نیز گفت:نماز جمعه محل قدرت نمایی مسلمانان و مومنان است که هم وجه سیاسی دارد و هم وجه عبادی بطوریکه خطیب نماز جمعه در خطبه های اول مسایل عبادی و در خطبه دوم نیز مسایل سیاسی روز را برای مسلمانان تشریح نماید.
وی افزود:لذا اهمیت نماز جمعه به قدری است که حتی زندانیان نیز باید تحت الحفظ اورد تا در این آیین شرکت نمایند.
وی تصریح کرد:وجود مقدس پیامبر اکرم نیز نقل شده است که جمعه روزی است که هر کس به نماز جمعه برود خداوند سختی های قیامت را بر او اسان می کند.
حجت الاسلام قریشی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع فلسطین و بسته شدن مسجد القصی توسط رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و افزود:لذا موضوع فلسطین و مسجد القصی فراموش شدنی نیست و بهتریت محور وحدت میان مسلمانان همین مسله فلسطین است و دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه تمام مسلمانان می باشد.
امام جمعه ارومیه اظهار داشت:یکی از مباحثی که در شهر و استان ما نیازمند توجه از طرف مسولین می باشد این است که مباحث شرعی باید در محیط های ورزشی و ورزشگاه ها می بایست رعایت شود.
وی تصریح کرد:لذا مدیرکل ورزش و جوانان باید به این موضوع اهمیت لازم را داشته باشد تا احکام دین و مسایل محرم و نامحرم در مکان های ورزشی رعایت شود اینطور نباشد که محیط ورزشی که برای سلامت افراد است مکانی برای معصیت تبدیل شود.

تقویت قدرت موشکی، دفاعی و اقتصادی لازمه ایستادگی در مقابل دشمنان است

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمور، اظهار کرد: سرداران رشید اسلام همواره نشان داده اند که در جهاد اصغر و جهاد اکبر پیروز میدان هستند.

امام جمعه میاندوآب افزود: دشمنان همیشه به دنبال فتنه انگیزی و اختلاف افکنی بوده اند ولی هوشیاری سرداران رشید اسلام، توطئه ها را خنثی کرد و نشان داد که بین دولت و سپاه تعامل وجود دارد.

وی گفت: به موقع تصمیم گرفتن و حضور یافتن و فتنه ها را خنثی کردن یک هنر است که سپاه پاسداران نیز به موقع تصمیم گرفت و اجرا کرد و فتنه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان را خنثی ساخت.

حسن زاده در ادامه به تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی اشاره و تصریح کرد: دو سال پیش که برجام به وجود آمد، در آن موقع می گفتند که مشکلات و تحریم ها با برجام حل می شود ولی امروز حتی رئیس جمهور کشورمان نیز از تحریم ها انتقاد کردند.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: تحریم های جدید آمریکا بار دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اثبات کرد که بارها فرموده اند ما مذاکره کنندگان خودمان از جمله وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده را انسان های مومن, متعهد و فرزندان انقلاب می دانیم ولی دشمن ما دارای خوی استکباری بوده و قابل اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که ما تا آخرین قطره خون پای انقلاب و آرمان های انقلاب و ولایت فقیه ایستاده و از نظام اسلامی حمایت می کنیم، افزود: ما بار دیگر این تحریم ها را به فرصت تبدیل می کنیم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید در مقابل آمریکا بایستیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در مقابل آمریکا بایستیم و قدرت پوشالی اش را از بین ببریم باید در حوزه اقتصادی، نظامی و علمی و سیاسی خود را تقویت کنیم.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: باید قدرت اقتصادی قوی داشته باشیم تا در مقابل دشمنان بایسیتم و توطئه های آنان را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه باید روز به روز به قدرت نظامی و موشکی خود بیافزاییم، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قدرت موشکی ما باید روز به روز تقویت شود و قدرت دفاعی خود را در مقابل دشمنان به روز رسانی و تقویت کنیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه کشورهای مختلف مانند کره شمالی در مقابل تحریم های آمریکا ایستاد و آنها را تهدید کرد و روسیه نیز به رفتار آمریکایی ها پاسخ داد، تصریح کرد: رئیس جمهور ما نیز تحریم های آمریکا را نشان دهنده خباثت و رذالت باطنی آمریکا عنوان کرد و لذا باید قدرت دفاعی خود را در مقابل این دشمنان تقویت کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده حرکت دنیا به سمت دو قطبی ایران و متحدانش در مقابل آمریکا و جبهه استکبار است، اظهار کرد: این را یقین بدانید که جبهه حق همیشه پیروز است.

