Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان، نماز جمعه را مقابل خود ندانند/ دلدادگی به آمریکا خطای محض است

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، نماز جمعه را یک نعمت دانست و گفت: باید شکر این نعمت را نمازگزاران به جای آورند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: شکر نمازگزاران از این فرضیه حضور اول وقت در مکان نماز جمعه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید نماز جمعه را سرمایه نظام بدانند، اظهار کرد: شکر مسئولین از این نعمت این است که نماز جمعه را سرمایه نظام دانسته و خود در آن حضور پیدا کنند.

شاهچراغی تصریح کرد: مسئولان خود را مقابل نماز جمعه نشان ندهند بلکه در نماز جمعه حضور یافته و خود را نشان دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امام جمعه بدون مطالعه در تریبون نماز جمعه سخنرانی نکند، گفت: باید مطالبی که در نماز جمعه گفته می شود پر محتوا باشد تا اقشار مختلف مردم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امامان جمعه باید از آیت الله مشکینی الگو بگیرند، بیان کرد: ائمه جمعه و جماعت باید سعی کنند در برخی جهات اعم از علم، ساده زیستی، زهد، انقلابی بودن از این فقیه مجاهد اسوه بگیرند.

شاهچراغی با بیان اینکه آمریکا بدعهد است، گفت: آمریکا تاکنون نسبت به برجام بدعهدی بسیاری کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با توجه به اینکه نامردی لایق آمریکا نیست، اظهار کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست و نخواهد بود چراکه اخیرا علاوه بر اینکه بر تحریم ها اضافه کرده، تهدید هم نموده است.

وی با تاکید براینکه دلدادگی به آمریکا خطای محض است، گفت: برخی ها نسبت به امریکا دلدادگی دادن که این اشتباه بزرگی است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه ملت ایران دشمن را خسته کرده است، بیان کرد: ملت از مرگ بر آمریکا گفتن خسته نشده است و این شعار همیشگی آنها خواهد بود.

امام جمعه سمنان ضمن گرامیداشت هفته حج، گفت: حج فقط یک زیارت نیست بلکه یکی از ارکان بزرگ اسلام است.

وی حج را نماد مسلمان بودن برشمرد و افزود: حجاج مسئولیت زیادی بر گردن دارند و هر فردی بگوید که چرا به عرب ها پولمان را بدهیم و به مکه برویم در زمان مرگ عزرائیل به آنها خواهد گفت تو جز یهودی و نصاری هستی.

وی همچنین تصریح کرد: حجاج باید فقیهانه به حج بروند و تائبانه از آنجا برگردند.

شاهچراغی با بیان اینکه مسئولان نظام به وظایفشان درخصوص برگزاری مناسک حج عمل کردند، گفت: میزبان باید به وظیفه اش به درستی عمل کند و نباید بگذارند لکه ننگ سال گذشته تکرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پیروزی فلسطین و آزادی مسجد القصی گفت: فلسطینی ها ۷۰ سال در حال جهاد و مبارزه هستند و بالاخره پیروز شدند.

وی با بیان اینکه هر جا مقاومت باشد پیروزی حتمی است، افزود: پیروزی با مقاومت عجین شده است و جا و مکانش فرقی ندارد که کجا باشد.

شاهچراغی با اشاره به قرا داشتن در هفته فنی و حرفه ای گفت: هر جوانی که بیکار است و میخواهد مشغول به کار شود به فنی حرفه ای مراجعه کند.

به تحریم های جدید آمریکا پاسخ مناسب داده شود

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه شاهرود با اشاره به تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این تحریم ها جدید و نقض برجام است و باید پاسخی مناسب از سوی مسئولان به آن داده شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که به آمریکایی ها اعتمادی نیست، ما به آنها اعتمادی نداریم و آنها تا اینکه ملت و کشور ما را به نوکری و وابستگی خود واندارند از ما راضی نخواهند شد.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری و معرفی وزرای کابینه دوازدهم برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی افزود: از رئیس جمهور محترم انتظار است تا در کابینه جدید وزرای کاردان، متعهد و معتقد و بدون وابستگی به هیچ جریان سیاسی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند تا ضمن پیگیری برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال و بهبود معیشت مردم را فراهم آورند.

امینی با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی بیان کرد: نماز جمعه نماد وحدت اسلامی در جامعه و سرمایه ای ارزشمند برای مردم و نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که جایگاه ویژه ای در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دارد و این جایگاه با هیچ رسانه ای قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به پیروزی نیروهای جبهه مقاومت و عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد: پیروزی حزب الله بار دیگر شکست ناپذیر بودن اسرائیل را در هم شکست و بار دیگر ثابت کرد که هر جا مقاومت باشد پیروزی و نصرت خداوند نیز هست.