وی افزود: آمریکا بیشترین کلاهک هسته ای دنیا را دارد ولی از پرتاب ماهواره ما به فضا، آشفته می شود، گفت: متاسفانه امروز خائن ترین انسان ها در دنیا، مدافع حقوق بشر شده اند و ایرانی را که ۷۰ درصد مردم آن در انتخابات شرکت می کنند، را ضد حقوق بشر می دانند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید همدل و متحد در مقابل دشمنان بایستیم، افزود: مسئولان، نیروهای ارزشی و انقلابی، دولتمردان و همه اقشار مردم باید یک دل و متحد در مقابل آمریکا می ایستیم و مرگ بر آمریکا را فراموش نمی کنیم.

نمازجمعه دستگاه رهبری جامعه اسلامی است

حجت الاسلام حیدری زاد در خطبه های نماز جمعه این هفته نقده، اظهار کرد: یکی از وظایف ولی فقیه در نظام اسلامی بالا بردن سطح دانش و بینش جامعه است که در نمازجمعه حاصل میشود چرا که تربیت فلسفه اصلی نمازجمعه است

وی افزود: امروز بیش از هر زمان نیاز داریم تا تمام نهادها، دستگاه و ارکان نظام وحدت نظر داشته باشند

امام جمعه نقده تصریح کرد: هتک حرمت مسجدالاقصی توسط نژادپرستان صهیونیست و برخورد خونین با مسلمان اعلان جنگ با مسلمانان است اما مقاومت ستودنی فلسطینیان صهیونیستها را به ستوه آورده است.

وی با اشاره به این که باید مجامع بین المللی با خوی وحشیگری صهیونیستها برخورد کنند گفت: باعث تاسف است که برخی از دولتمردان کشورهای اسلامی از جمله سعودی ها در حال عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب هستند

وی ابراز داشت: تحریم های جدید که به نام مادر تحریم ها توسط آمریکایی ها نامگذاری شده در چهار محور عمده مطرح است از جمله مقابله توسعه موشکی، تحریم سپاه، تحریم تسلیحاتی و حقوق بشری.

وی تصریح کرد: این رفتار دلیل واضح کینه توزی فوق العاده آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی است و شدت دشمنی دشمن با ما نشان دهنده راه درست ماست

حجت الاسلام حیدری زاد در ادامه گفت: شاید برخی بخواهند نقض برجام را توجیه کنند که در آن صورت صداقت آنها زیر سوال میرو، آمریکا دیگر باید چکار کند تا بگوئیم برجام نقض شده؟

وی خاطرنشان کرد: از تحریم ها خوشحال نیستیم اما چون تمام نقشه های آمریکا برای از بین بردن مقاومت در یمن، افغانستان، سوریه، لبنان، عراق و فلسطین عاجز شد دست به اعمال این تحریم ها زده است.

برجام نتوانست مانع افزایش تحریم ها شود

حجت الاسلام میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به مسئله تقوا گفت: تقوا سرمایه اصلی انسان در دنیا و آخرت است و وسیله ای است که با هیچ چیز دیگر مقایسه نمی شود.
وی تصریح کرد: صله صدر، حفظ وحدت و صبر از ویژگی های مسلمان واقعی است، خداوند در قرآن به صابرین مژده و پاداش بزرگ بشارت داده است.
امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به حمله رژیم جعلی اسرائیل به مسجد الاقصی افزود: حمله رژیم کودک کش به مسجد الاقصی را که منجر به شهادت چندین مسلمان و زخمی شدن صد ها نفر شده است را به شدت محکوم می کنیم.
بابایی گفت: از تمام مسئولان و دستگاه های بین المللی می خواهیم تا با اقدام مناسب مانع از اقدامات وحشیانه رژیم جعلی اسرائیل شوند.
وی با اشاره به وضع تحریم های اخیر کنگره آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد: اخیرا تحریم هایی توسط آمریکا به واسطه لابی گری رژیم کودک کش بر علیه کشورمان صورت گرفته است که به شدت آن را محکوم می کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه پلدشت افزود: امروزه شاهد هستیم که بعد از برجام نه تنها تحریم ها کاسته نشد بلکه روز به روز بر آنها افزوده می شود که نشان از بدعهدی آمریکا دارد.
به گفته وی نباید به خنده، سخن و امضاهای آمریکا اعتماد کرد.
امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به دهه کرامت افزود: پرچم بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) روز چهارشنبه میهمان مردم پلدشت است.