امام جمعه شاهرود به فرارسیدن هفته حج اشاره و با ابراز امیدواری از اینکه حج امسال با آرامش و بدون هیچ تنش و مشکلی برگزار شود گف: از شهرستان شاهرود نیز 4 کاروان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شود.

دستگاه دیپلماسی موضع شفافی در برابر نقض برجام داشته باشد/ کم توجهی مسئولان به نماز جمعه کاملا مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز مهدیشهر، اظهار کرد: در هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کر دند که به اذعان خودشان یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ است.

خطیب جمعه مهدیشهر با بیان اینکه هدف مذاکرات و برجام، برداشتن تحریم ها بود، افزود: اگر قرار باشد آمریکا هر روز نقض برجام کند در حقیقت به اهداف برجام دست نیافتیم که از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم از موضع انفعالی خارج و موضعی شفاف در برابر نقض برجام توسط آمریکا داشته باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی از اینکه در فضای مجازی و توییتر پیامی دهند کفایت نمی کند و باید اقدام جدی تری و محکمی داشته باشند چرا که آمریکا به جنگ ایران آمده و هر چه ما عقب نشینی کنیم آنها پررو تر می شوند.

بارانی در ادامه ضمن گرامیداشتن 5 مردادماه سالگشت اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی، گفت: نماز جمعه رسانه ای فراگیر است و به فرموده امام راحل نماد و نمودی از همبستگی و اجتماع ملی می باشد.

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: در روایتی که از امام رضا(ع) آمده، نماز جمعه را فرصتی برای حاکم و امیر اسلامی دانستند که از طریق آن سخن خود را به گوش مردم برسانند.

وی تصریح کرد: امروز در زمان حاکم اسلامیامام خامنه ای است که با عنایت به برگزاری نماز جمعه در 900 شهر کشور، مواضع مقام معظم رهبری به گوش مردم می رسد.

بارانی با برشمردن برکات و آثار دیگر نماز جمعه برای مردم و جامعه، از مردم و مسئولان خواست قدر نماز جمعه را بدانند.

امام جمعه مهدیشهر با انتقاد از کم توجهی مسئولان به نماز جمعه، خاطر نشان کرد: امروزه کم توجهی مسئولان به نماز جمعه کاملا مشهود است که لازم است بیشتر در نماز جمعه ها حضور پیدا کنند چرا که ارتباط مردم با حاکمیت در همین نماز جمعه تقویت می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با محکوم کردن هتک حرمت مسجدالاقصی توسط اسرائیل در هفته گذشته که منجر به شهادت و زخمی شدن عده زیادی از مسلمانان شد، بیان کرد: همواره مسئله اول جهان اسلام فلسطین و قدساست.

بارانی ادامه داد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خطرناک بودن رژیم صهیونیستی، فلسطین به عنوان عامل وحدت جهان اسلام از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فلسطین است.

امام جمعه مهدیشهر در ادامه پیروزی حزب الله لبنان در منطقه مرز بین لبنان و سوریه را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: بیرون کردن داعش و در پی آن شکست اهداف اسرائیل، پیروزی سوریه در تسلط بر منطقه و تامین امنیت لبنان از برکات این پیروزی بود.

وی همچنین 6 مردادماه روز فنی حرفه ای و مهارت آموزی را گرامی داشت و اظهار کرد: به گفته رئیس اداره کار، اگر هر یک از جوانان صاحب یک فن یا حرفه ای باشند دیگر در مهدیشهر کسی بیکار نمی ماند.

نمازجمعه مهمترین عامل در جهت تقویت وحدت است

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در 5 مرداد به فرمان حضرت امام راحل توسط حضرت آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در زمان غیبت کبری مهدی آل محمد(عج)به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب و پشتوانه نظام و انقلاب است.

امام جمعه میامی به برخی از رسالت ها و کارکرد نماز جمعه اشاره وتصریح کرد: نماز جمعه باعث نشر فرهنگ تقواشده و تقوا کلید حل مشکلات بشراست و همراه خود نورانیت وبصیرت دارد و می طلبد امانتداران مردم در کارشان تقوا داشته باشند.

وی، رسالت دیگر نماز جمعه را تقویت وحدت دانست وگفت: وحدت یک مسئله کلیدی است ونماز جمعه خود تمرین وحدت است وتمام برکات به سبب وحدت بوده و رمز همه ی موفقیت ها به خاطر وحدت کلمه است.

صفائی پور از نماز جمعه به عنوان تریبون ولایت یاد کرد و افزود: نماز جمعه رهنمودهای ولی امر مسلمین را برای مردم تبیین وتحلیل کرده و فکر را با ذکر، عبادت را با سیاست، جماعت را با ولایت گره می زند ویک پکیج بسیار غنی است.

امام جمعه میامی به روز کار افرینی و آموزش های فنی وحرفه ای اشاره کرد و یاد آور شد: مسئولان باید توجه داشته باشند یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی کارآفرینی و برداشتن موانع آن است.

وی افزود: اگر می خواهیم به خودکفایی برسیم وتولید داخلی بر واردات چیره شود که ساماندهی درستی در واردات هم نیست باید این موضوع را تقویت کرد.

صفائی پور با تذکر به مسئولان با توجه به دهه کرامت گفت: تا زمانی که ما همدل نباشیم توسعه ای حاصل نخواهد شد در کنار همدلی، هم افزایی وهم فکری توسعه همه جانبه رقم خواهد خورد.

امام جمعه میامی خاطرنشان کرد: مردم باید از تصمیمات مسئولات شهرستان از مسئولان حمایت کنند و مسئولان هم قبل از هر حرکت توسعه ای همه ی جوانب را در نظر بگیرند.

نماز جمعه پایگاه مقابله با فتنه ها است

حجت الاسلام والمسلمین محمود نطنزی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه که با حضور مردم ولایتمدار سرخه در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا اظهار کرد: همگان باید تقوای الهی را پیشه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت سرخه،به بدعهدی ها و توطئه های پایان ناپذیر آمریکای جهان خوار اشاره کرد و با اشاره به تمدید تحریم ها علیه ملت ایران گفت: آمریکا مدافع تروریسم بین الملل است و ناقض حقوق بشر است و خود تولید کننده موشک های هسته ای و غیرهسته ای است و اجازه می دهد اسرائیل صدها موشک هسته ای داشته باشد.

وی بیان کرد: رهبری بارها فرموده اند آمریکای جنایتکار کشوری است که سابقه بدعهدی بدخلقی تخلفات و عهدشکنی اش همیشه روشن است و ما به این دشمن جنایتکار نباید روی خوش نشان دهیم.

نطنزی با بیان اینکه دشمنی آمریکا همیشگی است و آمریکا تا آنجا که بتواند دشمنی خود را ادامه می دهد، افزود: حقوق بشر بهانه است؛ آمریکا با موجودیت نظام اسلامی ایران مخالف است.

امام جمعه موقت سرخه اظهار کرد: آمریکا نمی تواند تحمل کند که ایران قبل از پیروزی انقلاب که نوکر حلقه به گوش آمریکا بوده است؛ اکنون مقتدر شده و از نظر سیاسی مردم سالاری را برای خود مطرح کرده است و انتخابات حداکثری برگزار می کند و از نظر اقتصادی به رشدی بالا رسیده و از نظر امنیتی جزء کشورهای اول و دوم جهان است و در تمام مقولات سرآمد منطقه شده و در عرصه های بین المللی بدون مشورت ایران نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یکی از پایگاه های مهم و اساسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و به فرمان حضرت امام برای برگزاری نماز جمعه در ابتدای انقلاب در چند استان و امروز در 900 نقطه کشور نمازی وحدت آفرین و دشمن شکن برگزار می شود و آنقدر با اهمیت و با اقتدار است که مورد حسد بدخواهان و منافقان قرار گرفته است.

نطنزی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاهی بزرگ برای تقویت انقلاب است و باید نماز جمعه را مغتنم بشماریم؛ اظهار داشت: در روایت داریم که حضرت محمد(ص) می فرمایند اگر مردم ثواب عظیم و پاداش بزرگ شرکت در نماز جمعه را می دانستند به سمت آن می شتافتند.

امام جمعه موقت سرخه با بیان اینکه مردم از ثواب نماز جمعه غافل هستند؛ گفت: نماز جمعه رسانه ای فراگیر و پایگاه مقابله با فتنه هاست و پایگاه پرداختن به نیازهای فکری مردم به ویژه جوانان و مکان دشمن شناسی و هجمه به دشمنان است.

وی ضمن گرامیداشت آیت الله اختری و دیگر بزرگان و روحانیان این شهرستان از جمله حجت الاسلام مهدوی نژاد و شیخ حسین عربی اظهار داشت: سرخه جزء اولین شهرهایی است که در استان دارای سکوی نماز جمعه بوده است.

سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران هیچ گاه تمامی ندارد

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد؛ امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: سیاست های دشمن گونه آمریکایی هیچ گاه تمامی ندارد و نباید عده ای خیال کنند با چند حرف و صحبت این خباثت ها و توطئه های دشمنان به رفاقت بدل می شود و تحریم های ظالمانه آمریکا برای ملت و کشور ایران نشان ظلم آشکار به ملت جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه گرمسار با تاکید بر کمک به هر مظلومی در هر نقطه ای از جهان افزود: آمریکا با همین ایده و اجرا حکومت ایران اسلامی مشکل دارد و نمی خواهد فریاد مظلوم به گوش کسی برسد اما انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و ستمگری را همیشه الگوی تمام کشور ها و ملت ها دانسته است.

وی در ادامه به اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت ال

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • خطای پنالتی بر روی سردار آزمون و گلزنی پائولو دیبالا مقابل ناپولی (ناپولی 0-1 آاس رم)