تحریم جدید ایران و روسیه به دنبال شکست های اخیر آنان و تروریست ها در منطقه بوده است

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی، مسلمانان را به رعایت تقوا دعوت کرد و افزود: تمام تقوا در این است که ندانسته‌ها را آموخته و به دانسته‌های خود عمل کرد تا به تقوا الهی رسید.
وی مهارت و کارآفرینی را پیوند ناگسستنی با یکدیگر عنوان کرد و گفت: کارآفرینی، به‌عنوان یک پدیده نقش مؤثری را در توسعه اقتصادی کشورها داشته، به‌طوری‌که در اقتصاد رقابتی روز جهان نقش کلیدی دارد چون در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتکر به‌عنوان کارآفرینان، منشأ تحولات بزرگی در زمینه تولیدی و خدماتی هستند و از آنها به‌عنوان قهرمانان ملی یاد می‌شود.
خطیب جمعه خوی از آیت‌الله مشکینی جزو مبارزان علیه استعمار و استبداد یاد کرد و افزود: ایشان عمر با برکتی داشته و به طور مداوم در راه تبلیغ دین، ترویج اسلام، مبارزه با استعمار و استبداد قدم برداشت و خدمات زیادی را برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.
وی در ادامه از جمله خدمات این فقیه بزرگوار را تعلیم و تربیت صدها شاگرد در علوم مختلف اسلامی، مبارزه علیه رژیم پهلوی در طول سالیان متمادی پیش از پیروزی، تألیف کتب علمی در رشته‌های مختلف علوم و نیز عضویت و حضور سرنوشت‌ساز در جامعه مدرسین عنوان کرد.
شکوری از دیگر اقدامات مهم آیت‌الله مشکینی در چندین سال اخیر را حضور در سنگرهای مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی از قبیل امامت جمعه، خبرگان رهبری در تدوین قانون اساسی و ریاست مجلس خبرگان و نیز مبارزه علیه استعمار و استبداد در دوران حاکمیت ستم‌شاهی نام برد.
امام جمعه خوی، شکست قطعی استکبار و تجمع منطقه از مقاومت اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: حوادث و اتفاقات چند هفته اخیر در منطقه حاکی از شکست قطعی استکبار جهانی و ارتجاع منطقه از جبهه مقاومت اسلامی بوده و این خبر ناراحت‌کننده برای دشمنان اسلام به ویژه منطقه و غرب است.
وی در ادامه، شکست خوردن نیروهای تکفیری تروریستی داعش را در موصل عراق در مـقابل ارتـش و نیروهای مردمی این کشور و نیز خیزش مجدد مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را مطرح کرد.
شکوری گفت: با این خیزش تحولات مهمی با وجود حمایت‌های جدی آمریکا، عربستان و سایر حامیانشان در منطقه رخ داده که از جمله آنها می‌توان به، کشیده شدن محور مبارزه به داخل سرزمین‌های اشغالی و شکسته شدن کمربند امنیتی رژیم کودک کش صهیونیستی، شکست جبهه النصره از حزب‌الله و ارتش لبنان و سوریه در منطقه عرسال و قلمون از تروریست‌ها اشاره کرد.
وی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه را نشان از شکست آمریکا در منطقه عنوان کرد و افزود: این اقدام بی‌شرمانه حاکمان آمریکا به دنبال شکست‌های اخیر آنها و هم‌پیمانانشان در منطقه بوده که به طور رسمی در رسانه‌های خود به آن اعتراف کردند.
امام جمعه خوی با اشاره به اعتراف دشمن در چندین موضوع مختلف در رسانه‌های خود تصریح کرد: از جمله آنها می‌توان آمادگی و کسب توان مجدداً برای آغاز دوباره جنگ نیروهای قدس علیه رژیم کودک کش و سفاک صهیونیست بوده که تمامی این شکست‌ها را از حمایت جمهوری اسلامی ایران و روسیه از مقاومت اسلامی در منطقه به‌ویژه سوریه می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه مردم فلسطین علیه رژیم کودک‌کش صهیونیست که از میراث‌های ماندگار رهبر کبیر انقلاب است گفت: مواضع قاطع جمهوری اسلامی علیه آنها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون آثار و برکات بی‌شماری را مرتبط جوامع بشری و مسلمانان ساخته است.
شکوری در ادامه از جمله این آثار را، افشاگری در سطح بین‌الملل علیه جنایات ۷۰ ساله رژیم صهیونیسـتی در سطح جـهان، آشکار شدن ماهیت و چهره واقعی پادشاهان حاکم بر کشورهای اسلامی و مشخص شدن نفاق آنان در موضوع فلسطین، آشکار شدن وابستگی و انحرافات فکری نوع گروه‌های فلسطینی و مشخص شدن سازش‌کاری آنان در برابر رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد.
وی آثار مقاومت را، شکست تمامی طرح‌های صلح استکبار جهانـی به‌ویژه آمریـکا در میـان اعـراب و منطقه، جدی شدن مبارزه علیه رژیم کودک کش صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی و به وجود آمدن انتفاضه‌های مـردمی عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است